Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vluchtvoličre Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vluchtvoličre
Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2010-10-02 - 22:36:54 send message to Glansspreeuw

Met een verhuis in het vooruitzicht moet ik ook op zoek naar een nieuwe voličre voor mijn vogels. Aangezien ik de ruimte zal hebben wil ik een grote openvluchtvoličre plaatsen van ongeveer 8 meter breed, 15 meter lang en 3 ŕ 4 meter hoog. Ik beb al zitten zoeken op het net maar van dergelijke voličres is er niet veel informatie beschikbaar. Wie weet waar ik leverenciers e.d. kan vinden en wie heeft ervaringen met dergelijke voličres. Ik wil in deze voličre inlandse vogels plaatsen van sijs tot spreeuw. Alvast bedankt.


goudparkiet
Website Member
Posts :100

Website Member
2010-10-02 - 23:11:12 send message to goudparkiet

Zoek een tunnelkas.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-10-03 - 00:01:54 send message to Karel

Marc, om een idee te krijgen zou je eens kunnen kijken op http://www.kraanvogels.nl/ onder "nieuwbouw voliere".


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-03 - 01:25:52 send message to whitebulldog

http://www.afcon.nl/fotopagina.html

beetje erg groot, maar toch.


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2010-10-03 - 09:11:52 send message to Glansspreeuw

Bedankt voor de snelle reacties. Ik zou werken met een kader in gewapend beton van zo'n meter diep in de grond ingewerkt. Op deze diepte zijn er nog weinig knaag- of roofdieren die hun gangen graven. Het raamwerk zou ik in zware aluminium balkjes willen laten uitvoeren. Hout lijkt mij minder duurzaam en ik zou graag hebben dat de voličre zo'n 30 jaar kan meegaan happy :). Vooral het gaas baart mij zorgen. Ik heb reeds kunstgaas gebruikt en mijn eksters hebben daar gaten in kunnen trekken. De plaats waar ik ga wonen is gelegen aan een park/bos zodat er zeker roofvogels zullen op afkomen. Ik ga zeker eens kijken naar een tunnelserre en ook een ingegraven damwand lijkt handiger dan beton, alleen ben ik niet zeker of deze damwand niet "vergaat" in de grond.


eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2010-10-03 - 09:29:27 send message to eckers

hallo,
je zou eens op www.nettenlijn.com kunnen kijken,hier staan enkele voorbeelden op,maar dan wel met netten
als je een voliere van 8 meter breed wilt maken,kun je misschien tralieliggers gebruiken(deze gebruiken ze ook in de kassenbouw)dan heb je geen palen in het midden van je voliere,
wat eventueel ook een optie is om het buizenwerk van een romneyloods te kopen,hier hoef je dan alleen draad over heen te spannen,is trouwens wel zeer mooi zo,n grote voliere,succes met de bouw,
groetjes jan willem


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-10-03 - 10:46:10 send message to arjandaf

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

KAREL : wat een link naar die kraanvogel site pffff Jaloers kon de beste man niet kiezen tussen een huiskamer voliere of iets groters ??? mooi hoor .....weet niet waar en weet zeker dat het er staat maar in het forum is dit al een keer eerder aan de orde geweest . degene heeft toen idd een oude romneyloods gekocht en overspannen met gaas . wil ik ook wel maar de hoogte vind ik een nadeel voor evt uitvangen , moet je je baas bellen voor 2 dagenvrij om achter een vogel aan te rennen

succes gr arjan


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2010-10-03 - 20:33:43 send message to Glansspreeuw

Inderdaad, het uitvangen is wat minder. Ik heb echter al eens gelezen dat het een stuk makkelijker wordt als je uitsluitend voert in een nachthok. Je moet dan enkel geduld hebben tot de juiste vogel komt eten waarna je het luik dichttrekt of dichtschuift.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 117 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede