Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Virus Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-08-31 - 11:43:10 send message to natasja

kan het toevallig zo zijn dat je eigen adres boek voornamelijk emailadressen van vogelkennissen bevat ?

er zijn nml virussen die je eigen adressenboek gegevens gebruiken als afzenders


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-31 - 11:51:43 send message to Hawkeye_NL

Of het nu spam is of een mail met virussen het blijft ongewenst! Het antwoord hierop blijft even simpel:
Gewoon verwijderen en niets van aantrekken.

Respect,
Erwin


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-08-31 - 19:55:44 send message to Niltava

Nee niet uit mijn eigen adressenbestand. Ik gebruik geen IE en Outlook, om deze reden.
Bovendien meen ik ook een aantal mensen van deze site te herkennen, terwijl ik die niet in mijn adressenbestand heb of ooit gemaild.
Het is precies zo als ik het zei. Ik draai al wat langer mee op internet dus ik weet heus wel wat ik zeg. (ook een gedeelte van mijn vak trouwens)

De melding was of iedereen toch even zijn virusscanner wilde updaten omdat de virussen bijna allemaal een vogelgerelateerde adres hadden, daarom deze posting hier.


Niltava


senegal
Website Member
Posts :7

Website Member
2004-08-31 - 22:21:00 send message to senegal

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

ik had er net nog een iemand bood op mijn vogel,een bedrag en ik mail de hem terug dat het niet door ging, toen was het raak virus ook met hello,ik heb toen alles retour afzender gedaan en weg was alles nu geen last meer.
en dit was zijn mail adres('timpie23@hotmail.com')DUS MENSEN PAS OP NIET OPEN MAKEN MAAR DIREKT VERWIJDEREN


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-01 - 09:20:55 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
ik mail de hem terug dat het niet door ging, toen was het raak virus ook met hello,
Een virus wordt pas dan geactiveerd als men de bijlage van een mail (die is geďnfecteerd) opent. Het mailtje zelf is in feite nooit het virus.

quote
ik heb toen alles retour afzender gedaan en weg was alles nu geen last meer.
Een eenmaal geactiveerd virus is niet verwijderd door simpelweg de mail retour afzender te sturen. Een virus installeert zich ergens in de pc en is normaal alleen te verwijderen met bijvoorbeeld een virusscanner.

quote
en dit was zijn mail adres ('***@hotmail.com')
Zoals al is geprobeerd uit te leggen is het nooit zeker dat de afzender die is vermeld in de mail ook daadwerkelijk de afzender van het virus is. Het kan zijn dat in dit geval de afzender niet weet dat zijn of haar pc is besmet met een virus. Het is daarom het best als je hier een mail naartoe stuurt met de vermelding dat je een virus hebt aangetroffen in zijn of haar e-mail bericht zodat de persoon ook de gelegenheid heeft om hier iets tegen te doen.

Nogmaals voor de duidelijkheid! Niet de mail zelf maar de bijlage van een mail kan een virus bevatten. Het inzien van het bericht kan dus geen kwaad. Echter, open nooit zomaar de bijlage van onbekende afzenders OF van bekenden waarvan je geen bijlagen hebt gevraagd of verwacht.


quote
DUS MENSEN PAS OP NIET OPEN MAKEN MAAR DIREKT VERWIJDEREN
Met nadruk voor de bijlagen in een e-mail bericht.

Respect,
Erwin


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-09-01 - 16:59:22 send message to tonnl

Niets verandert sneller dan virussen en de manier waarop die verspreid worden...

bron breekpunt.nl
Nieuw virus: openen bericht al voldoende
Bagle.Q, R en S via html-bericht
Er is een waarschuwing uitgegaan voor een nieuw virus in drie varianten: Bagle.Q, R en S. Op voorhand wijzen we u erop dat alleen al het openen van het bericht zelf voldoende is om uw computer te besmetten; daar is geen meegezonden bijlage voor nodig.

Alle drie boosdoeners misbruiken Internet Explorer en verspreiden zich via een speciaal gefabriceerd html-bericht. Na besmetting worden antivirusprogramma's en firewalls uitgezet en uitvoerbare bestanden (.exe) worden geďnfecteerd. Een ander kenmerk is dat de virusworm uw computer een verbnding wil laten maken naar TCP-poort nummer 81.

Voorzorgen:
• Installeer de update van Microsoft
• Installeer de laatste update van uw anti-virusprogrammatuur en voer vervolgens virusscan uit
• Open alleen e-mail wanneer u het bericht vertrouwt
• Installeer een firewall op uw computer en sta niet toe dat uw computer verbinding maakt naar TCP-poort 81

Triest maar virusmakers zijn niet alleen ellendelingen, het zijn nog slimme ellendelingen ook.happy :)
Groeten, Ton.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-09-02 - 00:08:07 send message to Mario

Sedert ik geen hotmail e-mail meer gebruik en i.p.v. Internet Explorer of MSN Eploxer nu Mozilla Firefox gebruik heb ik geen last meer van virussen ed...
Bovendien vind ik die Mozilla gebruiksvriendelijker en sneller en kan je er een aantal leuke opties(gratis) aan toevoegen.
Ook popups ed worden geblokkeerd zonder dat je er een extra programma moet voor installeren.
Het is wel even wennen en wat werk om je favorieten enz in te stellen maar ik ben er tevreden over want ik krijg ook geen foutmeldingen meer zoals ik soms had bij IE en MSN E.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-09-02 - 21:56:04 send message to goffini

Mozilla is toch een onderdeel van Gozilla en is volgens mij een spyware programma?



Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-09-02 - 22:23:51 send message to Mario

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nee Mozilla is een internetbrowser zoals Internet Explorer.
Zoek maar eens met Google naar : Mozilla Firefox


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-09-02 - 22:27:25 send message to Niltava

Volgens mij zijn het verschillende makers en ook twee compleet verschillende programma's
Mozilla is volgens mij de voorloper of opvolger van Netscape. Dit was(en is) ook al een goede browser.
Er staan steeds meer browsers op die niet de nadelen van IE hebben en vele voordelen(heb je al gauw tov IE)

Niltava


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-09-03 - 08:21:56 send message to goffini

Ga ik eens proberen!


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-10-23 - 16:12:11 send message to rupicola

het begint zo langzamerhand wel heel erg vervelend te worden, al die foute mail!!!angry

de laatste dagen krijg ik er zeker 10 a 15 per dag.
De mails zijn meestal geinfecteerd met het Netsky-virus!
Opvallend is dat ze zonder uitzondering vogel gerelateerd zijn.
Bij deze roep ik een ieder op zijn systeem goed te beveiligen en te controleren op virussen.

Zelf kaats ik elke 'verdachte' mail automatisch terug naar de afzenders, maar het kan toch niet zo zijn dat ik echt tientallen vogelgerelateerde contactadressen langdurig of permanent moet gaan blokkeren?

Is het bij jullie ook zo erg momenteel?
Ik hoop dat er gauw iets tegen te doen is,
want het loopt echt een beetje de spuigaten uit.



henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2004-10-23 - 17:44:52 send message to henkmeer

rupicola door terug te sturen hou je die hyack in leven en kan je hem net zo spoedig weer terug krijgen .
Het beste is hem zonder te openen direct te verwijderen.
De naam van de afzender is in de meeste gevallen niet eens de afzender, dus door hem terug naar dat emailadres te sturen belast je ook een ander met dit probleem. die in het geheel er niets aan kan doen.

Henk


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-10-24 - 00:16:40 send message to Mario

Ik heb SP2 van Windows Xp geinstallerd en sedertdien zijn alle problemen van virussen en spyware,... opgelost.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede