Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Te donker?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Te donker??
Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-28 - 15:30:23 send message to Ruben31

Mijn voliere is aan de bovenkant helemaal dicht met een soort kunstof platen bedekt met betun platen om het waterdicht te maken.

De rechter zijwand is van dit zelfde materiaal en ook dicht.De achterwand is wel bijna helemaal open behalve de eerste 50cm onder het dak,dit is ook van hetzelfde kunstof materiaal als zijkant en dak.Ook staat mijn voliere met de achterwand tegen mijn schuur.Dus alle licht komt van de linker zijkant en de voorkant.Zou dit te donker zijn voor mijn pyrrhuras?

mvg


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-10-28 - 17:19:40 send message to roodmus

misschien een fotootje???????????


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-28 - 17:45:37 send message to whitebulldog

wel de flits gebruiken he, als het zo donker israzz :p


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-28 - 19:23:00 send message to Ruben31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zal morgen eens een foto plaatsen.

Heb net namelijk geprobeerd om een foto in het donker te maken maar toen werden mijn pyrrhuras wilt en vlogen tegen het gaas.Ze zaten al in het broedblok.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-28 - 19:28:20 send message to whitebulldog

als ze al in broedblok zitten ff tape ervoor plakken, en dan snel fototje schieten.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-28 - 19:33:20 send message to Ruben31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heb het broedblok met vogels en al eruit gehaald en een foto van de voliere gemaakt.

1 vogel kwam met zn pootje tussen het controle klepje van het broedblok.Hopelijk is het pootje niet gebroken.
Maar de foto heb ik nu iig.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-28 - 19:39:29 send message to Ruben31

Uiterraad gekheid wat ik typ.laugh :D
Ik ga Ze nu niet storen en zal morgen vroeg ff een foto plaatsen.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-29 - 10:38:20 send message to Ruben31



Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-10-29 - 10:49:42 send message to Rogert

Zo te zien is deze foto zonder flits gemaakt.

De voliere lijkt niet al te donker maar kunnen de vogels ook in het licht zitten en pakken ze dan ook zon mee?

Op donkere dagen en in de winter zal het wel erg donker zijn. Bij verlichten lijkt mij geen overbodige luxe.

Maar of het voor de vogel zelf uit maakt weet ik niet. Sommige vogels prefereren een donkere volière t.o.v. een lichte volière. Maar alle vogels hebben daglicht nodig.

Tegenwoordig verkopen ze TL-5 lampen met armatuur en kunststof kap met een dikte van 3 cm. Denk dat deze heel goed geschikt zijn voor in deze volière. Tevens verbruiken deze lampen minder stroom dan de traditionele Tl lampen en heb je geen last van flikkerende lampen en zoemende voorschakelapparaten.

De prijs is iets duurder dan een normale Tl maar dit scheelt hooguit € 10 euro.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-29 - 12:15:42 send message to Ruben31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zit te denken om een ander paneel te laten maken met gaas en het dak te verrvangen wat er nu op ligt.

Tegen een uur of 3 hebben ze een uur zon.
Dit word denk ik minder naarmate de winter vordert helaas.Zomers staat de geheele middag de zon op de voorkant van de voliere.



roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-10-29 - 17:02:01 send message to roodmus

Misschien een licht koepeltje er in maken.

Grt


dddddd
Website Member
Posts :92

Website Member
2010-11-01 - 19:47:10 send message to dddddd

hallo,
ik heb ook een vraag over te donker mijn nachthok is donker zullen ze er dan niet ingaan ?


dddddd
Website Member
Posts :92

Website Member
2010-11-02 - 07:47:33 send message to dddddd

ooh ik weet het al heb het gelezen op de site ik moet het niet te donker houden er een stokje voor de ingang doen en binnen in het nachthok voeren niet buiten (tijdelijk)


mvg dukolaugh :D


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-11-02 - 17:40:09 send message to Rogert

Je moet rekening houden dat vogels altijd van donker naar licht vliegen. Dus als het buiten licht is en je nachthok donker dan zal de vogel nooit de donkerte opzoeken.

Is het buiten donker en je nachthok is verlicht of er brand een nachtlamp, dan zal de vogel gemakkelijker naar deze lichtbron toevliegen.

In het donker is een vogel kwetsbaar en kan zich minder goed oriënteren als hij in een onveilige situatie terecht komt. Daarom zal hij altijd het licht opzoeken.


dddddd
Website Member
Posts :92

Website Member
2010-11-02 - 17:50:41 send message to dddddd

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

kan ik mijn voliere ook verlichten zonder een lamp te gebruiken en mijn nachthok kompleet te latenshocked 8Owink ;) ik dacht eerst dat het niet uitmaakt of het donker is want buiten is het s'nachts ook donker


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-11-10 - 10:29:22 send message to arjandaf

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

dddd:je nachthok blijft gewoon compleet dat ene gaatje erin boren om draad en een armatuur op te hangen zal weinig schade veroorzaken.
ruben31: als ik het goed zie kan je jouw dak in 2 platen verdelen, dan kan je 1 plaat toch vervangen voor gaas en daar boven polycarbonaat monteren dan heb je meer licht zeker in de winter en er kan geen vuile stront van wilde vogels naar binnen vallen EN het dak gaas kan ook beklommen worden door je vogels .


gr arjan



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede