Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogel bijvoederen. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


MARNIS
Website Member
Posts :34

Website Member
2011-04-16 - 12:54:58 send message to MARNIS

Het is echt niet mijn bedoeling om vogels met de hand op te fokken.Persoonlijk denk ik niet dat er iets mis is met het vogeltje maar dat is inderdaad niet altijd zichtbaar.Men moet zich ook geen zorgen maken dat deze vogel terug in de groep zal gegooid worden om mee te kweken,mijn dochter zal hem proberen tam te maken om bij ons in huis te houden.Ik ben er ook van overtuigd dat ik er goed aan heb gedaan om hem bij te voederen.Het vogeltje is weer springlevend.Het is wonderbaarlijk hoe hij vooruit gaat.Er zijn nu eenmaal verschillende meningen en dat is misschien wel goed ook.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-04-16 - 12:58:52 send message to Karel

Ik kan me wel vinden in de gedachten van Ton en Marti, hoewel de reactie van PP me het volgende doet afvragen:

Als een pop verongelukt en daarbij een nestje jongen achterlaat, is het dan verantwoord om deze -immers gezonde- jongen met de hand op te voeden? In de natuur zou het nestje verloren gaan, maar we hebben het hier over gezonde jongen die het bestand niet slechter zullen maken.

En, als het redden van de jongen in dit geval wél toelaatbaar is, is het dan niet handig dat je al wat ervaring hebt met handopfok?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-04-16 - 18:43:52 send message to Ton Koek

Ik was even een pietsie chagrijnig door de eerste reactie, dat is al lang weer over hoor. happy :)

Ik dacht echt dat er om een mening gevraagd werd, meer niet. Ik veroordeel niemand, ik doe het alleen zelf anders. Zand erover?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-04-16 - 21:05:39 send message to henkdelaat

MOLINETI:
Haalde Je de jongen in het verleden uit voor verdere handopfok?

RENE:
Ik ben pas in 2007 begonnen met handopfok nadat er div nesten met jonge grijze dood waren gegaan omdat ze niet gevoerd werden.

Ik heb de koppels grijze al eens van vlucht en nestkast gewisseld,en zelfs dat helpt niet.
De vluchten afgeschermd met gewapend glas,zodat ze wat rustiger zitten,helpt ook niet.

Heeft iemand nog een ander advies dan hoor ik het graag,want ik ben niet van plan om de grijze weg te doen.

Henk.


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2011-04-16 - 21:59:00 send message to Erik D.

henk zijn de grijze import of handopfok bij import geeft dat zelden problemen bij handopfok deze weten niet echt hoe ze jongen moeten groot brengen


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-04-17 - 09:02:47 send message to ParkietenPeter

Hans,

Ik bedoel dus ook dat iedereen ervaring mag opdoen met het voeren met de hand. Zo ook Marnis.

Peter


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-04-17 - 11:32:49 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat had ik begrepen Peter, en ik ben het met je eens.

Met mijn reactie bedoel ik namelijk te zeggen dat je best opfok-ervaring mag opdoen met vogeltjes die het eigenlijk niet waard*) zijn.
Deze ervaring kun je namelijk goed gebruiken als je eens noodgedwongen jongen moet opvoeden die het wél waard zijn.

*)
Met "niet waard" zijn, bedoel ik vogeltjes die iets mankeren en normaal gesproken dood zouden gaan.
Met "waard" zijn bedoel ik vogeltjes die bijv. niet meer gevoerd worden omdat de pop verongelukt is, maar verder volledig levensvatbaar zijn.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-04-17 - 13:28:45 send message to henkdelaat

ERIK D<

Vogels zijn import.
Met tamme grijze heb ik met div andere ervaren papegaaien kwekers nog nooit bevruchte eieren gehad.
Ook nog nooit tamme grijze zien paren,wel elkaar voeren.
Dit hebben wij toch jaren geprobeerd,zelfs met import grijze gekoppeld aan tamme grijze.

Henk.


MARNIS
Website Member
Posts :34

Website Member
2011-04-17 - 14:32:23 send message to MARNIS

Beste Anton.Dat is je allang vergeven hoor.Het eerste ogenblik was ik ook kwaad omdat,vogels dood laten gaan,iets is wat ik niet kan.Ik weet ook wel dat iedereen een eigen mening mag hebben.Op het ogenblik dat jij uw eerste reactie plaatste was ik mij zo aan het optrekken aan het idee dat ik dit vogeltje echt wel zou redden en dan kreeg ik inderdaad te horen wat ik helemaal niet wou horen. Zand erover.Moest iedereen zien hoe dit vogeltje erop vooruit gaat,zou je zien dat het soms toch wel de moeite loont.Ik blijf erbij dat het zwakte was.Maar hier in huis is mijn dochter enorm blij dat ze een vogel handtam mag maken.Ze vroeg daar al een tijdje om.Maar daar wij van mening zijn dat de jongen beter worden opgekweekt bij de ouders,hadden wij dat nog niet toegestaan. Nu heeft ze er toch ene.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-04-17 - 14:56:45 send message to ParkietenPeter

laugh :D Dan zitten we toch alweer op een lijn. wink ;)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-04-18 - 10:26:46 send message to whitebulldog

Marnis, Doet eens fototje, wel leuk eens te zien waarover we praten.
succes, en leuk dat je twee vliegen in één klap hebt geslagen.wink ;)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 182 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede