Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Lori van de blauwe bergen huisvesting. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Lori van de blauwe bergen huisvesting.
MV31
Website Member
Posts :21

Website Member
2011-03-31 - 23:30:26 send message to MV31

Geachte vogel liefhebbers.

Ik ben bezig met het bouwen van een voliere.
Van 5,80m lang, 1m breed en 2m hoog. Met een nachthok van 2m lang, 1 breed en 2 hoog.

Nou mijn vraag: Is het mogelijk om 2 of drie koppels samen te houden,en te kweken?

Alvast bedankt. Groeten MV31


Bertsje
Website Member
Posts :11

Website Member
2011-03-31 - 23:52:01 send message to Bertsje

Hallo vogelliefhebber,
mijn bescheiden mening:lori's van de bl. bergen kan je niet met verschillende volwassen koppels samen houden. Dat wordt dan knokken en veel agressief gedrag en de vogels zullen weinig energie steken in het nestelen/verzorgen van jongen.Met vriendelijke groet, Bert


IGGINO VB
Website Member
Posts :54

Website Member
2011-04-01 - 08:09:30 send message to IGGINO VB

bertsje

lori van de blauwe bergen kan je wel degelijk in colonie houden en kweken.
En vriend van mij had 4 koppels in 1 voliere waarvan 3 koppels continu jongen hadden. Echter ik ken ook veel kwekers die minder succes hebben met het kweken. Je moet wel rekening houden als je verschillende koppels houd, deze wel soms veel lawaai maken. want als er 1 begint begint de rest ook. Een kleine tip de lengte van de voliere is goed maar als je ze 2m breed maakt zouden de vogels nog beter zitten.


ktmgek
Website Member
Posts :113

Website Member
2011-04-01 - 12:55:57 send message to ktmgek

hallo

ik denk dat het ook wel kan,als je de nestkasten maar ver genoeg uit elkaar hangt.
anders moet je "dooren" maar eens een mailtje sturen,die heeft heel veel lori's gehad en er mee gekweekt.die weet het vast wel.

groeten leon


IGGINO VB
Website Member
Posts :54

Website Member
2011-04-01 - 13:40:51 send message to IGGINO VB

Ik heb ook veel lori's gehad, en heb er nog steeds een aantal. En ben er ook 100% zeker van dat dit gaat. deze zijn niet agressief tegenover elkaar.(kijk maar eens naar de dierentuinen waar deze gehouden worden en die je dan kunt voeren met een potje) zoals ik zei, ken ik kweker die hiermee heel goede resultaten behaalde (zijn voliere was 3m op4m en 3m hoog), andere kwekers die ik ken en het geprobeerd hebben kweekte ook maar dan slechts met 1 koppel. maar dat ze elkaar afmaken daarvoor moet je niet bang zijn.


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2011-04-01 - 17:00:29 send message to Fokke

Ik ben het helemaal met Iggino eens alleen zou ik je wel aanraden om met jonge vogels te beginnen en de koppels gelijktijdig in de voliere te doen. Dit geeft het minste kans op problemen.


bobby en jojo
Website Member
Posts :22

Website Member
2011-04-02 - 00:43:36 send message to bobby en jojo

In avifouna zitten er denk wel 100 in een ruimte
!


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-04-02 - 08:17:25 send message to blg

De meeste kromsnavels kun je met meerdere in een volière houden,bij walsrode zaten aan de publieks kant ook meerdere in de zelfde volière.
De kardinaal lori's die ik had zaten bij de importeur wel met twintig stuks in een volière van 3 x 3 meter, dit gaat meestal goed tot ze in broed stemming komen.
Zou ze allemaal tegelijk in de volière plaatsen, jonge vogels, geen vaste koppels, liefst 3 of 4 koppels ivm dominantie, meerdere voeder plekken en als je wilt kweken veel nestblokken.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 11 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede