Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > broeden met kanarie in broedkooi Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : broeden met kanarie in broedkooi
nielus
Website Member
Posts :40

Website Member
2011-02-05 - 19:32:12 send message to nielus

Goede avond

Ik wil dit jaar met kanarie in broedkooi gaan kweken. Nu is het nog te vroeg dat weet ik maar waneer zou ik het beste de koppels in de broedkooi kunnen doen en dan gelijk man en pop in de kweekkooi of alee de pop. Elke pop krijgt der eigen man. Ze beginnen de laatste dagen al wel weer gelukkig meer te fluiten hoppelijk toch het voorjaar in aantocht. Nu maar hopen op een goed eerste kweekjaar.
Alvast bedankt voor de reactie.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-02-05 - 20:55:34 send message to arjandaf

laat je niet foppen door de temperatuur en gefluit van je vogels het is net februarie dus er kan nog veel gebeuren qua temperatuur . neem de tijd en begin later dan je pre-lente gevoel aangeeft


nielus
Website Member
Posts :40

Website Member
2011-02-05 - 22:35:18 send message to nielus

dat weet ik dat ik nu nog niet moet beginnen het kan nog winter worden en ik broed onverwarmd maar ik bedoelde waneer moeten de koppels in de broedkooi en allebei tegelijk


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-02-06 - 00:22:39 send message to Ton Koek

Onverwarmd zou ik eind maart ongeveer proberen, maar ook dan eerst even aanzien of het dan al wat lente is.
Het kan dan ook nog vriezen...


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-02-06 - 10:10:34 send message to ParkietenPeter

Wat sommigen ook wel doen is de pop eerst in de broedkooi zetten inclusief nestmateriaal.
Als ze het nest bouwt, dan de man erbij.

Of deze methode effectief is weet ik zelf niet.
Alleen van horen zeggen.


berre
Website Member
Posts :39

Website Member
2011-02-07 - 19:08:00 send message to berre

hallo,

Het beste is om 1st je man in de kweekkooien teplaatsen. Best 2 weken vroeger dan de pop. Omdat het je man is die moet presteren. Zonder bevruchting geen jongen. De pop gaat toch wel over tot het bouwen van een nest. Wanneer ze de juiste leeftijd geeft natuurlijk. best is om de vogels niet tevroeg in de kooien teplaatsen. Wanneer juist hangt eigenlijk van jou af. Je moet wel rekenig houden dat je vogels wel 14-16 uur licht moeten hebben wanneer je begint met je kweek. Ik plaats altijd 1st de man in de kweek kooi heb daar de beste ervaring mee. Ik persoonlijk ga nog wat wachten met ze in de kooien teplaatsen. Heb dit wekend wel alles al uitgekuisd.
Zou zeggen al doende leert menhappy :). Veel geluk ermee.

mvg bert


nielus
Website Member
Posts :40

Website Member
2011-02-07 - 19:12:53 send message to nielus

dank u voor de reactie. En bert het aaantal lichturen kan ik wel regelen heb verlichting in de schuur bij mijn broedkooien. Dan zal ikeerst de man maarinkooien als het tijd is en dan alvastlekker verwennen hej.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 236 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede