Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ik voel mij behoorlijk belazerd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : ik voel mij behoorlijk belazerd
joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-05-05 - 12:58:12 send message to joossie1

hoi vogelvrienden' het volgende.
ik heb in 2003 een voliere gezet van 3 vluchten.
1x 3x2x3 koppel rose kakatoes. 1x 1x2x3 koppel huiskamer grijze roodstaarten en 1x2x2x3 voor een koppel wildvang grijze. alles ging prima tot afgelopen winter de pop van het wildvangkoppel overleed. nu ben ik niet iemand die zomaar in het wilde weg een nieuwe pop koopt dus nagezocht op vogelarenna en marktplaats. eindelijk een pop gevonden met gendika papieren, dus ik deze opgehaald. 4weken in quarantaine en toen de man erbij gezet. na een uur begon de man de pop te voeren, dus denk je niets aan de hand, toch een betrouwbaar adres. maar nu het volgende. deze persoon in kwestie adverteerd onder 3 verschillende namen en het mooie is dat hij nu weer een grijze pop aanbied met het gendika verslag van de vogel die ik bij hem heb gekocht. hij verkoopt ook kweekkoppels die allang bij hem zitten, maar toen ik er was had hij die nog niet.
ik voel mij dus knap belazerd, want nu moet ik eigenlijk een endoscopie laten maken of deze pop wel inwendig in orde is. kan er nu niets gebeuren tegen dit soort praktijken.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2011-05-05 - 13:42:08 send message to johanblok

Volgens mij kun je bij marktplaats een melding doen. Het is erg rottig, gebeurd vaak in de papegaaienwereld en is zeker niet gebonden aan DNA papieren. Alvorens contact met iemand op te nemen doe ik altijd eerst een internetonderzoek om een indruk te krijgen. Welke andere advertenties heeft zo iemand e.d.


joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-05-05 - 14:12:53 send message to joossie1

hoi johan
ik ben zeker 2 maanden aan het zoeken geweest,en deze adverteerder nog niet tegengekomen, maar hij staat niet alleen op marktplaats maar ook op vogelarena. mmar om nu het dna papier te kopieren voor weer nieuwe vogels vind ik toch wel veel te ver gaan.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2011-05-05 - 14:23:20 send message to P.Rooth

Gendika zal dit erg fijn vinden dat dit gebeurd misschien een ideetje die in te lichten over malafide praktijk van de verkoper .

Paul


joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-05-05 - 14:49:26 send message to joossie1

op zich wel een goed idee, maar hij had deze vogel met papieren,(denk ik)bij iemand gekocht, dus staat deze ook niet op zijn naam, maar van de vorige eigenaar.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-05-05 - 14:56:43 send message to jaap van de pol

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Toevallig in Bovenkarspel? Of Enkhuizen?

Ooit heb ik in die richting een grijze pop gekocht zonder ring. Op het sexbewijs stond een vogelnaam zoals Lorre i.p.v. een ringnummer.
Zo'n papier kan eigenlijk bij elke vogel gebruikt worden.

Groeten


joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-05-05 - 16:30:25 send message to joossie1

daar komt deze vogel inderdaad vandaan, maar niet daar gekocht, dus ik denk dat het netwerk groter is. heb je trouwens wel wat gehad aan die pop of was deze onvruchtbaar. zou ik mijn vogel dan ook moeten laten sexen, maar dan endoscopisch


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-05-05 - 16:44:35 send message to henkdelaat

Drenthe???


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-05-05 - 17:14:58 send message to jaap van de pol

Bijzonder slechte ervaringen uit die plaats. Allemaal oude vogels. Oud-import van misschien wel 30 jaar oud die nooit meer één ei zullen leggen. Zo is mij verteld na onderzoek. Ik koop er dus nooit maar dan ook nooit meer één vogel!

Ik heb dus ook niks aan de pop gehad. Het netwerk is inderdaad groter. Vogels worden uit huiskamers weggeplukt en voor rustige natuurbroed verkocht. Verder worden importgrijzen geringd met ARA-ringen (14 mm) en dan verkocht voor natuurbroed grijzen met vaste ring. Dit heb ik ook zelf ondervonden.

Toen ik mijn vogels verkocht aan een handelaar trok hij zo de ringen eraf en vertelde me dat ze na de import geringd waren met grotere ringen. Vandaar ook dat ze zo erg schuw bleven.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes in ieder geval en koop er nooit meer iets!

Groeten


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-05-05 - 17:16:30 send message to Antonia

Als het een kopie van het certificaat is moet je dat toch zien, er zit toch een merk in ?
Misschien gebruikt hij wel telkens één van zijn eigen poppen (mocht ie die hebben) om te laten seksen ...
Wel erg smerige zaakjes dit angry


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-05-05 - 17:20:30 send message to mijnkaketoes.nl

Toen ik mijn vogels verkocht aan een handelaar trok hij zo de ringen eraf en vertelde me dat ze na de import geringd waren met grotere ringen. Vandaar ook dat ze zo erg schuw bleven. (quote Jan Jaap)


En zo gaan ze lekker weer op MP of het circuit in.


Henk


joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-05-05 - 18:48:26 send message to joossie1

inderdaad drenthe. nu is mijn vraag verder, als ik hem laat sexen en het blijkt een oude vogel tezijn waar kan ik hem dan kwijt, want met 3 volieres wil je toch wel leuke koppels hebben, waarbij het mij niet om de jongen gaat maar om 3koppels vrolijke vogels die dan ook allemaal buiten zitten. deze pop doet dat niet.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2011-05-05 - 19:22:43 send message to vogeltje1000


Toevallig in Bovenkarspel? Of Enkhuizen?

Ooit heb ik in die richting een grijze pop gekocht zonder ring. Op het sexbewijs stond een vogelnaam zoals Lorre i.p.v. een ringnummer.
Zo'n papier kan eigenlijk bij elke vogel gebruikt worden.


Deze man is goede vriend van de bekende handelaar uit Den ilp en den haag.
Deze verkoopt vogels via hem.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-05-05 - 20:09:17 send message to henkdelaat

vogeltje1000
inderdaad drenthe.

Komt hij toevallig uit het plaatsje A....???

Henk.


kenneth
Website Member
Posts :53

Website Member
2011-05-05 - 20:09:35 send message to kenneth

en waarom word hier niks TEGEN gedaan ?
zo te zien zijn meerdere mensen opgelicht door dat "netwerk".
er moet toch een mogelijkheid zijn om met gegronde rede klacht neer te leggen?
nu van het wettelijke ben ik allemaal niet op de hoogte , maar ik weet wel dat door zulke mensen zeker beginnende liefhebbers toch vlug afhaken sad :(


joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-05-05 - 20:18:40 send message to joossie1

ikzelf denk dat er niets tegen te doen is omdat de meeste een andere naam gebruiken. ik was deze in de tijd van het zoeken naar een grijze pop nog niet tegengekomen. wie kan mij dan helpen aan een betrouwbare grijze pop. natuurbroed en broedrijp. waar vind ik zo'n adres. ik weet het niet meer. het zorgd er wel voor dat je op een gegeven moment niemand meer vertrouwd. daarom wilde ik alleen van vogelarena een pop kopen en niet van marktplaats. maar ook deze site heeft onbetrouwbare leden. sorry voor de goedeonder ons.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 11 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede