Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > jonge grasparkieten met spreidpootjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : jonge grasparkieten met spreidpootjes
grasparkiet03
Website Member
Posts :151

Website Member
2011-06-06 - 22:29:31 send message to grasparkiet03

hallo,

ik heb hier een nestje van 3 jongen.

het is de eerste keer dat ik dit voor heb.

drie jongen met spreidpooten.
De pop zit niet vaak op het nest de man ook niet.

de pop is eigen kweek (2010) de man is een engelse en ook van 2010

hoe kan dit ?
hoe kan ik dit oplossen in de toekomst?


hberg
Website Member
Posts :15

Website Member
2011-06-06 - 23:21:17 send message to hberg

Hallo, ik heb dit zelf ook meegemaakt en heb met behulp van knijp ringetjes en hoeden elastiek de vogeltjes weer "goed" gekregen. Doe aan beide pootjes een ringetje en met een stukje stiek trek je de pootjes naar elkaar toe tot er ongeveer 1 a 2 cm ruimte tussen de pootjes zit. Na ongeveer een week of anderhalf kan je het eraf halen en de parkietjes zijn als nieuw ! Doe om het stiek een stukje leukoplast zodat de ouders het stiekje niet door knagen. Succes, gr. Hans


pietsus
Website Member
Posts :198

Website Member
2011-06-07 - 09:05:46 send message to pietsus

Hallo,

hier is een link over spreidpoten
blijkbaar een vitaminetekort
word hier opgelost met levertraan
http://www.vogelproblemen.nl/Broedst.%20Spreidpoten.htm


grasparkiet03
Website Member
Posts :151

Website Member
2011-06-07 - 19:43:27 send message to grasparkiet03

bedankt voor de informatie.

hopelijk heb ik het niet meer nodig in de toekomst.

helaas zijn de jongen gestorven

mvg grasparkiet03


paduy
Website Member
Posts :28

Website Member
2011-06-11 - 21:37:00 send message to paduy

Ik moet zeggen sinds ik mijn zaad behandel met een minieme hoeveelheid levertraan ,deze niet meer voorkomen bij mij waar ik dit vroeger ook wel eens pleegde te hebben


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-06-12 - 11:42:23 send message to meyer

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

paduy schrijft;
quote
Ik moet zeggen sinds ik mijn zaad behandel met een minieme hoeveelheid levertraan ,deze niet meer voorkomen bij mij waar ik dit vroeger ook wel eens pleegde te hebben



Levertraan werkt alleen als je het rechtstreeks in neemt. Mengen door de zaden is achterhaald. Het verliest namelijk zijn waarde als het in open lucht komt.
Als het te lang in het zaadmengsel blijft zitten is hierdoor de waarde weg en wordt het ranzig, dit is dan eerder slecht dan goed. Ook worden zaden gepeld waardoor er zogoed als niets word opgenomen. Kun je het een vogel rechtstreeks geven of op een voeding welke recht opgegeten word dan is dit prima. Maar een lekker stuk appel maak je beslist niet lekkerder als je er levertraan over doet.
Een tekort aan calcium waardoor de botten niet snel genoeg mee kunnen meegroeien en de poten krom gaan staan komt vaak voor. Door ze bij elkaar te houden zoals hier boven al besproken kun je ze weer in de goede stand krijgen maar is het echte probleem nog niet opgelost. Geef daarom je vogels een goed merk cacium zodat je dit probleem bij je volgende nesten niet meer zal hebben . Ik heb het niet over de sepia schelp welke door het vogellichaam slecht word opgenomen en voor het grootste deel weer via de ontlasting weer naar buiten komt. Een goed merk calcium bevat meer dan alleen kalk maar vele mineralen en vitamine's. Door het eivoer gemengd word dit het beste opgenomen.

Een tweede probleem wat de oorzaak van spreidpoot kan zijn is een gladde bodem van het broedblok. Een vlak en gladde bodem zorgt ervoor dat de kuikens geen grip hebben en de poten naar buiten blijven glijden. Als daar dan de pop nog eens op gaat zitten krijgen ze geen kans meer om hun poten onder het lichaam te trekken en vergroeien de poten. Zorg bij grasparkieten altijd voor een uitholling in de bodem zodat het hier niet aan kan liggen.

Groeten Meyerwink ;)


grasparkiet03
Website Member
Posts :151

Website Member
2011-06-12 - 11:46:07 send message to grasparkiet03

heb mij al gaan een produckt gaan halen waar alles aanwezig is voor te voorkomen dat ik later geen spreidpootjes meer zal hebben


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-12 - 11:50:03 send message to Karel

Om welk product gaat het?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-06-12 - 12:04:28 send message to meyer

quote
heb mij al gaan een produckt gaan halen waar alles aanwezig is voor te voorkomen dat ik later geen spreidpootjes meer zal hebben


Volgen mij heb je nu het verkeerde middellaugh :Dlaugh :D

Groeten Meyerwink ;)


paduy
Website Member
Posts :28

Website Member
2011-06-12 - 12:13:03 send message to paduy

Er zijn onderzoeken gedaan dat er meer of voldoende levertraan doordrenkt naar de kernel van t zaadje,+ komt erbij dat de vogels t zaad in de bek nemen en dat t een olie betreft en bijgevolg blijft er altijd één en ander aan de bek kleven,ik gebruik t nu een jaar en mijn kweekresultaten zijn opmerkelijk verbeterd ,maar ik kan jullie niet verplichten hé ik geef alleen mijn resultaten mee en werk nooit meer zonder de dosage betreft 6(zes)ml per 6 kilogram zaad(dus veel minder dan wat de vogelhandelaars aanbevelen)
doe er uw voordeel mee


grasparkiet03
Website Member
Posts :151

Website Member
2011-06-14 - 20:23:10 send message to grasparkiet03

het product is gewoon 2 ringskes met een touwtje rond laugh :D


paduy
Website Member
Posts :28

Website Member
2011-06-14 - 22:07:35 send message to paduy

Eerlijk gezegd vraag ik me af hoe goed ze op hun poten kunnen staan hierna,ik twijfel ten sterkste of ze nog van enige nut zijn,bij mij thuis als ze nog eens optreden euthanaseer ik ze ,want een vogelwaardig bestaan daar twijfel ik toch aan hoor


grasparkiet03
Website Member
Posts :151

Website Member
2011-06-14 - 22:20:22 send message to grasparkiet03

het zullen inderdaad geen vogels zijn dat ik nog inzet voor de kweek dat is een feit

mvg grasparkiet03


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2011-06-15 - 20:06:00 send message to Neophemagek

Hoe kan het wanneer je meerdere koppels heb maar je heb 1 koppel die jongen heeft met spreidpoten???
Vaak wordt er dan beweerd dat het de voeding kan wezen, de pop te stevig op de jongen gaat zitten enz enz.
Wat ik bijna nooit lees is dat het een erfelijke factor kan wezen.
Ga je de spreidpoten dan verhelpen, kunnen het vogels worden die weer een normaal leven kunnen hebben, maar vererven doen ze het nog steeds.
sad :(


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-15 - 22:59:00 send message to Karel

Ik heb even wat oude topics over dit onderwerp doorgespit en daar wordt inderdaad ook mogelijke erfelijke aanleg als reden genoemd.
Het is me niet duidelijk geworden of inteelt een reden kan zijn, maar uitsluiten zou ik het niet.


grasparkiet03
Website Member
Posts :151

Website Member
2011-06-15 - 23:03:35 send message to grasparkiet03

@ karel :

inteelt kan het niet zijn daar ben ik zeker van want het is een eigenkweek pop en een man van een hele andere bloedlijn.


erfelijk dan zou ik het bij andere koppels moeten hebben ook en dat heb ik niet.

ik zal zien wat hun 2de ronde geeft.

misschien kan ik de erfelijkheid uitsluiten ook dan.

Dan is het maar 1 ding en dat is dat de pop te zwaar op de jongen zit of met 2 op de jongen.

voedsel daar ligt het zeker niet aan alle parkieten krijgen het zelfde voedsel

mvg grasparkiet03



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede