Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ervaringen met amazone barbadensis Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ervaringen met amazone barbadensis
johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2010-12-15 - 16:36:50 send message to johanm

Heeft iemand ervaring met het houden van amazone barbadensis? Is het geluidsniveau en het gedrag te vergelijken met de blauwvoorhoofd? Stellen de vogels speciale eisen ten aanzien van voeding of verblijf? Is er onderlinge agressie bij koppels?



edwin 81
Website Member
Posts :147

Website Member
2010-12-16 - 18:30:25 send message to edwin 81

de barbadensis maar bij mij veel meer lawaai als de blauwvoorhoofd maar zal per koppel verschillen denk ik de koppels kunnen zeer agressief zijn tegenover elkaar en naar andere amazone's


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2010-12-16 - 20:13:01 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi,

Wij hebben 1 paar wat een beetje luidruchtig is en 1 paar wat je bijna nooit hoort.

Ik kan ze niet vergelijken met BVH amazones want daar heb ik geen ervaring mee.

het zijn redelijk temperament volle vogels,die graag vliegen.
een grotere kooi is dus gewensthappy :)

Ik vindt het prettige vogels in de kooi,niet schuw en niet stresserig.

Een uitgebreid kweekverslag heeft afgelopen jaren in diverse vogelbladen gestaan.
(schrijver R vd Donk,foto s van een anoniem persoonwink ;))



Groeten Rene


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2010-12-16 - 20:34:31 send message to frehen

Hallo even een weetje ze kunnen in de broedtijd zeer aggressief zijn naar de verzorger.Maar zoals vele paren zit er wel verschil in.
groetjes freek.


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2010-12-17 - 16:12:02 send message to johanm

Bedankt voor de informatie. Ik heb nog een bijkomende vraag. Zijn er voldoende verschillende bloedlijnen om met zekerheid een onverwant koppel te kunnen vormen? Ik geloof dat ze in het verleden niet veel zijn ingevoerd en dat er ook niet zoveel mee gekweekt wordt.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2016-04-17 - 12:45:43 send message to surveyor

Goedemorgen allemaal,

Ik was wat informatie cq medewerkers aan het zoeken ivm wat vragen of tips aangezien ik sinds kort beschik over een mooi en lief stel amazone Barbadensis.

Bij toeval kwam ik een 3 maanden geleden een popje van 2012 tegen bij ATC. Ik vond het zo'n mooie pop dat ik toch heb besloten om hem te kopen, met in het achterhoofd dat er niet zoveel vogels te koop worden aangeboden, echter meer mannen dan poppen.

Ik heb toen het popje bij een tamme grijze gezet en dit klikte perfect, echter een goede maand later moest ik de grijze verkopen (eigen kweek kun je niet zelf aan blijven houden, heb er al 3wink ;).
Toen ik eenmaal het mannetje grijze roodstaart erbij vandaag had gehaald was het hek van de dam, de pop begon zich aardig te laten horen, toeval? Of de reden dat het weer ook wat omsloeg en de lente bij de vogels naar boven kwam.

Afijn, nu sinds een week heb ik een amazone mannetje van 2002 weten te bemachtigen, een 2tal dagen was het even schrikkerig voor beide vogels, echter snel daarna zijn de vogels altijd bij mekaar in de buurt, niet dat ze al kroelen maar als de 1 binnen is is de andere er ook, zit de 1 buiten dan zit de andere ook buiten. Ik heb al bemerkt dat er iemand of beide het blok in zijn geweest (dit kon ik zien aan de takjes die ik zo had neergezet en later niet meer zo lagen dan ik ze had neergelegd).

Het geluid is wel vele male minder van het popje, je hoort ze nu misschien heel even 1 x per dag. Meer niet.

Misschien is er iemand die ook met deze soort kweekt en mij wat leuke en nuttige er ervaring of tips kan geven? Zo ja graag!

Zoals;

Bestaat er een kans dat dit verse stelletje met toch wat oudere man nog voor nageslacht gaat zorgen?
Is het nu al te laat in het jaar om hier op te hopen?
Waar kun je aan merken dat het echt goed klikt? Zijn het saamhorigheid vogels?

Alvast bedankt en nog een heel goed kweekseizoen gewenst



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede