Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > handopfokker gezocht Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : handopfokker gezocht
montfoort
Website Member
Posts :11

Website Member
2010-12-09 - 17:55:59 send message to montfoort

Ik ben op zoek naar iemand die in 2011 samen met mij of alleen jonge vogels - die niet bij de ouders kunnen blijven - met de hand willen voeren. Omgeving Alphen aan den Rijn


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2010-12-10 - 19:56:55 send message to goulds

over welke vogels hebben we het? en welk doel heeft het?

grt Goulds


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2010-12-10 - 20:20:53 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik zou zeggen:ga eens nadenken hoe dat Je het voor elkaar kan krijgen om geen handopfokker nodig te hebben?

Dat maakt de hobby nou net zo leuk,het oplossen van problemen met de kweek.

Het zoeken naar een handopfokker is mijn inziens een zwaktebod voor elke welwillende kwekerwink ;)

Een tweede reden om dit niet te gaan doen lijkt mij de overproductie die kunstbroed en handopfok te weeg brengt in de vogelwereld.

Het gevolg van al die handopfok/kunstbroed is meer aanbod dan vraag,met als gevolg dat er geen vogel meer te slijten is.

Met andere woorden; de broodfokkers maken de hele
hobby kapot terwijl dit helemaal niet nodig is en het een verrijking is voor elke kweker om een uitdaging te zien in ,,probleemvogels,,Als die zouden bestaan

groeten rene

p.s dit lijkt mij echt een commercieele advertentie en zou verwijderd moeten worden op dit forum


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-12-10 - 21:05:20 send message to Rik

@Molineti

quote
p.s dit lijkt mij echt een commercieele advertentie en zou verwijderd moeten worden op dit forum


Natuurlijk zou het topic strikt genomen verwijderd of gesloten moeten worden. Maar door dit topic niet te sluiten blijft de mogelijkheid bestaan dat het zichzelf stuurt.

Ik bedoel: er wordt op dit topic weinig gereageerd en de reacties die gegeven worden zijn van gelijke strekking. Gevolg: einde topic.

Slotjes zijn ook niet alles. wink ;)


montfoort
Website Member
Posts :11

Website Member
2010-12-11 - 10:12:08 send message to montfoort

Zo zie je maar hoe gauw mensen vooroordelen hebben. Dit jaar legde mijn koppel na 7 jaar wachten 3 eieren. Een ervan was bevrucht en uitgekomen. Daarna kreeg de pop wondjes aan de tenen en werd het jong - 2 dagen oud - niet verder gevoerd. Wat dan te doen? Zelf werken we alle 2 en dood laten gaan is ook zo wat. Ik heb ook nog een koppel pionus dat wel bevruchte eieren legt maar in de verzorging niet helemaal betrouwbaar is. Als zoiets gebeurt ben je te laat. Ik ben dus eigenlijk - preventief - op zoek naar bijv een oudere voor wie zo'n handopfok ook nog iets kan betekenen. Daarom zoek ik iemand in de buurt. Ik ben een voorstander van natuurbroed en waar mogelijk leg ik in geval van nood eieren of jongen over.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2010-12-11 - 12:46:44 send message to meyer

Het had beter geweest dat je bij het opstarten van dit topic betere informatie had gegeven zodat je bovenstaande antwoorden waarschijnlijk niet op deze manier had gekregen.

Maar je bent niet de enige hoor, vaak worden mensen maar half ingelicht door de opstarter van een topic waardoor ze eerst overgoten worden met verkeerde informatie. Hierdoor ontstaan vaak irritaties in een topic.

Groeten Meyerwink ;)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-12-11 - 13:33:38 send message to Rik

Yep! Meyer heeft gelijk!

By the way: als je op zoek bent naar vogels of bijvoorbeeld diensten hoort het onderwerp eigenlijk tussen de advertenties te staan.

Om informatie (te delen) moet je op het forum zijn.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-12-11 - 15:48:31 send message to mijnkaketoes.nl

Rik

Laat dat even over aan de moderator van deze site.

Henk


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2010-12-11 - 18:35:00 send message to Raimond Wolfert

Ik was even deze discussie aan het volgen, omdat ik ook wel iemand zou willen weten die mij hiermee kan helpen, maar na 7 reacties shocked 8O geeft iedereen een oordeel en niemand antwoord.

Als je niet aan de vraag voldoet, geef dan gewoon geen antwoord. Iedereen heeft een mening, maar niet iedereen zit op de jouwe te wachten.

(geldt ook voor mijn mening trouwens.)wink ;)

On topic please...........


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2010-12-11 - 19:17:44 send message to meyer

Het is heel makkelijk Raimond, als de vraag niet duidelijk wordt gesteld dan moet je ook geen duidelijk antwoord verwachten.

Groeten Meyerwink ;)


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-12-11 - 19:23:37 send message to freddy321

volgens mij is de vraag heel duidelijklaugh :D


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2010-12-11 - 20:58:46 send message to goulds

sorry Montfoort,

Kromsnavels is niet mijn afdeling,heb wel enige ervaring met handopfok tropen.
Succes met zoektocht.......


montfoort
Website Member
Posts :11

Website Member
2010-12-12 - 16:46:15 send message to montfoort

Hallo Raymond,

Leuk om je via dit forum weer te treffen. Hoe is het met je en met de vogels?


montfoort
Website Member
Posts :11

Website Member
2010-12-12 - 16:48:50 send message to montfoort

De wereld is toch wel erg klein. Ik krijg net een reactie van iemand in mijn woonplaats die ervaring en tijd heeft met handopfok in een noodgeval. Beter vooraf dan te laat contacten. Bedankt leden van het forum voor de leuke reacties.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 241 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede