Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > verklaring voor dit? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : verklaring voor dit?
Birdy37
Website Member
Posts :52

Website Member
2010-12-14 - 15:55:59 send message to Birdy37

hallo allemaal,

ik had 2 chinese dwergkwartels, die gister nog vrolijk rond huppelde.
Ik kom net ui school, zie ik 2 dooie kwartels liggen..
Hoe kan dit ineens?
ze hadden gewoon voer en water tot hun beschikking.


dddddd
Website Member
Posts :92

Website Member
2010-12-14 - 16:59:55 send message to dddddd

hadden ze mogelijk om te schuilen? want bij mij waren de kwartels eerst heel paniekerig


manvan
Website Member
Posts :120

Website Member
2010-12-14 - 17:17:37 send message to manvan

zitten ze binnen of buiten


Birdy37
Website Member
Posts :52

Website Member
2010-12-14 - 17:32:07 send message to Birdy37

overdag buiten, en 's nachts deed ik ze de laatste 2/3 weken naar binnen.
Ze hebben zat schuilmogelijkheden.
ik snap het echt niet..


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2010-12-14 - 19:02:24 send message to KeesdeJongh

Ik vermoed dat de buitentemperatuur toch funest is geweest voor zulke jonge kwarteltjes.

MVG Kees


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-12-14 - 21:18:18 send message to Max.Weijers

Ik weet niet hoe oud de kwartels zijn, maar hier hebben we 2 koppels buiten lopen (zonder binnenhok). en van een haantje kan je nog maar net zien dat het een haantje is, dus die is ook nog jong.

het enigste wat ik dus kan bedenken is een roofdier, of mischien dat u muizengif heeft waar deze kwartels per ongeluk bij konden?

Max


X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2010-12-14 - 21:18:32 send message to X_anita_X

voor zover ik weet moeten kwartels vorstvrij gehouden worden (geld voor zoveel vogels) maar grondvogels lijken mij toch extra kwetsbaar voor vorst. ik vrees dat je ze heb laten 'doodvriezen', ze hebben het een tijdje volgehouden maar de kou is ze uiteindelijk fataal geworden. wel sneu zeg sad :(, voor de vogels en jou natuurlijk. als je weer besluit om kwartels te nemen dan met lage tempraturen naar binnen doen. en als je geen vorstvrij binnen verblijf hebt dan in elk geval de vogels van de grond af zien te houden. ik heb zelf ook een binnenverblijf die 1 meter van de grond afstaat, ideaal met schoonmaken en met vorst happy :)

groetjes anita


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-12-14 - 22:16:14 send message to Ton Koek

Ik heb vele jaren dwergkwartels gehouden, altijd buiten en nooit problemen gehad. Een paar keer jongen en altijd prima gezonde dieren.


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-12-15 - 12:05:01 send message to freddy321

ik weet niet of je ze extra hebt bij gevoerd met de kou,want met kouder weer geef ik altijd extra voer en eivoer misschien zijn ze hier door verzwakt en bezweken


nijmegenkweker
Website Member
Posts :64

Website Member
2010-12-15 - 15:16:48 send message to nijmegenkweker

ik denk dat het komt door een roofdier want ik heb vroeger allerlei kwartels gehad van dwerg tot californische en die hebben altijd het hele jaar door buiten gezeten zelfs met de vrieskou . alleen de rouls rouls deed ik na binnen toe .


Birdy37
Website Member
Posts :52

Website Member
2010-12-15 - 15:20:38 send message to Birdy37

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik gaf ze universeelvoer, gewoon parkieten zaad, trosgierst, krachtvoer..
alles dus, het kan misschien een roofdier zijn, maar ik zag niks aan de buitenkant aan ze.. behalve dat de veren van het mannetje heel rommelig door elkaar zaten.
Maar wat voor een roofdiertje zou naar binnen gegaan kunnen zijn om de kwartels te killen?

ps, ik woon wel in een hele bosrijke streek.
groetjes


nijmegenkweker
Website Member
Posts :64

Website Member
2010-12-15 - 16:15:10 send message to nijmegenkweker

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

dit kan een rat geweest zijn of er is een sperwer tegen het gaas gevlogen waar ze van geschrokken zijn . ook kunnen ze in de waterbak gelegen hebben en nat geweest zijn en zo doorgevroren zijn .


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-12-15 - 16:22:53 send message to ParkietenPeter

Je ziet dat iedereen er zo zijn idee over heeft. Je zou elk van die ideeen dus kunnen samenvatnne: "Ik heb geen idee"

En zo gaat dat in zo'n situaties toch nogal snel. Het kan van ales zijn geweest en een buitenstaander kan met zo'n sumiere beschrijving eigenlijk niks.

Gewoon doorgaan en zorgen dat je er alles binnen je mogelijkheid aan hebt gedaan om ongedierte te vermijden.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-12-15 - 17:13:27 send message to Max.Weijers

Ik heb ook nog een verhaal over een eend:

in de winter wilde een man deze eend in een warm bad laten zwemen (binnen) en daarna heeft hij de eend weer naar buiten gedaan, en deze eend is dood gevroren.

Misschien hebt u uw krartels ook warm water gegeven? een beetje louw water kan geen kwaat maar het moet zeker niet echt warm of zelfs heet zijn.

Max


Birdy37
Website Member
Posts :52

Website Member
2010-12-16 - 16:22:21 send message to Birdy37

ook geen warm bad gegeven.
ik snap het niet, maar ik koop binnekort weer een nieuw koppel en dan gaan we er weer voor laugh :D

groetjes


nijmegenkweker
Website Member
Posts :64

Website Member
2010-12-16 - 18:11:27 send message to nijmegenkweker

dan kan je ze beter aanschaffen in het voorjaar als het wat warmer is . als je ze nu aan gaat schaffen dan zal ik als ik jou was ze even binnen houden tot het voorjaar



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede