Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Het zit tegen met de bonte boeren, iemand raad??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Het zit tegen met de bonte boeren, iemand raad???
jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-02-23 - 15:45:42 send message to jaap van de pol

Hallo vogelliefhebbers,

Ik zit met het volgende:

Vorig jaar zomer heb ik twee bonte boeren bij elkaar gezet van beide 6 jaar oud. De klik was er gelijk!

In oktober hadden ze voor de eerste maal eieren, deze waren onbevrucht.

Daarna volgde al snel een tweede ronde welke wel bevrucht waren maar afstorven in het ei.

Gisteren kwam van de DERDE ronde het eerste jong uit welke 's avonds niet meer te vinden was. (opgevreten ?) Het tweede jong hebben ze waarschijnlijk ook dood gemaakt.

Is dit nou gewoon onervarenheid of pecht of wat???

Graag jullie raad hierover. Aan de voeding zal het niet liggen, ze krijgen een erg gevarieerd menu.

Vriendelijke groet,

Jaap


africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2011-02-23 - 16:24:03 send message to africangrey

afgestorven in het ei, is misschien omdat ze tijdens het broeden gestoord zijn geweest en van de eieren gegaan? Het blok in een donkere hoek hangen en de vogels zo weinig mogelijk storen kan misschien helpen.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-02-23 - 17:10:42 send message to whitebulldog

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

op zich ben ik het met mijn voorganger eens, doch ben ik mijn grijze roodstaarten ( schuwig) die nu voor de tweede maal op onbevruchte eieren zitten ( oorzaak??????) er juist aan het laten wennen dat ik regelmatig in het blok kom kijken.
Ik doe dit nu omdat ik weet dat de eieren toch onbevrucht zijn, en ik merk dat de pop al minder heftig reageerd, en ik hoop er mee te bereiken dat de pop gaat zien dat er niets kwaads in de zin is, en dat ze er aan gewend gaat raken dat er gekeken kan worden in het nest, zonder dat dit dan heftige reakties teweeg kan brengen.
resumerend: ik wil nestcontrole als een onderdaal van de verzorging laten zijn/worden.

wat zijn de meningen over de onbevruchte eieren?, wanneer weghalen?, of juist laten liggen?


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-02-23 - 18:26:09 send message to marie rose

mijn mening is niet te veel storen, zorg dat er een lampje brand zodat ze terug het broedblok vinden.zitten ze verwarmd of niet?broedblok in een nachthok of niet, er kan van alles de oorzaak zijn


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-02-23 - 18:40:58 send message to jaap van de pol

Ze zitten onverwarmd, maar wel binnen. Broedblok hangt donker. Er is extra licht om de dag wat langer te maken. Misschien kan dit toch te maken hebben met de eerste paar keer broeden.

Groeten


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2011-02-24 - 10:08:27 send message to Peggy

kijk het nog even aan wanneer het warmer word, want 's nachts vriest het helaas nog steeds.
zou dat er niet iets mee te maken kunnen hebben dan?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 210 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede