Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > beginner heeft hulp nodig Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : beginner heeft hulp nodig
dieterg
Website Member
Posts :5

Website Member
2011-02-28 - 09:11:45 send message to dieterg

hallo, even korte achtergrond schets: ik ben sinds een maand in bezit van mijn eerste koppel japanse nachtegalen. daar ik weinig of geen ervaring heb zou ik graag jullie hulp in roepen bij verschillende vragen.
ik geef als basis universeel voer maar op verschillende sites heb ik al gelezen dat dit niet voldoende is. maar wat ik ook bij geef ( appel, sinaasappel, druiven, kiwi, insectenmix, fruitkorrel ) dit blijft onaangeroerd. heeft iemand een idee hoe dit komt?
een tweede vraag is, hoe geef je levende insecten? wormen geven nog niet meteen een probleem maar vb. fruitvliegjes of andere vliegende of kruipende insecten? deze blijven niet in het potje wachten om opgegeten te worden
alvast bedankt voor de komende reacties!
mvg dieterg


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-02-28 - 18:23:19 send message to jp57

Hallo,

Kijk eens in zoeken in forum.
staat reeds heelwat tussen over japase nachtegalen. Zelf heb ik er geen ervaring mee.
gr, johan


bram en jake
Website Member
Posts :81

Website Member
2011-02-28 - 19:49:19 send message to bram en jake

je kunt universeel met fruitsap nat maken en dan laten rijsen daarna doe je wat blokjes fruit in en wat meelwormen maar die zijn eigenlijk meer voor de broedstemming bedoeld je kunt wel elke dag doen is niet perse nodig,dan kun je ook pellets in doen dus tropical.


dieterg
Website Member
Posts :5

Website Member
2011-02-28 - 20:19:56 send message to dieterg

heb de forum even doorzocht maar vind nergens iets terug over het niet eten van aangeboden fruit of insectenmix.. alleen maar over hoe graag ze het wel eten


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-02-28 - 21:24:35 send message to Karel

Bij fruit kan de grootte van het fruit een rol spelen. Het is verstandig om het, om aan de smaak te wennen, zeer fijngesneden aan te bieden (1mm3)en door het universeel te mengen.
Als dit wél wordt gegeten kun je wat blokjes op het universeel leggen enz.


dieterg
Website Member
Posts :5

Website Member
2011-03-01 - 17:51:47 send message to dieterg

heb al es appel over hun universeel voer geraspt, anderhalve dag laten staan dan weg genomen ( om bederf tegen te gaan) ze hadden naar mijn mening niets ervan gegeten. nu eens geprobeerd met pellets F16 voorlopig geen resultaat maar zal hier in proberen te volharden happy :)
mvg dieterg


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2011-03-01 - 20:02:23 send message to tropic

Zoals eerder gezegd, fruit in kleine blokjes snijden. Niet te veel ineens, zo kan je makkelijker zien of ervan gegeten wordt.
Wel belangrijk, blijven volhouden. Dus niet na één of tweemaal proberen opgeven. Je vogels moeten het leren eten. Je kan bv. ook wat levende meelwormen of buffalos in een bakje doen, samen met wat fijngesneden appel.
Zoete appel, peer gaan ze makkelijker opnemen dan de zure soorten. Je kan ook proberen met een vierde van een zoete sinaasappel of half mandarijntje op een nagel te prikken. Gaan ze normaal ook snel van proeven.
Volhouden en observeren zal het belangrijkst zijn, maar vroeg of laat zullen je vogels ervan eten.

succes gewenst



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 249 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede