Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Cryptoxanthus Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Cryptoxanthus
JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-03-02 - 19:14:02 send message to JoskeVD

Beste kwekers,

Heb via de zoekfunctie al het een en het ander gezocht en gevonden over dit onderwerp. Maar vraag me dus eigenlijk af hoe het met de bruinkoppapegaai gaat in de avicultuur anno 2011?? worden deze nog wat gekweekt?

Ben al een tijdje op zoek naar deze vogels, heel moeilijk te vinden naar mijn mening! Vooral mannen kan je wel eens vinden, maar dat zijn er ook nog niet zo heel veel(in nederland dan nog eenvoudiger te vinden dan in Belgie naar mijn mening??).

Hoe zit het met de prijzen van deze vogels? Heb contact gehad met iemand die drie mannen had, jong, vast geringd en enkel gesext van 2010(niet getest op ziekten). Hij vroeg er 425 euro voor? Dit lijkt me heel erg duur vergeleken met de richtprijzen, of zijn deze achterhaald?

En de kweek, gaat die net zoals andere Poicephalussen zoals de roodbuik, meyer??

Hoe zit het verder met het gedrag van deze vogels? aangenaam? schuw? aggressief? zijn het nerveuse vogels die durven plukken?

Groet,
Jozua


patrickprincen
Website Member
Posts :86

Website Member
2011-03-03 - 18:17:10 send message to patrickprincen

Beste Joske,

De prijs voor een koppel bruinkoppapegaaien is ongeveer 700 a 800 euro.
Het betreft inderdaad de cryptoxanthus ondersoort welke in de avicultuur voorkomt. De andere ondersoorten komen volgens mij niet of nauwelijks in de avicultuur voor.
Ik heb nog een pop zitten, deze is echter handopfok! Ik heb hier een man bij gehad welk zich begon te plukken.
De meningen zijn verdeeld maar de meeste collega kwekers denken dat er niet met deze vogel te kweken valt. Kan nog geen afscheid van de vogel nemen, misschien probeer ik het nog een keer met een andere man. Of ik zet de vogel in de huiskamer? Maar daar is de vrouw des huizes niet zo blij meeangry
Ondanks het feit dat de bruinkop niet zo kleurrijk is het een mooie vogel om te hebben. Ze zijn wat eerder broedrijp dan de andere poicephalus soorten. In principe kunnen ze op dezelfde manier gehouden/gekweekt worden als de bonte boer en de meyer papegaai.


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-03-03 - 19:06:46 send message to JoskeVD

eerder broedrijp? wat moet ik me daar bij voorsteleln? men bonte boeren en meyers kweekten altijd rond de drie tot vier jaar! is dat dan bij bruinkoppen rond de drie jaar ongeveer?

heel erg bedankt!

ben er wel van verschoten dat ze toch wat duurder zijn dan gedacht! maar dat wordt wat doorsparen.

hoe zit het met het voorkomen van deze soort in de volieres? heb de indruk dat het heel moeilijk is om kwekers te vinden?

jozua


patrickprincen
Website Member
Posts :86

Website Member
2011-03-03 - 19:26:42 send message to patrickprincen

Joske,

Mij is verteld dat ze na 2 jaar broedrijp kunnen zin? Dit lijkt me wat vroeg.
De vogels kunnen wat schuw zijn. Mijn pop is handopfok, dus totaal niet schuw. De man die ik had was zeer schuw en zenuwachtig. Net bij alle poicephalussen verschilt het van vogel tot vogel.

425 euro voor een jonge man, vind ik inderdaad aan de prijs. 350 euro lijkt mij reëler. De poppen zijn uiteraard duurder.

Succes met je zoektocht naar deze mooie vogels.



JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-03-03 - 19:33:47 send message to JoskeVD

bedankt voor de uitleg patrickwink ;)!
ben ondertussen al een ruime twee jaar op zoek naar deze vogels, enkel nog maar mannen te koop aangeboden, en bij uitzondering een koppel, maar ben dus wel op zoek naar jonge vogels! Het lijkt dus of deze vogels niet of amper gekweekt worden?

heel erg jammer, want het lijkt me een interessante en aangename soort!?


patrickprincen
Website Member
Posts :86

Website Member
2011-03-03 - 19:41:38 send message to patrickprincen

Joske,

Ik heb je persoonlijk berichtje gestuurd, met daarin een e-mail adres van een kweker in Nederland. Hij kent nog meerdere kwekers van bruinkoppen. Misschien heb je er wat aan?

Gr

Patrick


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-03-11 - 10:27:45 send message to JoskeVD

Heb hem reeds proberen contacteren, maar nog steeds geen antwoord gekregen. Toch bedankt voor de hulpwink ;)


africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2011-03-11 - 15:27:38 send message to africangrey

er staat hier op vogelarena momenteel een koppel te koop van 2003-2005.


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-03-11 - 15:30:46 send message to JoskeVD

Zijn kooivogels,
ik werk met volieres en nachthokken en heb jammer genoeg slechte ervaringen om kooivogels (poicephalussen) te laten wennen aan volieres als ze jaren in kooien hebben gezeten.

Met die leeftijd weet je de achtergrond niet altijd, en heb dus liever jonge vogels, maar toch heel erg bedanktwink ;)


RWaimann
Website Member
Posts :20

Website Member
2011-10-07 - 19:58:32 send message to RWaimann


Ich habe ein Paar Braunkopfpapageien, welches ein Nest mit drei Eiern hat.

Gibt es hier noch andere Züchter/kweeker?

Ich spreche kein niederländisch, bitte entschuldigen Sie, dass ich auf deutsch schreibe.

mvg

Richard



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede