Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > goudbuikjes en st helenafazantjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : goudbuikjes en st helenafazantjes
fox
Website Member
Posts :18

Website Member
2010-09-24 - 17:22:56 send message to fox

ik heb hier een kooi met volgende afmetingen : lengte 110cm , hoogte 55 cm en een diepte van 40cm. nu is mijn vraag of dit groot genoeg is om een koppeltje goudbuikjes en een koppeltje st helenafazantjes in te huisvesten . of is dit niet aan te raden ?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-09-24 - 17:57:44 send message to Ton Koek

Een absolute afrader. Dat is al klein voor één koppel, laat staan 2.
Als je eens gezien hebt hoeveel deze soorten vliegen, zou je het niet eens willen denk ik.


Dimitri666
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2010-09-24 - 18:54:30 send message to Dimitri666

Ik vind dat 2 koppels wel kan, maar beter wel kiezen tussen 1 van beide soorten, zo heb je meer kans op kweekresultaten.

Er zijn altijd mensen die vinden dat een kooi/voliere niet groot genoeg kan zijn en het is zeer leuk als je de vogels in een grote beplante voliere kan zien, maar niet iedereen heeft die mogelijkheden.

Als je weet dat zeer veel kanaries gekweekt worden in kooien van 40 x 40 x 30, dan is jouw kooi zeker voldoende groot. Niet dat ik voorstander ben van deze kleine kweekkooien.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-09-24 - 20:03:34 send message to Ubernoob

Tja als je de mogelijkheden niet hebt moet je het gewoon niet doen denk ik. Ik doe ook heel veel niet omdat ik de mogelijkheden niet heb. (in dit geval dus ruimte)

Als kweekkooi voor een kweekperiode voor een koppeltje misschien nog te doen. Maar daarna toch echt weer de voliere in doen hoor. Inderdaad lekker tussen de takken en planten.....


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-09-24 - 21:06:53 send message to Max.Weijers

ik heb geen ervaring met het kweken van tropen in de broedkooi, maar ik heb wel ervaren dat ik makelijker en meer kweek met grasparkieten (engelse en raszuivere)in de kooi dan als ze in de volière zitten.

Max


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-09-25 - 01:07:45 send message to Ton Koek

Ze zullen het waarschijnlijk wel een tijdje overleven, maar veel meer niet.

Als je geen ruimte hebt, neem dan minder dieren...



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede