Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zebravinken in wintertijd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zebravinken in wintertijd
the boss
Website Member
Posts :31

Website Member
2010-10-23 - 19:05:05 send message to the boss

Ik ben in het bezit van 2 span zebravinken, welke nu in een buitenvlucht zitten.
Nu wordt er verteld dat de zebravink een nestslaper is , alleen hoe doet men dit in de winter,
Want als ik nestkasten ophang, gaat ze daarin een nest maken, maar oaan ze dan geen eieren leggen??
Wat moet ik doen om mijn zebravinken de winter door te helpen ?


Zebbie
Website Member
Posts :28

Website Member
2010-10-23 - 20:42:46 send message to Zebbie

De buitenvlucht afsluiten met plexiglas is een goede optie en gemakkelijk terug te verwijderen als je het handig aanpakt.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-10-23 - 21:02:06 send message to Max.Weijers

zeebravinken kunnen wel tegen de kou hoor. hier zitten ze ook buiten als het vriest.


the boss
Website Member
Posts :31

Website Member
2010-10-24 - 10:11:18 send message to the boss

Ik snap wel dat door buitenhok af te schermen er minder kou in komt.
Maar wat ik wil weten is of je nestkasten buiten hangt om ze de gelegenheid te geven een nest te maken, wan hoe gebeurt dit in de natuur dan ??


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-24 - 11:03:53 send message to whitebulldog

de natuur kan je niet vergelijken met onze situatie, in hun antuur zijn de omstandigheden heel anders.
ten eerste voeren wij heel anders, dan dat ze in het wild op dat moment in dat seizoen te eten hebben.
Ten tweede, in de natuur gaan vogels in de winter niet nestelen etc etc.
Ik denk ( persoonlijk) gewoon goed afdekken de vlucht, als je ze beschermd tegen wind, toct, en vocht, ben je al een hééé'l eind!
De kou kunnen ze met goede voeding redelijk goed tegen, mits dat ze er geleidelijk aan kunnen wennen ( dus niet van warm naar koud zetten) bovendien, krijg je er harde vogels door, en degene die het niet redden zijn sowieso de zwakkere exemplaren.

Kijk naar je vogels , hoe ze doen, zitten etc etc, door te kkijken, heb je een aardige graadmeter.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-10-24 - 19:06:25 send message to Max.Weijers

wij gebruiken ook wel eens een kleine stene bloempot. we maken dan aan de onderkant een gat waar de zebravink doorkan. en we hangen hem dan horizontaal op, maar ze hebben bij ons ook wel eens bovenop een valkparkieten broedblok gebroed.

Max



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede