Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Weird! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Weird!
Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-12-10 - 21:13:48 send message to Karel

Vandaag kreeg ik per e-mail een vogel aangeboden voor de halve prijs omdat zij maar één poot heeft.shocked 8O


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-12-10 - 22:23:13 send message to denegon

happy :) ten eerste had je om deze vogel gevraagd anders is het zeker raar dat ze de vogel aanbieden.
een vogel met een pooot kan voor de kweek en voor het zicht helemaal niet zo slecht zijn. je kunt nakijken op de nieuwste aanwinsten dat rene (molineti) een barbadensis amazone pop heeft die maar een poot heeft en deze heeft al enkele jaren jongen op stok en dit jaar volgens mij 4 van zichzelf en ook nog pleeg ouder van een ventralis jong. dus zeer goed te houden. als de vogel ook lekker rustig op stok zit is deze ook nog mooi om naar te kijken.

groetjes egon succes als je deze vogel koopt het hoeft geen belemmering te zijn.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-12-10 - 23:12:56 send message to Daniel

Is mij ook al eens gebeurd (ging in dat geval om een goudvleugelparkiet). Lijkt me het beste om het van geval tot geval te bekijken zoals hierboven gezegd. Wat voor vogels is het, is het een man of pop (voor een man kan het een stuk lastiger zijn) en past de vogels in je collectie.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-12-11 - 09:08:20 send message to mijnkaketoes.nl

Heren ik denk dat Hans met zijn jarenlange ervaring dit ook wel weet en kan inschatten.

Het gaat meer om het idee van de aanbieding denk ik. Hans vraag of er nog een vleugel af kan en of die dan voor 25 procent te koop is. happy :)wink ;)

Henk


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-12-11 - 09:25:29 send message to Daniel

oops happy :). Misschien moeten we onze vogels dan maar per kg gaan verkopen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-12-13 - 10:55:03 send message to Karel

Dat bedoel ik, Henk. Hoe bepaal je de waarde van een vogel die gebreken heeft?
Een vogel met één poot heeft voor de bezitter mogelijk nog veel waarde als hij er nog mee kweekt, maar de verkoopwaarde zou ik willen schatten op nihil.


gebbinkjes
Website Member
Posts :68

Website Member
2010-12-13 - 15:35:01 send message to gebbinkjes

Hallo,
heb wel eens een rk papagaaiamadine man gehad met 1 poot en de bevruchte de pop als de beste, jongen van gehad met zeer hoge punten.Endat lag niet alleen aan de mooie pop.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-12-13 - 18:57:00 send message to Max.Weijers

Wij hebben hier een lutino valkparkiet man met een poot. deze heeft ook elk jaar weer een paar jongen. op het begin maar een of twee jongen per nest, dit jaar een nest van 3 en een nest van 4 jongen.

Wij hebben een volière met zo'n 15 valken waar we niet perse mee willen kweken, maar ze hebben wel de gelegenheid, het aparte hiervan is dat juist alleen dat koppen waarvan die man een poot heeft broed.

Zo hebben we ook een keer van een fazante kweker een haan van de witstreep pauwfazant gekregen (voor niks dus) deze had een kromme poot en kromme tenen, deze haan is er weer prima aan, en we hebben ook een hen voor hem op het oog, dus mischien wordt het nog wat.

Max



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede