Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > broedblokken er al in?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : broedblokken er al in??
svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2011-01-20 - 17:40:08 send message to svg123

kan ik de broedblokken bij mijn grasparkieten en swiftparkieten er al in hangen??
zebravinken zijn al wel een beetje nestjes aan het bouwen, en ze zitten ook steedsvaker in de nestkastjes.


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-01-20 - 18:22:48 send message to perushke012

indien u ze binnen kweekt geen probleem buiten denk ik dat het nog wat vroeg is.

Ik kweek pas in mei ongeveer

mvg perushke012


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2011-01-20 - 18:34:34 send message to postvogel

Half februari is al vroeg naar mijn mening maar licht er ook aan hoe het weer dan is.
Groet Chris


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2011-01-20 - 20:57:46 send message to Max.Weijers

Grasparkieten broeden het gehele jaar door. Mijn opa heeft zelfs al eens jonge gehad toen het min 20 was, en deze vogels zaten buiten met alleen een afdak.
Op het moment hebben we ook vele jonge en eieren, echter hebben we ze in onze onverwarmde schuur zitten.
Maar u kunt gerust het broedblok al ophangen, als u denk dat het nodig is.

Max


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2011-01-20 - 21:35:16 send message to svg123

oke, dan hang ik ze er denk ik in


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-01-20 - 21:35:55 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Maart is vroeg genoeg als je buiten of onverwarmd binnen kweekt, tenzij je véél jongen belangrijker vindt dan gezonde jongen (of je popje wilt verliezen aan legnood).


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-20 - 22:13:56 send message to whitebulldog

ik ga ook voor eind februarie begin maart.
Hoewel ik ook net als Max z'n opa heb meegemaakt dat mijn parkieten ( heb periode gehad dat ik blokken heel het jaar door liet hangen, niet voor de kweek maar als verkapt nachthok) bij redelijke vorst gewoon op jongen lagen.
maar is het goed ? neen, als de pop even van het jong af gaat heeft het te veel te verduren.


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2011-01-21 - 17:15:04 send message to svg123

dan wacht ik denk ik toch nog maar even tot half/eind februari.


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2011-01-21 - 18:01:33 send message to barraband

half maart lijkt mij zelf beter


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2011-01-21 - 18:16:25 send message to Max.Weijers

Ik kan daar best wel een beetje boos om worden, wat jullie de mensen allemaal wijs willen maken. Alles wat ik hierover gezegd heb komt uit jaren lange ervaring. 7 jaar ervaring van mij en meer dan 60 jaar ervaring van mijn opa. wij hebben allebei nog nooit dode grasparkieten gehad door legnood, nog nooit problemen gehad met het kweken van jonge in de winter (van grasparkieten). Ik kan zelfs vaststellen dat mijn vogels beter kweken in de winter dan in de zomer. we hebben van 7 koppels grasparkieten vorig jaar maar 10 jonge gehad, nu zijn dit wel wat moeilijker te kweken grasparkieten. Maar nu hebben we al 5 jongen en ongeveer 10 eieren, en dit is pas de eerste ronde.
We kweken trouwens niet met de zelfde koppels het hele jaar door, maar als een koppel 3 à 4 legsels gehad heeft dan is een ander koppel aan de beurt.

Kijk, je zult het meeste toch uit eigen ervaring moeten leren, en het beste leer je van je fouten, zo weet ik wel dat je met bourkes niet kunt kweken nu (onverwarmd). Bourkes parkieten gaan namelijk langere tijd van de jongen af na een bepaalde tijd. Dan vinden ze de jonge groot genoeg en dan blijven ze veel langer weg. Of het nou min 20 of plus 20 graden is.

Ik zeg niet dat u perse naar mij moet luisteren, maar ik kan u wel als raad geven dat als de vogels broedrijp zijn dan zou ik er een broedblok bij hangen.

Max


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-01-21 - 19:00:08 send message to denegon

quote
wat jullie de mensen allemaal wijs willen maken.


rustig aan max dat jij en je opa hele goede ervaringen hebben met kouder weer hoeft niet te betekenen dat een ieder deze ervaringen het zelfde zo heeft dus is het enige wat je kunt doen is je ervaringen delen en dat doe meerdere mensen hier en die zijn waarschijnlijk anders en ja dat kan. zo heb ik al 4 jaar in de winter eieren bij mijn caiques en al 4 jaar geen jongen op stok. in de zomer heb ik echter wel 4 jongen groot kunnen krijgen.

ik ben van mening dat je vogels niet onnodig uit condietie moet brengen. dus maart lijkt mij ook tijd genoeg ook al heb ik bij mijn vogelsde blokken al hangen echter dit zijn geen swiften en geen grasparkieten. een lekker warme lente is goed voor de vogels en ook dan zullen ze het doen.

groetjes egon

zoals ik al eerder gezegd heb de afgelopen week en er een goede aanvulling van peter op gehad: deel je ervaring en onderbouw je kritiek en mening en dan nog hoeft die niet ieders zijn mening te zijn.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-21 - 19:06:29 send message to whitebulldog

quote

ik ben van mening dat je vogels niet onnodig uit condietie moet brengen. dus maart lijkt mij ook tijd genoeg ook al heb ik bij mijn vogelsde blokken al hangen echter dit zijn geen swiften en geen grasparkieten. een lekker warme lente is goed voor de vogels en ook dan zullen ze het doen


wat bent u de mensen nu weer aan het wijsmaken? laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D
pas maar op dat Max het niet leest, da's een kweker met jarenlange ervaring, en als hij zegt dat iest groen is , dan is het ook groen begrepen?!!!

kop op zeg we zitten toch op het forum om te leren, te discuseren, en ervaringen uit te wisselen?
maareh mensen anno 2011 is het winterkweek hoor, de normale kweek is zo uit de tijd, dat kan echt niet meer hoor.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede