Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Tamme pop en natuurbroedman koppelen --> Grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Tamme pop en natuurbroedman koppelen --> Grijze roodstaart
jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-10-07 - 22:39:13 send message to jaap van de pol

Hallo medekwekers,

Sommige van jullie heb ik hier misschien al over gesproken, maar ik wilde graag nog wat meningen horen.

Sinds kort heb ik een tamme grijze roodstaart pop uit 2006. De vogel kan ik zelfs bijna op de vinger laten stappen. Hier heb ik een natuurbroed man bijgekocht uit 2006. Wel vrij rustig maar absoluut niet tam. Ze eten wel samen 's morgens maar het lijkt toch of de pop niet veel wil weten van de man. Soms zitten ze op dezelfde stok, maar verder gaat het niet. Als hij te dicht in de buurt komt zie je haar pupillen klein worden en gaan de veren overeind. Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou moeten kunnen, maar het is misschien nog te kort om te oordelen. Met kort bedoel ik 2 weken.

Vriendelijke groet,

Jaap van de Pol


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-07 - 22:58:33 send message to whitebulldog

2 weken is inderdaad nog erg kort, maar ik denk dat als ze elkaar echt helemaal niet zouden verdragen, je wel héél ander gedrag had gezien.
Zou zeker niet te vroeg mijn conclusies trekken, geef ze lekker even de tijd, en de man zal snel genoeg ontdekken hoe ver ie kan gaan.
Ook kan je eens kijken hoe ze op elkaar reageren als er geen mensen in de buurt zijn dmv camera ophangen, en vergelijk het dan na een paar weken nog eens.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-10-08 - 07:33:51 send message to jaap van de pol

Hallo,

Ik heb een een camera hangen. Ik zal het eens een tijdje aanzien. Ze vechten in ieder geval niet, wel ontloopt de pop de man lijkt het.

Groeten


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-10-08 - 11:32:44 send message to ParkietenPeter

Duidelijk geen liefde op het eerste gezicht. Wellicht dat de pop er een tweede keer langs moet lopen. wink ;)
Als ze al niet vechten vind ik dit al heel wat. Komt wel goed.

wink ;) Peter


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-10-13 - 19:18:41 send message to jaap van de pol

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De laatste paar dagen probeert de man steeds met één poot op de pop te stappenlaugh :Dlaugh :D Dat is al heel wat voor een vierjarige, maar het kan. Alleen krijgt hij er dan wel van langs van de pop.

Wat betreft het onderwerp: Ik zie de man en pop vaker met de snavels kibbelen tegen elkaar. De afstand lijkt dus iets kleiner te worden.

Jammer dat er zo weinig zijn die dit meegemaakt hebben (koppelen van twee oudere vogels)

Groeten,

Jaap


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2010-10-14 - 11:36:12 send message to memaa

Ik zet de 2 vogels niet dadelijk bij elkaar, maar zorg er wel voor dat ze mekaar kunnen zien.
Ik heb een handtamme pop met een wildvang man, die jaren in een (kleine) kooi zat gekoppeld en dat ging ongeveer zoals je het beschrijft. Heb na jaren nog steeds geen nakomelingen, en ik moet de 'stoute' man achter draad houden want hij valt mij aan. De handtamme pop is 'braver' maar uiteraard niet meer handtam. Babbelt nog wel.
De man blijft ook redelijk agressief tegenover de pop. Bijt haar niet maar het is misschien 'ruwe' liefde


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-10-14 - 12:33:30 send message to jaap van de pol

Hallo Memaa,

Bij mij is de man wat schuwer dan de pop. De man zoekt contact met de pop maar zij moet nog aan hem wennen. Het heeft even tijd nodig. Vannacht zaten ze wel beide op dezelfde stok te slapen.

Hoelang heb jij ze al bij elkaar zitten?

Groeten


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2010-10-14 - 12:53:48 send message to memaa

Een jaar of 5 of zelfs langer.
Ik heb nog geen 'liefde' gezien, zitten soms wel naast elkaar maar ik denk dat de pop door zijn 'wild' gedrag van in het begin nog steeds een beetje schrik heeft van hem.
Sinds die vogel er is heb 'ik' nog weinig 'eikes' gekregen. En ik denk dat hij daar, door zijn 'geschreeuw' voor veel tussen zit. Jammer maar helaas.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-10-14 - 14:21:11 send message to jaap van de pol

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja, ik ben ook overgestapt op wat rustigere vogels dus minder krijsers.

Die twee van mij zitten nu bij elkaar op de stok. Ik heb nog wel hoop omdat de man ook rustig is ondanks dat het natuurbroed is.

Natuurbroed is altijd weer anders dan wildvang he. Bij mij doet de pop wat moeilijker. Die heeft natuurlijk 4 jaar alleen in een kooi gezeten zonder andere soortgenoten, dat is jammer.

Groeten


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-10-14 - 17:29:55 send message to ParkietenPeter

quote
Jammer dat er zo weinig zijn die dit meegemaakt hebben (koppelen van twee oudere vogels)

Ik heb dat eens heel bewust bekeken bij barabandparkieten.

In één woord:

Hilarisch gewoon, vertederend, puur genieten.

Komt goed.
wink ;) Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede