Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Uitvallen van de electriciteit,wat dan????? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Uitvallen van de electriciteit,wat dan?????
henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-03-20 - 12:45:31 send message to henkdelaat


Wie kan mij EXACT vertellen wat er kan gebeuren als je een WARMTEKAST met digitale thermostaat of een digitaal gestuurde BROEDMACHINE aansluit op een AGGREGAAT,of OMVORMER???

De warmtekast is alleen voorzien van digitale thermostaat.

Bij de broedmachine moet je alles digitaal instellen zoals de temperatuur,vochtgehalte,keren van de eieren.

Kunnen deze hulpmiddelen de elektronica beschadigen,en wat is daar de oorzaak van????

Henk.






RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-03-20 - 13:41:09 send message to RICHARDVHASSELT

Ik had van de wek ook sluiting in mijn vogelverblijf met aansluiten nieuwe lampen de rimo 2000 kapot maar gelukkig voorzien van 3 interne zekeringen dus liep goed af.
Ik denk als je er geen goede agregaat opzet hij zo weer aankan even resetten mischien of ook voorzien van zekeringen geen idee nog nooit gehad.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-03-20 - 17:49:56 send message to henkdelaat

Volgens een leverancier van aggregaten kan de elektronica ontregeld raken.

Henk.


birdcenternop
Website Member
Posts :21

Website Member
2011-03-20 - 19:28:42 send message to birdcenternop

hoe groot is de kans op een langdurige stroomstoring ?
is het een paar uur dan zou ik niets doen, de kast niet openen en gewoon afwachten,meestal gaat alles goed


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-03-20 - 20:26:48 send message to Karel

Je kunt het best even de handleiding van de broedmachine raadplegen. Daarin staat vermoedelijk wel vermeld hoe lang deze zonder stroom mag komen te staan zonder dat de instellingen terugvallen naar de "fabrieksinstellingen".


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2011-03-20 - 20:36:15 send message to P.Rooth

Lijkt mij dat er een back up in zo'n ding zit gelet op tijdschakelaars van een paar centen die ook al vaker hebben ( kwam ik achter na stroomstoring was de klok gewoon doorgelopen )

Gebruiksaanwijzingen worden toch te weinig gelezen .

Paul


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-03-20 - 21:04:04 send message to henkdelaat

Onderstaand bericht kwam van de leverancier van de aggregaat en omvormer.

Het is moeilijk om te bepalen of de elektronica van uw machines de onregelmatige sinus accepteren.
Er zit neem ik aan geen gevoelige elektronica in die problemen kan geven,of e.v.t. beschadigt kan worden.
--------------------------------------------------
birdcenternop
De kans op langdurige stroomstoring is groot omdat ze met de omlegging van de ZW-Vaart gaan beginnen,en pas nog een storing gehad van 4-6 uur.(gelukkig was alles leeg).

Karel,
Staat niet van in de handleiding.

P.Rooth,
Ik kan de broedmachine resette naar de fabriek instelling,en de gebruiksaanwijzing heb ik div keren doorgelezen.

Het gaat er mij om dat de elektronica niet beschadigt kan raken,omdat de aggregaat onregelmatige stroom opwekt.
Is schijnbaar niet hetzelfde als de gelijkspanning die wij in huis hebben.

Henk.


goudparkiet
Website Member
Posts :100

Website Member
2011-03-20 - 21:10:42 send message to goudparkiet

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

user wiped their message


mearn
Website Member
Posts :45

Website Member
2011-03-20 - 22:03:00 send message to mearn

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je gebruik wil maken van een aggregaat bij gevoelige electronica dan kan je er een UPS tussen zetten welke de pieken van de aggregaat opvangt. Deze optie hebben wij tenminste toegepast bij werkzaamheden aan de elektra waarbij de spanning van laboratorium apparatuur niet mocht wegvallen, maar de capaciteit van een UPS niet voldoende is voor langdurige uitval. Een UPS is een accu-backup voor b.v. een PC.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-03-20 - 22:25:00 send message to Karel

Je hebt het over gelijkspanning in huis.
Voor de duidelijkheid: We hebben het hier wel over een broedmachine die 220V wisselspanning vraagt? En je hebt hiervoor een 220V aggregaat?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-03-20 - 22:30:14 send message to henkdelaat

Mearn,

Ik heb even op google gekeken wat een UPS is maar begrijp er niets van.
Ze hebben het over (interfaceverbinding,double-conversion UPS)onbegrijpelijk voor een leek.

Kan je in eenvoudige bewoording beschrijven wat ik nodig heb,en of het technisch moeilijk is om zulk systeem te bouwen of heb je hier een elektronica opleiding voor nodig ?

Henk.



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2011-03-21 - 08:47:04 send message to wiechmann

ik heb zelf een vervoers couveuse op 12volt
dus als bij mij de stroom uit zou vallen langdurig dan zou ik die in de auto zetten tot dat het stroom probleem is opgelost .

dit soort couveuse kan je bestellen

ik laat dan wel de auto draaien .


mearn
Website Member
Posts :45

Website Member
2011-03-21 - 11:33:06 send message to mearn

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Henk,

een UPS is een batterijvoeding (noodstroomvoeding) welke bij wegvallen van de spanning deze zonder onderbreking overneemt van het net. Ze worden veel gebruikt voor PC's.
Zelf maken moet je niet doen, ze zijn al verkrijgbaar voor ongeveer 75,- waarbij het accupack het duurste is. In jouw geval gebruik je ze om een gestabiliseerde voeding te krijgen voor gebruik bij broedmachine en/of warme kast. De accu zorgt ervoor dat je geen pieken meer krijgt bij wisselende belasting door in/uit schakelen van de thermostaten.

Groetjes
Jos


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-03-21 - 15:59:52 send message to henkdelaat

Wiechmann,

Dat is ook een oplossing,daarom schaf ik ook een omvormer aan een couveuse heb ik al bijna klaar.

Mearn,

Het gaat juist om de gestabiliseerde voeding.
En hoofdzakelijk voor de broedmachine,de warmtekasten zouden dan op een omvormer in de auto kunnen.
Ik hoop niet dat het ooit nodig is,maar uit voorzorg.

Als ik het goed begrijp komt de UPS tussen de aggregaat en de broedmachine te zitten,en geeft de UPS dan gewoon 220 Volt door???

Henk.


mearn
Website Member
Posts :45

Website Member
2011-03-22 - 21:49:44 send message to mearn

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Beste Henk,

Een UPS is niet anders dan een acculader, en accu en een omvormer om weer naar 230V te komen.
Het voordeel van een UPS is dat hij ook bij een spanningsdip hij gewoon 230V in de juiste freq blijft geven.
In jouw geval met de langdurige spanningsuitvallen zou ik gewoon zowel de broedmachine als de warmtekasten op de UPS aansluiten in combinatie met een aggregaat.
Met de aanschaf van beide moet je wel rekening houden met het vermogen van de broedmachine en de warmtekasten. Als ik naar mijn eigen set kijk is dit 200W. Dit kan je dus al opvangen met een UPS van ongeveer € 60,- á 75,-. Een UPS kan je het beste kopen bij een PC zaak of via een PC winkel op internet.
Afhankelijk van het vermogen van je aggregraat kan je hier buiten de UPS om ook nog andere apparatuur zoals koelkast, vriezer en verlichting op aansluiten.

Groetjes
Jos


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-03-22 - 22:47:29 send message to henkdelaat

Oké Jos,

Ik ga op onderzoek uit waar ik een UPS aan kan komen.
Zit er nog sterkte(vermogen) en kwaliteit verschil in een UPS??

Henk.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede