Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wat doe ik fout? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-02-13 - 17:42:01 send message to denegon

quote
Deze dieren zijn van zichzelf al hyperactief, speels, nieuwsgierig, leergierig. Maar als deze dingen dus niet bevredigd worden slaat dit om in frustratie en agressie. Ze slopen de eieren of jongen. Irriteren elkaar, zijn onrustig met broeden en worden als het ware niet bevredigd.


ik probeer altijd inter actief met de vogels te zijn echter zijn mijn caiques redelijk schuw op 1 koppel na en die zit in de grootste kooi.
ik ga ook proberen om dit koppel groter te zetten en dan wat touwen in de kooi te hangen zodat ze goed kunnen zpelen.
dan hoop ik dat ze hun drift kwijt kunnen in het spelen en niet op de jongen.

groetjes egon


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2011-02-14 - 18:53:22 send message to ferry1

sterkte egon.

groeten ferry


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-02-26 - 18:14:05 send message to denegon

ik ben de laaste tijd redelijk bezig met de vogels ze krijgen nu elke 2 weken nieuwe takken en dit lijken ze geweldig te vinden ook leg ik de kleine takjes los in de kooi zodat ze deze kunnen versnipperen. zeer leuk om ze bezig te zien.
ook de grote stukken aangeboden fruit zoals appel wortelen paprika vinden ze geweldig om op de grond te gooien en dan op te eten als ze deze gehaald hebben.

positief in dit jaar is dat ik een caique nu in de warmte kooi heb zitten en deze met de hand groot breng.
ook hebben mijn 2 koppels pruimekoppen weer eieren en van de 10 zijn er zeker 9 bevrucht.
het 3de koppel pruimekoppen dat al 3 jaar niets doet gaat goed de pop graaft in de blok en ik heb al meerdere paringen waar genomen echt iets wat ze nog noit hebben gedaan. dus we hebben nog zteeds hoop en nog genoeg koppels die het kunnen doen.
happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)

dus toch weer goeie hoop.

groetjes egon


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-02-26 - 18:38:29 send message to JoskeVD

Alez,....
Leuk om te horen dat het toch een beetje goed gaat, en dat je de moed nog niet hebt opgegevenwink ;)

wens je veel succes, en met veel geduld wens ik je in de toekomst eens kleine natuurbroed caique-jeshappy :)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-02-26 - 19:20:30 send message to whitebulldog

quote
Als ik je een advies mag geven maar kan dus niet uit ervaring spreken, zou ik de vogels een buitenvolière geven. Deze verrijken met div soorten takken (wilg maar één keer in de twee weken, verder andere takken geven). Tijdens de kweek wat valeriaan en lavendel geven. En tijdens de broed de man verrijken met afwisselende verrijkingselementen.



Rogert: kan je mij vertellen waarom de wilgentakken maar eens in de twee weken? heeft dit een bepaald doel? zo ja wat? kan het kwaad? zitten er slechte stoffen in, is het te stimulerend etc etc?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-03-23 - 11:10:59 send message to denegon

Toch weer wat positiefs!

een koppel witbuikcaiques moet binnen kort gaan leggen en hopelijk komt hier een jonkie uit.
tevens maakt een caique het goed deze heb ik voordat die dood was uit het blok gehaald en wordt met de hand gevoerd.
tevens heb ik nu 5 jonge pruimekoppen en het koppel dat het voor het eerst doet op 3 eieren zitten.

ook ben ik aan het nadenken over een aanpassing.
ik ga waarschijnlijk 2 kooien maken waar er nu 6 staan en hier veel speel klim en klauter mogelijkheden in maken dit om de vogels meer afwisseling te bieden.
De kooien worden dan 2 meter hoog, 70 diep en 150 breed.

groetjes egon


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2011-03-23 - 16:48:37 send message to ej roelofs

Mooie afmeting voor een caique voliere heb ik ze ook in gehad,nu heb ik er de poicephalussen in
ik hoop dat het je gaat lukken met de witbuik caiques
succes

mvg erwin



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 138 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede