Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > mooie splendids Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : mooie splendids
vulpen
Website Member
Posts :16

Website Member
2011-05-26 - 22:46:55 send message to vulpen

Goede avond,heb leuk nieuws en iets minder leuk nieuws ik heb 2 koppels splendid's en 1 koppel swift
Ben net verhuisd en had snel een voliere gebouwd (in de bouwvak maak ik een mooie)
dus had een koppel splendid in een broedkooi gedaan,maar heb daar pas een week eieren.
nu heb ik in de grote voliere een koppel splendids zitten grijsgroene man en een wild kleur pop. Plus een "koppel" swifts.
1e paasdag kwam het eerste ei (van de 5) uit en de rest volgde snel, van de splendid's. nu zijn ze uitgevlogen maar hele vreemde kleuren en het zijn allemaal popjes,doe de fotos er wel f bij
volgens mijn is er 1 grijs met een witte borst en de rest weet ik de benamingen niet voor,ga van het weekend mooie foto,s maken maar hier zie je er al 4. want het slecht nieuws is,had 5 broedkasten hangen, de swifts hadden 2 broedkasten in gebruik waar in 1 kast 2 eieren van de swift zat en in de anderde kast ook een ei. heb ik een vogelfreak gebeld die ook swiften heeft gehad die zij : je moet 1 kast weghalen dan komt het goed maar toen ging de man de broedkast van de splendid,s in en heeft een zo lichte pop doodgepikt,sneu.
Nu is mijn vraag weet iemand of ik dat goed gedaan heb en of iemand de benamingen weet van de splendids,als het een beetje goed te zien is dan,

alvast bedankt rudi


vulpen
Website Member
Posts :16

Website Member
2011-05-26 - 23:10:27 send message to vulpen

kijk voor de 4 jongen op mijn voliere


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-26 - 23:28:18 send message to Karel

Welkom Rudi.

Je collega had in principe wel gelijk, maar dat werkt, zoals je hebt gemerkt, alleen als er verder geen kasten voor andere vogels hangen.
Zo zie je maar weer: het beste kun je parkieten per soort en per paar apart houden.


vulpen
Website Member
Posts :16

Website Member
2011-05-26 - 23:37:52 send message to vulpen

Dat gaat ook goed komen in de bouwvak ga k beginnen met aparte vluchten,maar ik dacht misschioen gaat het wel omdat je swiften wel in colonie kan kweken,(liever apart. maar het kan .


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-05-27 - 09:43:03 send message to freddy321

de kleuren zijn grijsgroen,grijs,blauw,cinnamonblauw.
dat betekend dat de man split cinnamon is en de pop split blauw.trouwens jonge vogels lijken op poppen de cinnamonblauwe is zeker een pop.


vulpen
Website Member
Posts :16

Website Member
2011-05-27 - 18:02:18 send message to vulpen

ze hebben allemaal een witte streep onder de vleugels,de pop is weer eieren aan het leggen dus ben weer benieuwd wat er uit komt


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2011-05-27 - 18:42:59 send message to edou

@ freddy, alle vogels hebben geel in de buik of staart, dus zou er op zijn minst turquise in moeten zitten


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-05-27 - 19:52:15 send message to freddy321

ja inderdaad Edou,dan zijn ze niet blauw maar aquaBlauw of turquoiseBlauwwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 257 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede