Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Enkel carmix helpt niet?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Enkel carmix helpt niet??
jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-05-16 - 22:14:13 send message to jp57

Hallo,

Ik heb vandaag op het net geveonden dat men carmix samen met vlees dient te geven daar het anders niet helpt. Wie weet hier iets meer over ik geef mijn grijze veel maar geen vlees.
Als je de afwisseling groter maakt stelt de verteringstijd zich daar ook op in en krijgt de appel wat meer tijd om vollediger opgenomen te worden. Zie tekst hieronder.

Ik zag ook dat je carmix geeft maar verder geen vlees of vleesbrokken. Dat heeft geen zin. Carmix is n.l. een mengeling van vitamines en mineralen om vlees te verteren.

gr,
johan
Vandaar ook de naam: Carnivoren-mix.Probeer


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2011-05-17 - 00:56:40 send message to kaapsen

dag Jp,ik begrijp weinig van je verwijzing naar de tekst hieronder in jouw bericht?

Ws zal dit aan mij liggen,maar misschien kun je mij uitleggen wat je precies bedoelde,ik haal het er nl niet uit.

gr Kees.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2011-05-17 - 09:15:11 send message to dun grijzeroodstaart

Dat Carmix alleen opgenomen word in combinatie van het geven van vlees ??

dus Carmix geef je om het vlees wat je geeft aan je huisdieren goed te kunnen verteren ???

Klinkt mij raar , heb dit altijd gegeven aan mijn grijze en heb altijd goed gekweekt , wel moet ik toegeven het nu alweer een dik jaar niet meer gebruikt te hebben omdat ik momenteel alleen nog maar jonge vogels heb zitten die tegen brr aan zitten ..
gebruik nu andere vitamine preperaten maar beperkt meer kiemzaad en eivoeren en groentes ..


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-05-17 - 10:04:45 send message to Ton Koek

Ik vond deze:
Carmix is een speciaal vitamine- en mineralen-concentraat voor vleesetende zoogdieren, vogels en reptielen.

Met vleesetend worden ook vogels bedoeld die meelwormen etc. eten.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2011-05-17 - 14:00:38 send message to kaapsen

Carmix wordt gebruit bij bv oa slangen reptielen en grote katachtigen ter aanvulling voor de kalkbehoefte ,heeft niets met vertering of wat dan ook te maken.

Ik geef het al ruim 20 jaar aan de vogels en dit tot volle tevredenheid van ons beiden.

Om een voorbeeld ter geven er wordt vaak over gistocal gesproken,nu zal je mij niet horen vertellen dat het slecht is,maar pas op met over doseren hiervan, dit is met carmix bijna onmogelijk.

gr Kees.


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-05-17 - 21:23:49 send message to jp57

Hallo,

Was dit tegen gekomen op internet, dat carmix niet zou helpen als het niet over vlees of in combinatie met vlees gegeven wordt.

Heb ondertussen Carmix en Breedmax even naast elkaar gezet en wat in Breedmax zit zit haast allemaal in Carmix de % zijn wel over het algemeen lager bij carmix, maar is dus zeker geen produkt waar men vlees dient bij te geven breedmax geeft men ook zonder vlees toch.

Zal dus wel niet veel van aan zijn denk ik, ga gewoon verder carmix geven.
Alvast bedankt voor de reacties.
gr,
johan



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede