Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Aratinga's koppelen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Aratinga's koppelen
mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2010-12-17 - 11:44:29 send message to mreyder

Ik heb een overjarige Guayaquilman (leeftijd onbekend, heeft een sexring om) en een jong popje van dit jaar. Heeft iemand ervaring met het koppelen van zo'n koppel Aratinga's?? Ik kan ze beiden in een nieuw hok zetten, eventueel eerst de jonge pop aan het hok laten wennen (is identiek aan het hok waar ze nu met ouders en broer in zit) en dan later de man bij de pop zetten. iemand ervaring met zoiets BIJ ARATINGA'S?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-12-17 - 17:05:51 send message to denegon

ik heb geen aratinga's echter wel zuidamerikaanse papegaaien. (caiques) wat mij opvalt is dat het koppelen heel vaak wel goed gaat. echter blijft het gevaar dat de man sneller wil paren dan de pop omdat de man al ouder is. zorg dus voor een grote kooi dat de pop altijd weg kan en geef ze zeker geen blok. verder is hetgeen wat je zelf aangeeft wel goed. je kunt de man in een TT kooi voor de kooi plaatsen dat hij de pop al ziet dan kunnen ze vast kennis maken.
groetjes egon


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2010-12-17 - 17:12:28 send message to broto

Beide tegelijk in de kooi zetten, mag het geen probleem zijn


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2010-12-17 - 17:38:16 send message to mreyder

bedankt voor jullie reacties! Geen blok geven is echter misschien niet zo handig: Aratinga's slapen het hele jaar in het blok.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-12-17 - 18:21:59 send message to Daniel

Ik zou toch in het begin wachten met een blok geven. Laat ze eerst aan elkaar wennen. Ik moet toegeven dat ik zelf nooit geen problemen heb ondervonden bij het koppel van mijn aratinga's. Zoals Henk aangaf gewoon samen in een nieuwe kooi en dan komt het goed. Koppels zijn terratoriaal maar individuele vogels juist niet richting soortgenoten.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-12-17 - 21:24:20 send message to denegon

quote
Geen blok geven is echter misschien niet zo handig: Aratinga's slapen het hele jaar in het blok.


ze slapen ook gewoon op stok hoor doen mijn caiques ok en hebben het 2 jaar vol gehouden geen centje pijn


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2010-12-17 - 22:23:19 send message to broto

Als ze gelijk een blok krijgen wennen ze veel eerder aan elkaar, zitten immers op een 25 cm2 wink ;)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-12-18 - 10:42:04 send message to Daniel

mee eens Henk, ik had eigenlijk willen zeggen dat de reden om ze geen blok te geven in het begin is om de vogels aan mij te laten wennen. Plus het is makkelijker om te zien of er iets met de vogels is. Sommige vogels kruipen namelijk snel weg als je ze vanaf het begin een nieuw blok geeft.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2010-12-18 - 10:58:06 send message to broto

Zou ze toch eerst een blok geven, lekker aan het blok en aan elkaar laten wennen. mocht het zo zijn dat ze elke keer wegduiken in het blok als ze je zien, kan je altijd na een paar weken het blok enige tijd weg halen, blok niet schoonmaken, dan blijven ze het herkennen als hun blok


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-12-18 - 17:40:30 send message to denegon

quote
kan je altijd na een paar weken het blok enige tijd weg halen


misschien ben ik het niet eens met deze stelling omdat ik caiques heb en gfeen aratingas maar in het begin geen blok geven zorgt voor een rustigere vogel en dit leren ze in het begin en in mijn ogen niet als ze al 6mnd bij elkaar zijn dan is het in de kooi steeds paniek. (dit uit eigen ervaring met caiques)
de vogels zoeken elkaar wel op als ze gaan slapen ook als er geen blok bij hangt.
dus mijn ervaring is geen blok hangen. om de boven staande reden.
echter ieder zijn ervaringen.
groetjes egon


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2010-12-19 - 18:35:49 send message to mreyder

Ik denk dat ik nog even wacht met het koppelen, totdat het weer wat beter wordt, de 2 jongen zitten nu nog bij de ouders. Ik laat wel even weten hoe het tzt gaat. Overigens: de ouders met jongen en ook de losse man gaan niet het broedblok in als ze iemand zien. De nachthokken zijn vrij klein, maar ze blijven bij het voeren gewoon op stok zitten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede