Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Jonge kanaries Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Jonge kanaries
Danique92
Website Member
Posts :6

Website Member
2011-05-14 - 19:08:18 send message to Danique92

Hallo,

4 weken geleden zijn de eieren van mij koppel kanaries uitgekomen. Omdat dit voor mij de eerste keer is weet ik nog niet hoe en wat. En daarom hoop ik dat jullie me kunnen helpen met een paar dingen?

De jonge kanaries zitten al op stok, maar eten nog niet zelfstandig, is dit een probleem? En vanaf wanneer moeten ze dit gaan doen? Ik heb namelijk ook nog een kooi met twee zebravinken, zou het dan goed zijn voor de kanaries als de jonge bij de zebravinken doe? Zodat ze gedwongen worden zelf te gaan eten?

En een kennis van mij heeft aangegeven dat hij de jonge kanaries wil, vanaf welke leeftijd kan ik ze aan hem meegeven?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Groeten!


michiel_1992
Website Member
Posts :326

Website Member
2011-05-14 - 19:11:42 send message to michiel_1992

laat ze zeker 2 weken na het uitvliegen bij de ouders als het je eerste keer is.
Of je mag ze uitvangen als je ze zelf ziet eten en als ze niet meer bedelen om voer.

mvg


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2011-05-14 - 23:07:01 send message to paintim

Danique.
Zo lang de jongen in de broedkooi zitten en gevoerd worden laat je ze daar.
Zet ze wel achter de tralies in de meerdelige broedkooi of gebruik anders een z.g.babykooitje dat je aan de broedkooi hangt. De pop zal ze dan nog door de tralies voeren. Plaats tussen de tralies bij de zitstok van de jongen een eivoerbakje met 50% zadenmengeling en 50% eivoer.
Meng dat goed door elkaar. Op een gegeven moment
zie je dat de jongen ook van het zaad eten.Dat zie je aan de vliesjes van het witzaad.
Ook bij een zitstok een pijpje met drinkwater.
Alles wel regelmatig schoonmaken. Wat niet gegeten is gooi je weg en geef steeds vers.
Succes. Als je nog vragen hebt mag je me ook een bericht sturen. Ik geef altijd antwoord. Fok al meer dan 50 jaar kleur-en zangkanaries.
Vr.groeten
ANTONI


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2011-05-14 - 23:11:30 send message to paintim

O ja, Danique.
Kanaries wisselen normaal op zijn vroegst in het najaar van eigenaar.
De vogels moeten eerst opgefokt worden in een behoorlijke ruimte met een goede zaadmengeling,
eivoer en onkruiden. Elke dag lekker vers drink-en badwater.
Vr.gr.
ANTONI


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2011-05-14 - 23:29:45 send message to roodmus

Ik kan niets tovoegen aan wat Antoni gezegd heeft.

Alleen ik houd voor mijn goudvinken altijd 30-32 dagen aan.

Grt.


Danique92
Website Member
Posts :6

Website Member
2011-05-16 - 07:19:18 send message to Danique92

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties! Het is alleen zo dat ik de kanaries niet in een broedkooi heb. Ik heb gewoon een kooitje hangen in huis met 2 kanaries en het was nooit de bedoeling om ze uit te laten komen. Dus ik kan ze maar op een manier scheiden van hun ouders en dat is door ze in het andere kooitje te doen bij de zebravinken. Maar ik weet niet of dit wel kan?

Groeten,


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-05-16 - 07:43:33 send message to ParkietenPeter

Dat kan best als de zebra's niet kweken en de kooi groot genpoeg is.
Maar wacht zeker totdat de vogels zo'n 8 weken oud zijn en dan kun je ze gerust egens anders zetten.

Dat kanaries in het najaar van eigenaar wisselen heeft er ook mee te maken omdat dan de kwekers een selectie gaan maken welke vogels zij willen behouden om verder mee te kweken. Dit heeft dan niks met de volwassenheid van de vogels te maken. Ze kunnen zeker eerder weg, ongeveer na zo'n 8 weken. Dan moeten ze zeker zelfsatndig eten. Het voeren van de ouders is dan meer een pretvoeding.

wink ;) Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede