Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Geelkoplori (Trichoglossus euteles) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2011-08-08 - 17:08:04 send message to MrandMrsSwift

Waarom niet de gewone loripap (dus niet de lori dry?) Bij de lori dry wordt contact met water juist erg afgeraden. Kleine moeite toch? Ze zijn er juist op gebouwd om vloeibaar te eten (speciale tong bijv.)


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2011-08-08 - 17:28:10 send message to Fokke

Een lori is absoluut ongeschikt om alleen droogvoer te eten, kijk eens op www.lories.nl bij voeding daar kun je zien dat er vele mogelijkheden zijn om je lories te voeren.


ktmgek
Website Member
Posts :113

Website Member
2011-08-08 - 20:50:28 send message to ktmgek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hallo

ik heb ook een koppel lori's
ik meng 1 kg cede lorifood met 1kg orlux lori.
en daar pak ik dan elke dag een bepaalde hoeveel poeder van en meng dit met lauwwarm water.
deze pap blijft homogeen en zakt dus niet uit.
ik heb met dit koppel al 4 nesten gehad in iets meer dan een jaar tijd.
ze zitten ook prima in de veren.
ook krijgen ze dagelijks vers fruit. vooral appel vinden ze heerlijk.

mvg leon


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2012-06-19 - 01:00:33 send message to theelepeltje

Ik heb het koppel nu nog steeds (nu bijna een jaar), maar er vallen me wat dingen op. De man zat destijds niet mooi in de veren, dit is wel beter geworden, maar vliegen kan hij nog steeds niet goed (heeft nog steeds kapotte vleugel en staartpennen). Ook zitten de vogels niet mooi in de veren, ze hebben her en der wat geplukte plekjes, vooral op de borst en de schouders (vleugels).

Het gedrag van de vogels is ook erg merkwaardig. De man is heel erg stil en teruggetrokken, zit altijd in een hoek in de voliere, laat ook weinig natuurlijk gedrag zien. De pop daarentegen is heel tam geworden, en is ook heel erg gefocust op mensen, 'danst' aan het gaas en vliegt de hele tijd achter je aan wanneer je langs de voliere loopt en komt in de voliere ook op je zitten. De pop schreeuwt ook de hele dag (om gek van te worden). Vooral wanneer ik door de sluis loop om de vogels te voeren gaat de pop helemaal door het lint qua schreeuwen betreft. Ook vliegt de pop dan naar de plek waar deze mij dan kan zien, om vervolgens te springen en te schreeuwen.

De pop negeert de man volkomen, deze toont ook geen enige affectie naar de pop. Als de man in de weg zit als de pop over de stok loopt wordt hij hardhandig weggejaagd. 's Nachts slapen ze wel naast elkaar.

Ik heb een blok opgehangen maar hier waren ze zo panisch voor dat ze niet meer durfden te eten, het blok heb ik dus maar weer even weggehaald. Ik weet ook niet of broeden er in zit omdat de man geen enkele interesse in de pop toont. De pop is volgens mij wel broedrijp omdat deze ook in de 'houding' gaat zitten wanneer ik over de rug wrijf. Echter vind ik het hele gedrag van schreeuwen en aandacht trekken heel opmerkelijk (beide vogels zijn natuurbroed).

Ook het eetgedrag is vreemd, ze krijgen hier pap en loridry aangevuld met fruit (appel peer etc). De laatste weken raken ze de loridry niet meer aan, ook gewoon water drinken doen ze bijna niet meer, de pap is de ene dag wel helemaal op en soms ook bijna niet (dan eten ze de hele dag bijna niets). van het fruit moeten ze ook niet veel hebben, meestal nemen ze een paar blokjes maar het meeste smijten ze direct op de grond en laten het dan liggen. vaak raken ze het helemaal niet aan. Ook sla, grassen, trosgierst etc. moeten ze niks van hebben. (ook de enige voliere waar wel gras in groeit, alle andere parkieten eten het allemaal op).

Iemand nog tips en aanvullingen voor deze bijzondere vogels?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-06-19 - 09:27:10 send message to Daniel

Toine weet je zeker dat de pop natuurbroed is? Ze lijkt me erg gefocust op mensen. Nu zijn lories niet echt schuw te noemen maar het gedrag van je pop doet me denken aan een vogel die volledig op mensen ingeprint is.
En de man indien hij niet goed in de veren komt heb je al overvogen om een bloed test te doen? Het kan zijn dat hij te eenzijdig eet, maar ik zou eventuele andere oorzaken toch willen uitsluiten.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 121 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede