Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Volgens mij is dit toch echt een aratinga ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Volgens mij is dit toch echt een aratinga ?
Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-05-16 - 20:21:35 send message to Antonia



Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-05-16 - 21:10:09 send message to Daniel

lijkt me een witoog.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-05-16 - 21:35:28 send message to Antonia

Dat dacht ik dus ook.
Heb een mail gestuurd maar hij houdt vol dat het een ara nobilis is


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-16 - 23:20:13 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Tja, de volhouder wint, zeggen ze wel, maar de eigenwijze blijft dom. Dat laatste is hier denk ik van toepassingsad :(

(Waarschijnlijk geen Arena-lid wink ;))


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2011-05-17 - 00:48:25 send message to kaapsen

Dag allemaal,ik dacht toch ook echt dat dit wel degelijk een cumanesis is hoor,deze heeft nl in tegenstelling tot de nobilis een lichte snavel en is ook groter,

Gr kees.


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2011-05-17 - 06:24:07 send message to Mp vd Sande

De vogel op de foto is toch echt wel een aratinga.
Misschien zegt die man wel dat het een ara is om meer dr aan te kunnen verdienen.


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2011-05-17 - 07:14:14 send message to marti

Dit lijkt mij ook een witoogaratinga..
je ziet dit wel vaker met zuid-amerikanen. Ik heb al menig e-mail verstuurt als weer eens iemand pyrrhura's aanbood en dan rustig 2 verschillende soorten als kweekkoppel verkocht etc.. de reacties zal ik je besparen..
Uiteindelijk kosten dit soort fratsen je de hobby..


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-05-17 - 09:02:52 send message to Papegaaienboer

Omdat de meesten een slag om de arm houden: dit is zeker 100% een witoog aratinga. Richtprijs niet meer dan 100,- vraagprijs voor deze "Lichtenstein ara" is 500,-. Rara hoe zit dat. Lijkt me aan de achtergrond te zien een dierenwinkel te zijn. Nu ben ik redelijk bekend in Ijsselstein dus ik zal er een deze dagen eens een bezoekje aan de dierenwinkels brengen, misschien is de beste man met de betrouwbare naam D. wel ten goeder trouw maar daar komen we dan snel achter.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2011-05-17 - 09:17:22 send message to wiechmann

dit is geen cumanensis verschil kan je zien aan de ondersnavel die is van de cumanensis zwart en bij deze vogel wit .deze vogel zit in nieuwegein in een dierenwinkel heb mailtje gestuurd had wel interesse als het inderdaad de cumanensis had geweest .ik wil namelijk nog een koppel van deze soort opzetten.maar is lastig vogeltje om aan te komen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-17 - 11:21:46 send message to Karel

Nee, absoluut geen ara nobilis cumanesis. Zoals hierboven a gezegd heeft deze alleen een lichtgekleurde bovensnavel en bovendien mist de aangeboden vogel de naakte huid rond het oog wat typerend is voor de ara.


ara nobilis cumanesis


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2011-05-17 - 13:56:27 send message to kaapsen

Hans,je hebt volkomen gelijk,te snel gereageerd en dat in samenhang met het late tijdstip, het verschil is duidelijk,kan me wel voor m,n kop slaan want ik zelf vind de Cumanensis nl een mooie dwergara.

Gr Kees.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-05-17 - 19:15:21 send message to Antonia

Ik heb die man nog een mail gestuurd met een foto van een nobilis en een groene aratinga (lijkt erop) en niks meer gehoord ...


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-05-17 - 19:23:32 send message to Antonia

Had net het berichte geplaatst, krijg ik een mailte binnen ...

Citaat:
Zijn ouders zijn zoals foto 1 en er is geen aratinga in de buurt geweest.
Wij hebben ze niet en onze buren ook niet, maar inderdaad ze heeft veel weg van een arartinga. Behalve het karakter dat is duidelijk ara.

Hoe bedoel je eigenwijs shocked 8O


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-05-21 - 11:32:04 send message to Papegaaienboer

Heb de juiste winkel nog niet gevonden (opvallend trouwens hoe weinig dierenwinkeleigenaren weten wat een aratinga is). Maar gezien de reactie die je hebt gehad verdient deze vent wel een bezoekje van iemand die hem even de waarheid kan uitleggen. Mensen die een aratinga als ara verkopen voor winstbejag verdienen ..... (vul zelf maar wat in)


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-05-21 - 16:11:57 send message to Antonia

Hij wil er idd dik aan verdienen want zelfs een nobilis is de helft van wat hij vraagt, rare kerel sad :(


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2011-05-21 - 18:07:55 send message to Kilian

Ik heb deze meneer ook een mailtje gedaan met de vraag wat het nu werkelijk was. Meneer bleef beweren dat het om een ara nobilis ging.

Toen ik meneer confronteerde met de vraag "Hoe verklaart u dan het ontbreken van de naakte huid rond het ogen wat typerend is voor de ara?" Zoals hans al eerder had aangegeven.

Zijn antwoord:
"Geen flauw idee, zijn ouders hebben het wel en heb 3 jaar geleden ook een keer zo'n zo'n gehad."

Na mijn reactie hierop dat dit onmogelijk was werd meneer ietswat minder vriendelijk. Een gedeelte van zijn reactie was het volgende:
"Maar begrijp überhaupt niet waar je je druk om maakt.
En ik ken wel genoeg vogels om te weten dat hij op een witoog aratinga lijkt.

Toevallig is mijn kennis van vogels schijnbaar hoger als dat van u, anders had u ook geweten dat deze kleurmutatie wel vaker voorkomt.

Ofterwijl bemoei je met je eigen zaken en laat je beter informeren voordat je je met andere bemoeit.

Informeer eens bij de faculteit, deze waren bezig met een onderzoek hoe deze kleurmutatie kunnen voorkomen. Deze mutantie komt namelijk ook voor bij blauwgele, illgner en blauwkeel ara's.

PS: Heeft u zelf wel vogels? Btw "Hoe verklaart u dan het ontbreken van de naakte huid rond het oog wat typerend is voor de ara?" Hyacinth en spinx ara's hebben dit ook niet zo opvallend."

Heb hier maar op gereageerd dat meneer dan maar moet doen en laten wat hij wil. En vooral moet denken dat er heel veel ontwetende mensen rondlopen en dus dommer zijn dan meneer zelf.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 258 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede