Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > handopfok voeding Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : handopfok voeding
bn052378
Website Member
Posts :13

Website Member
2011-04-17 - 11:21:08 send message to bn052378

kan mij iemand de temperatuur geven van handopfokvoeding en welke handopfokvoeding voor rose's en andere kakatoe's


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-04-18 - 23:27:21 send message to ineznick

Ik denk niet dat je hier veel reacties op zult krijgen, de meeste mensen hier zijn geen voorstanders van handopfok.

gr gerben


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-04-19 - 09:45:25 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik laat deze opmerking niet de toon zetten!
Een beetje meer krediet mag wel, Gerben.
Dit is eigenlijk een behoorlijk irritante opmerking!

Zoals je weet probeer ik hier de vraag de boventoon te laten voeren. Het wordt mij niet altijd in dank afgenomen, maar de vraag is welke temperatuur en niet wel/niet handopfok.

Maar door direct met dergelijke reacties te komen druk jij dus de stempel! (Denk daar maar eens over na)

TERZAKE:


De temperatuur moet handlauw zijn.
Je controleert dit op de zelfde manier als wanneer je voor een baby melk warmt. Op binnenkant van je pols voelen. Is het voor jou te warm, da voor de vogel ook.
Het beste is dat je de voedingswarmte nagenoeg niet voelt, dan is het behaaglijk en dan is het goed.

En temperatuur uitgedrukt in graden Celsius weet ik niet. Dit is de methode die de meesten gebruiken.

ParkietenPeter
Moderator VA


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-04-19 - 11:36:43 send message to Ton Koek

Maar wat dan als de vraag de meeste leden niet bevalt? Hypothetisch gesteld.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-04-19 - 12:48:00 send message to Rik

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

In ieder geval niet te heet. Ik heb het één keer te heet gegeven bij een vogel (boven de 40 graden) en is op het nippertje goed afgelopen.

Op ongeveer 36 graden heb ik beter ervaringen.

Soort voeding heeft een persoonlijke voorkeur denk ik. Volgens mij kan het er allemaal wel mee door. Deze week heb ik een amazone gezien die was grootgebracht met Brinta. Da's een minder goed plan. laugh :D Hoewel...hij zag er mooi uit was inmiddels zo'n 15 jaar.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-04-19 - 15:02:00 send message to blg

@Ton Koek
Maar wat dan als de vraag de meeste leden niet bevalt

Als ik je je aan alles zou ergeren wat je niet bevalt, heb je geen leven meer.

Ben ook geen voorstander van hand opfok, maar gelukkig is iedereen daar vrij in, we worden door de overheid al genoeg beperkt, moeten we hier ook nog een keer beginnen.
Je kunt altijd uitloggen en nooit meer inloggen.

Wat de temperatuur voor handopfokvoeding betreft, koop een babyflessenwarmer, altijd de juiste temperatuur.
http://www.hoepie.nl/N_frame.html?http://www.hoepie.nl/Alecto_baby_flessenwarmer_BW-70__N_art_181.php


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2011-04-19 - 16:17:20 send message to Raimond Wolfert

Ook ik ben geen voorstander van handopfok, maar wel een voorstander van vrijheid van meningsuiting.

De temperatuur kan het beste tussen de 36 en 39 graden celsius zijn. Het merk maakt volgens mij weinig uit, de meeste in de dierenspeciaalzaken verkrijgbare handopfok voeders zijn volgens mij wel goed.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-04-19 - 17:34:59 send message to henkdelaat

Ook al ben je tegen hand opfok dan heb je als vogel liefhebber nog respect te hebben naar andere liefhebbers die miss uit noodzaak vogel levens redden door hand opfok te doen.

Het is geen pretje om de eerste 14 dagen elke 3 uur dag en nacht uit je bed te moeten om te voeren.

Je bent bijna verplicht om 24 uur thuis te zijn.

Dan krijg je nog het steriel maken van de spuiten etc.het dagelijks verschonen van de bakjes waar de baby vogels in liggen.

Het regelmatig ontsmetten van de warmte kast etc.

Ik weet wel je kiest er zelf voor maar de meesten weten niet wat het inhoud om handopfok te doen.

En denk nu niet dat als je de vogels na het uitkomen weg neemt bij de ouders dat deze weer snel eieren gaan leggen want dat is niet waar.

Als je de eieren wegneemt en in een broedmachine legt dan kan het koppel misschien eerder gaan leggen maar dat is nooit bewezen.

Henk.


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2011-04-19 - 18:07:19 send message to maewim

waarom zo negatief ingesteld ineznick
laat iedereen eens zijn ding doen en ik daag je wel uit om handopfok te doen als je het al dan niet zelf doet


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-04-19 - 18:37:21 send message to henkdelaat

maewim:

INEZNICK (Gerben)is niet negatief ingesteld hij gaf alleen een waarschuwing dat er weinig reacties op de vraag zouden komen.
Hij weet uit ervaring dat sommige forum leden denken dat ze een ander de wet voor kunnen schrijven.

Als je sommige topics terug leest zijn het maar enkele maar wel steeds dezelfde personen die negatief reageren als er een vraag gesteld wordt wat betreft hand opfok.

Henk.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-04-19 - 19:27:23 send message to Karel

happy :)
Niet overdrijven, Henk. Een mening geven is niet hetzelfde als iemand de wet voorschrijven.


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-04-19 - 20:37:15 send message to jp57

ik geef dit tussen 38 en 39°C.
36° vindt ik reeds te koud, niet al te best voor de krop.
zoals er reeds mensen aanhaalden een flessenverwarmer voor baby's.
gr, johan


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2011-04-19 - 20:49:02 send message to molineti

quote
rose's en andere kakatoe's



Ik ben niet thuis in handopfokvoeding,maar er lijkt mij wel een verschil te zijn tussen rosee s en andere kakatoes.

Waarschijnlijk kunnen ervaringsdeskundige hier meer over vertellenhappy :)

Bij mij worden de jonge rosees gevoerd met (aves) eivoer en een parkietenmengeling met wat zonnepitten,overige kakatoes met (aves) eivoer een papagaaienmengeling en wat extra zonnepitten,dus denk ik dat het handopfokvoer voor rosees ook wat minder vet/eiwitrijk zal zijn dan dat van andere kakatoes.

Teveel(of te weinig) vetten /eiwitten kunnen immers voor groeistoornissen zorgen.

Groeten Rene


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-04-19 - 22:29:52 send message to henkdelaat

KAREL:
3e reactie op de openings vraag.
Maar wat dan als de vraag de meeste leden niet bevalt?
Hypothetisch gesteld.

Is er één persoon die beslist voor de meeste leden??


Maar als ineznick een waarschuwing schrijft dat er weinig reacties zullen komen dan wordt hij tot de orde geroepen.

Ik wens alle kwekers en ook degene die aan hand opfok doen het beste.

Ik zal niet meer reageren op dit forum.

Vragen via PB zal ik indien mogelijk beantwoorden.

Henk.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-04-19 - 22:55:05 send message to Karel

[quote]Ik zal niet meer reageren op dit forum. /quote]

Dat zou mij en vele anderen spijten, Henk. Ik hoop dat deze soep niet zo heet gegeten wordt...



blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-04-19 - 23:09:38 send message to blg

@ henkdelaat
Ik zal niet meer reageren op dit forum.

Je laat je door anderen toch niet de wet voorschrijven.
Zou een eenzijdig forum worden.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede