Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kakarikis en andere vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kakarikis en andere vogels
svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2010-11-06 - 21:57:59 send message to svg123

hallo,

ik heb 2 kakarikis met 3 koppels grasparkieten bij elkaar zitten. een paar weken geleden heb ik een koppel swiftparkieten aangeschaft en daarbij gezet, 1 kakariki zat er de hele tijd achter aan te jagen, dus heb ik de swiften in de andere kooi bij de zebravinken gezet. als er nieuwe grasparkieten bijkomen jaagt die kakariki er niet telkens achteraan.

hoe kan het dat die kakariki niet achter nieuwe grasparkieten aan jaagt, maar wel achter andere nieuwe vogels??


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-11-10 - 10:21:28 send message to arjandaf

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

de kakarikie was al gewend aan de grasparkieten als mede bewoners . de swiftparkieten zijn nieuw en die zijn dus de sjaak . bevestiging van de rang orde . je kan de indeling van je kooi(vlucht) veranderen alles een andere plek geven en dan nog een keer proberen . of een paar druppels dethol in een plantensproeier doen en daar alle vogels even licht mee benevelen hebben ze allemaal de zelfde geur , en dat kan ook nog wel eens helpen

gr arjan


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2010-11-10 - 15:21:21 send message to svg123

oke, bedankt voor je reactie.
zou het misschien ook kunnen omdat swiftparkieten een stuk groter zijn als grasparkieten. zodat ze kleinere parkieten wel goed vinden maar even groot als de kakarikis zelf of groter niet goed?


X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2010-11-11 - 22:37:54 send message to X_anita_X

ik denk het ook. ze zijn parkietjes gewend en de swiften niet. als je wilt dat ze gewoon bij elkaar kunnen zitten zou ik de kaka's eruit halen voor een paar weken (als dat kan natuurlijk) en de swiften erin doen. voor je de kaka's weer er bij in doet zou ik de voliere iets veranderen en dan kijken wat er gebeurt. groetjes anita


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2010-11-12 - 08:28:53 send message to svg123

ja, goed idee, ik zal wel eens proberen wanneer ik weer nieuwe vogels heb, want de swiften zitten nu bij de zebravinken en daar gaat het wel goed, als ik misschien een keer bourkes of turqouisines koop, zou ik die bij de parkieten en de kakarikis kunnen zetten?


X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2010-11-12 - 09:52:31 send message to X_anita_X

het is gewoon een kwestie van proberen, sommigen mensen hebben van alles bij elkaar zitten en gaat prima, en anderen hebben er problemen door. vogels hebben ook een eigen karakter de ene is een goedzak en de andere is een kreng, de ene is rustig de andere druk enz.
bourkes zijn van nature rustig en kaka's zijn weer druk. het wil of het wil niet, dat is een iets wat je moet proberen om er achter te komen of dat wil. dat moet ik ook nog afwachten want mijn kaka's zitten nu binnen en gaan volgend jaar naar buiten bij de andere vogels in.

groetjes anita happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 83 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede