Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vechtende grasparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vechtende grasparkiet
jordain
Website Member
Posts :80

Website Member
2011-03-11 - 06:31:38 send message to jordain

Ik heb hier in de voiliere van de grasparkieten een pop zitten die zich over verschillende nestkasten baas maakt.
Zodanig dat anderen niet aan een nestkast geraken.
Ik heb het koppel uit de voiliere gedaan en apart gezet in de hoop dat er rust terugkomt.
Mijn vraag is nu, kan ik eventueel na het broedseizoen het koppel met die pop terug in de voiliere zetten ( voor volgend seizoen ) , of zou het dan terug prijs zijn, maw laat ik ze best nooit meer in de voiliere.?


grasparkiet03
Website Member
Posts :151

Website Member
2011-03-11 - 08:46:27 send message to grasparkiet03

beste,

U kan ze het beste appart houden.

Ik heb dit vorig jaar ook voorgehad en dit jaar is de pop het nog altijd niet verleerd helaas.

Misschien zijn er andere mensen die nog raad weten. Maar ik zou ze appart houden.

Mvg grasje


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-03-11 - 10:57:00 send message to Ton Koek

Ik heb heel lang geleden ook eens zo'n dame gehad. Ik heb toen twee weken slechts één nestkast laten hangen. Na een dag of twee mot, nam die pop de kast en zodra ze een ei had gelegd, was de onrust over. Daarna heb ik de andere 8 kastjes er weer bijgehangen, geen probleem gehad, ook niet bij de tweede ronde.
De pop was tevreden dat ze "gewonnen" had kennelijk.
Misschien te proberen...


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-11 - 22:37:36 send message to whitebulldog

zoals Ton zegt kan dat de oplossing zijn, echter ik selecteerde zulke poppen uit , uit mijn bestand. Dit is uiteraard een persoonlijk keuze.
of de pop moet van dien aard zijn dat ze van zeer belangrijke kwaliteit is voor je bestand, maar ik vindt rust in het hok plezieriger, voor mezelf , en voor de vgels onderling. Soms kan één zo'n pop heel je seizoen verpesten, en je humeur erbij.


jordain
Website Member
Posts :80

Website Member
2011-03-12 - 06:44:08 send message to jordain

Ik heb deze voorlopig appart gezet, samen met haar man, zodat we nog jonkies mogen verwachten.
Hopelijk nemen die haar karaktertrekje niet over, of is die kans groot ?


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-15 - 19:51:41 send message to whitebulldog

ik denk persoonlijk dat karaktertrekjes deels wel ergens in de genen opgesloten zullen zitten, maar of ze naar voren komen is afwachten, en de tijd zal dat leren.
Ikzelf zou in dat geval de ringnummers goed noteren met de kanttekening dat moeders dat probleem ook ( sterk) had, en als haar nageslacht ( poppen) dit ook gaan vertonen deze gewoon niet meer voor de kweek gebruiken.
En uiteraard zou ik moeders dan ook uitsluiten voor verdere kweek.
Op die manier kan je bepaalde eiegnschappen in je bestand zoveel mogelijk uitselecteren, en heb je vogels die bij jou manier van hobby passen.
Als ik kijk naar bijv mijn eigen ervaring is het zo dat m.n de engelse poppen van de grasparkieten minder fel waren bij inspectie in het broedblok, en minder fel beten in de hand als de "gewone"grasparkiet.
Uitzondering daar gelaten natuurlijk, maar ook op rustige vogels kan je m.i ( deels) selecteren.
het viel mij op dat ( in mijn geval althans) dit bij vele koppels vergelijkbaar was.
Succes met de kweek in elk geval.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede