Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Fazantenvraag Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Fazantenvraag
Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2011-02-07 - 14:52:05 send message to Ann*

Ik heb hier 3 leegstaande overdekte rennen, eentje van 2 x 7 meter, eentje van 5 x 3 meter en eentje van 5,4 x 5 meter en die zou ik graag bevolken met iets wat pluimen heeft wink ;) Zelf dacht ik aan fazanten. Ik ben al een hele tijd helemaal weg van de zilverfazant en er zijn nog heel wat mooie soorten. Maar probleem is het nachthok. In elk van die rennen staat een kippenhok, zo eentje op 4 poten, waar de kippen met een loopplank/laddertje naar binnen moeten. Da's dus niet erg groot, niet hoog ook. Gaan fazanten wel in zoiets naar binnen gaan, of is dat niet geschikt als nachthok voor fazanten en zou ik iets anders moeten voorzien ?

Ik heb ook al een en ander zitten opzoeken over zilverfazanten en hier en daar kwam ik tegen dat die geen nachthok nodig hebben, dat een afdak met 1 zijde toe tegen de wind voldoende is. Klopt dat, of is het 'misdadig' op deze manier fazanten te houden ?

Zou ik nog iets anders in die rennen kunnen houden, iemand nog een idee ?Kippen kan natuurlijk, heb ik in het verleden ook gedaan, maar ik sta open voor eens iets anders. O ja, de maaswijdte van het gaas is 5 cm.


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-02-07 - 15:08:41 send message to JoskeVD

Hoi Ann,

die hokjes die je beschrijft, ik vrees dat fazanten daar niet snel in gaan schuilen/wonen. De meeste soorten zijn best weel heel gehard, ook de zilverfazant. Als je de vlucht goed beplant met dichte striuken en dergelijke, en 1 kant afdekt voor de wint moet dat volgens mij wel volstaan. Een andere vlucht lijkt me ook wel leuk voor een koppel roodschoudertalingen of iets dergelijk klein (pastis kweekt met deze). Denk dat je in een grote voliere misschien ook wel 1 soort grotere sierduiven kan houden bij je fazanten, is ook heel mooi.

Maar er zijn er genoeg hier op het forum die daar meer over kunnen vertellen en nog meer met een andere mening dan ik.... dus je zult wel geholpen wordenwink ;)


kenneth
Website Member
Posts :53

Website Member
2011-02-07 - 15:40:23 send message to kenneth

hey

de volierres zijn zeker groot genoeg om fazanten te houden.
best is dan als nachthok iets gesloten te maken met een simpele opening.
zo zitten ze altijd uit de wind.
wind en regen zijn erger dan koude voor deze soorten fazanten.
gewoon wat struikjes inplaatsen en dan het hok erin of eraan.
zilverfazant,goudfazant keuze te over die je daar kan plaatsen.
gewoon kijken dat je geen erg koudegevoelige soorten neemt happy :)
eendjes kan je idd ook huisvesten in volierres van dit formaat MAAR dan moet je wel kijken voor een vijvertje en aan de zijkanten zal je een draad moeten plaatsen met fijnere mazen.
want bv roodschoudertjes kunnen zeker door een maas van 5cm als ze dat willen .


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2011-02-07 - 16:34:19 send message to Max.Weijers

Hier een paar soorten waarvan ik zeker weet dat ze niet perce een nachthok nodig hebben:
lady amherfst fazanten
goud fazanten
tragopanen
glansfazanten
kamhoenders (rode en sonerat)
grijze pauwfazanten
swinhoe fazanten

Ik neem aan dat de zilver fazanten ook geen nachthok nodig hebben, maar hier heb ikzelf geen ervaring me.

Max


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2011-02-07 - 17:19:26 send message to Ann*

Bedankt voor de reacties, leuk als er meegedacht wordt happy :)

Geen eendjes, die heb ik al, in een ren naast deze 3, inclusief vijvertje.
Ook nog vergeten erbij te zeggen dat het gaas niet tot op de grond komt, er staat eerst een betonplaat van 30 cm en dan daarboven het gaas.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-05-29 - 15:20:31 send message to oli4

En? wat is het nu geworden? razz :p


clauwdia
Website Member
Posts :53

Website Member
2012-05-29 - 15:45:14 send message to clauwdia

En? wat is het nu geworden?
oli 4
ik denk struisvogels laugh :D


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-05-29 - 17:31:38 send message to oli4

Hehe, dat is misschien meer jouw ding als de mijne wink ;) Ruimte is voor mij meer van belang als aantal wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-05-29 - 17:42:01 send message to Karel

Wat is er mis met struisvogels houden (als je de ruimte hebt)?
Lijkt me geweldig!happy :)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-05-29 - 18:15:09 send message to mijnkaketoes.nl

Niks mis mee Karel. Hoewel de Chinezen wel klagen dat er steeds van die rare koppen door de wolken komen


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-05-29 - 19:14:09 send message to oli4

Idd Karel, vind het ook fantastische beestjes, de emoe man van men oom is helemaal dol op mij ook, maar had het meer over de afmetingen van de voli om een struisvogel in te houden wink ;)


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2012-05-29 - 23:20:05 send message to parrotmaniak

wat zijn goede en sterke struiken waar de fazanten niet van eten?
bij mij maken ze zelfs de rhododendron nog kapot


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2012-05-29 - 23:30:47 send message to Ann*

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb nog steeds geen fazanten (wegens tijdgebrek en vooral nog steeds twijfel over wat ik in de rennen wil). Wel zitten sinds vorige week 2 broedse hennen op eieren van de zilverfazant en van de goudfazant. We gaan zien of daar iets van uitkomt en wat ik dan verder zal houden.

Struisvogels zullen het niet worden, daarvoor is er te weinig plaats. Maar ik vind het wel prachtige vogels wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede