Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogels tentoonstelling klaarmaken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogels tentoonstelling klaarmaken
jwmlammers
Website Member
Posts :2

Website Member
2010-10-24 - 11:40:27 send message to jwmlammers

Dag Vogelliefhebbers

Ik kweek al een paar jaar gordelgrasvinken .
De vogels zien er naar mijn mening niet slecht uit .
Op de laatste tentoonstellingen gaat het steeds beter en heb in 2008
het bonskruis gewonnen bij de afdeling.

De voorbereiding die ik doe is goed voeren elke dag schoon badwater
en af en toe besproeien met water.
Voor dat de vogels naar de tentoonstelling gaan worden de pootjes
nog even gewassen en e.v.t. de ring.

Maar ik heb het idee dat je er nog meer aan kan doen.
B.v. de snavel wat kun je er nog aan doen om hem nog mooier te
krijgen.
En zijn er nog dingen waar je nog iets aan kan doen om de vogel
er nog beter eruit laten zien.

alvast bedankt voor de tips gr. Kobin


berepret
Website Member
Posts :80

Website Member
2010-10-24 - 12:13:31 send message to berepret

Als ik kijk naar wat je gewonnen hebt en er voor doet ben je al heel goed bezig. Wat echter soms wordt vergeten is de TT-kooi zelf. Dat vind ik wel eens treurig. Een mooie schone frisse kooi met schone stokjes geeft de vogel ook meer charme.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-10-24 - 17:33:44 send message to Ton Koek

De snavel en pootjes kun je heel voorzichtig een beetje invetten, daar worden ze vaak nog net wat mooier van.
Wel opletten dat het vet niet teveel op de veren komt.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-10-25 - 11:09:33 send message to arjandaf

ipv direct op de snavel en poten te smeren ( wat wel kan ) kan je ook vettere zaden verstrekken waar van de bevedering ook meer gaat glanzen


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-27 - 14:47:29 send message to whitebulldog

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

bij parkieten doen ze vaak ook nog even een tandeborsteltje over het voorhoofd heen, om te conditioneren, en om eventuele stoppeltjes nog net open te laten springen.
Tevens deed ik ( heb maar een keertje meegedaan, vindt het een aanslag op je vogels) iedere dag natsproeien, en liet de vogels al 2 weken van te voren in huiskamer, ( je zag ze oplopen) en daardoor werden ze ook rustiger, en liet zoveel mogelijk gasten voor de kooien staan, en praten, bewegingen maken etc etc. Levrde toch net dat zetje extra in mijn ogen.
Maar weet niet hoe dat bij tropen etc werkt, daar heb ik de balen verstand van.
en inderdaad vaseline op neusdoppen, en pootjes was ook niet onbekend bij de kwekers. ( zelf niet gedaan)


tuinman222
Website Member
Posts :29

Website Member
2010-10-27 - 20:08:32 send message to tuinman222

de meeste dingen zijn al beschreven zie ik ik smeer altijd de nagels en de snavel in met baby oli het geeft goede resultaten doe al jaren mee om de prijzen op verschillende tt ik heb cultuurvogels, tropen , en parkietachtigen verder heb ik elke dag de radio aan en ik verwissel regelmatig mijn tt kooitjes eerst op de bovenste plank dan weer de onderste plank dan weer midden in op den duur zijn ze overal aan gewend en veel rustiger verder plak ik een band voor de tralies langs zodat de vogel moeite moet doen om mij tekunnen zien rechte op gaat zitten zodat hij net over de balk heen kan kijken , de rest is al besproken hier voor groet gerard


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-27 - 20:10:04 send message to whitebulldog

is het dan niet zo, dat al;s die band verwijderd is , hij dan juist weer in zijn oude patroon vervalt, omdat hij geen moeite meer hoeft te doen om je te kunnen zien?


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2010-10-30 - 20:02:06 send message to P.Rooth

HALLO
Wat lees ik VET op de snavel smeren ???
Dat vet wat gebruikt wordt om een auto mee door te smeren zou je bijna gaan denken .

Ben absoluut geen liefhebber van tentoonstellingen maar er zijn heel veel liefhebbers die dat wel mooi vinden er zijn zelfs speciale schampoos voor vogels in de handel .

Glanzende veren verkrijg je ook door een weinig lijnzaad aan het voer toe te voegen al dan niet gekiemd geef niet teveel want dan raken ze aan de slingersch... en snavels die ingevet zijn vallen door de mand als een keurmeester dit ontwaard kan dat punten kosten wat niet de bedoeling kan zijn .

Hopelijk heeft u en anderen wat aan deze tip

Paul


jwmlammers
Website Member
Posts :2

Website Member
2010-10-31 - 13:56:09 send message to jwmlammers

bedankt voor jullie reacties op mijn vraag
ik ga de vogels voordat ik ze weg breng insmeren met baby-olie en zie wel wat het wordt.

gr. Jos



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede