Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Echt weer zo'n typisch verhaal ....... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Echt weer zo'n typisch verhaal .......
Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-09-22 - 17:08:46 send message to Rogert

Voor mensen die nog een leuke truc willen onthouden om hun eigen vogels aan de man te brengen moeten het volgende verhaaltje lezen.

En voor degene die willen weten wat voor trucjes er uit gehaald worden om vogels aan de man te brengen is dit ook een leuk verhaal.

Ik verkoop mijn rode kardinaal man omdat ik over wil stappen op andere vogels. De pop is mij helaas ontvallen en heb het besluit genomen van soort te veranderen. Ik plaats dus advertenties op verschillende sites. Hoe meer mensen het lezen hoe sneller ik mijn vogel verkoop. Een mooie foto er bij doet wonderen en uiteraard een verhaal over de vogel zelf.

Op deze manier hoop ik mijn vogel te verkopen aan iemand die er nog veel plezier aan kan beleven.

Een goede advertentie is vaak het halve werk. Op marktplaats kun je bieden en al snel werd er op de vogel geboden. Ook de mailbox bevatte wat reacties van mensen die wat meer wilde weten en uiteraard de prijs. Het is even een werkje om al deze mailtjes te beantwoorden maar dat moet je als verkoper er voor over hebben. Ook het bieden liep op tot een prijs die redelijk is. Dus ik benader de hoogste bieder. Ene J uit Uden. Hij beantwoorde mijn mailtje positief en vroeg wanneer hij langs kon komen om de vogel op te halen. Eerlijk als dat ik ben zet ik mijn advertentie op MP op gereserveerd. Ik heb ook wat mailtjes gestuurd naar mensen om aan te geven dat de vogel verkocht is en dat ik ze niet verder kan helpen.

J uit Uden neemt contact met mij op om definitief af te spreken. Ik denk "mooi, die is verkocht". Op de betreffende dag heb ik netjes van te voren mijn vogel uit gevangen en gecontroleerd. Ik heb best een grote volière en dan is het niet praktisch om de vogel nog te moeten vangen terwijl de koper staat te wachten.

Ik was er helemaal klaar voor. Koffie gezet voor de koper en om 10 uur hebben we afgesproken. Ik wacht, en ik wacht ....... geen koper. Om half twaalf dacht ik: "bekijk het maar, als je zo voor de deur staat heb je pech, ik ga boodschappen doen" Dan bel je maar als je staat te wachten en zie ik dan wel hoe laat ik weer thuis ben.

Helemaal niets. Ik nog even in mijn telefoon gekeken of ik zijn nummer had, maar ik twijfelde welk nummer van hem was. Ik heb nl zo veel telefoon gehad dat ik het echt niet meer wist.

Ik nog een keer op MP kijken en wat schetst mijn verbazing ...... Ene J uit Uden bied zelf ook een rode kardinaal aan. Maar omdat zijn advertentie waarschijnlijk niet zo goed bekeken wordt of dat er niemand op reageert laat hij mij mijn advertentie op "Reserveren" zetten zodat zijn advertentie interessant wordt omdat dat de enige RK is die nog te koop aangeboden wordt.

Ik kan nu iedereen weer benaderen dat de vogel weer te koop is maar dit doet wel afbreuk aan de geloofwaardigheid. Want waarom zou de koper de vogel niet gekocht hebben? Is deze ziek, of zit ie slecht in de veren, mist ie tenen?

Mijn complimenten voor J uit Uden. Je hebt er heel wat werk van gemaakt om je eigen advertentie naar voren te schuiven.

Jammer van de koffie en zonde van mijn tijd. Maar achteraf wel weer een ervaring om te delen aan de eettafel, feestjes en niet te vergeten met kerst als de hele familie compleet is!


Marc_o
Website Member
Posts :120

Website Member
2010-09-22 - 17:28:23 send message to Marc_o

Erg creatief!
Potentiële topverkoper?



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-09-22 - 21:28:58 send message to mijnkaketoes.nl

Hallo

Tip. Zijn telefoonnummer staat gewoon bij de adv hoor zie ik. Dus gewoon even bellen en uitleg vragen. En aan de andere kant zou ik denken dan maar niet. Goed spul verkoopt zich vanzelf weer

succes

Henk


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-09-22 - 21:30:41 send message to Max.Weijers

Het lijkt mij om eerlijk te zijn ook een beetje raar, dat hij zoveel moeite daarvoor zou doen. na mijn weten verkopen kardinalen zich toch best wel makkelijk?

Max


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2010-09-22 - 22:23:05 send message to goulds

dan had ik een bekende gevraagd hetzelfde kunstje terug te flikken.

oog om oog ja toch..


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-09-23 - 09:13:29 send message to Rogert

Ik heb zijn telefoonnummer inmiddels, maar hij gebruikt twee nummers. Waarschijnlijk een om slechte zaken mee te doen en een om goede zaken mee te doen.

Maar ik vind hem de moeite niet waard om uitleg te vragen en om hem terug te pakken. Goede waar verkoopt zich zelf.

Maar het is gewoon triest dat er mensen zijn die niet netjes zaken doen. Waar is het voor nodig?


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2010-09-23 - 14:54:21 send message to Vogelen

Tip: Als je nog een beetje vertrouwen in de mens wilt overhouden ga je geen vogel kopen of verkopen. Ik probeer voor mijn tamme roodstaart man 2 poppen te vinden in de hoop dat hij een koppel wil vormen met een van beide. Ik ben nu 5 keer op pad geweest, totaal bijna 1000 km en nog geen vogel. Mischien ben ik te kritisch maar ik vraag werkelijk alles wat ik maar bedenken kan voordat ik op pad ga. 1e keer bleek vogel geleeuwiekt. 2e keer bleek vogel 2 nagels te missen. Derde keer was ze niet gesloten geringd en zag ze er oud uit. 4e keer stond 1 achterteen dubbelgevouwen onder de voortenen. 5e keer waren het 2 poppen, zwaar gestressd en ongeveen alle vleugel en staart pennen afgebroken. Alle 5 de keren was mij voor 100% dat de vogel helemaal puntgaaf was! Ik ga er maar van uit dat het "domme pech" is. Alhoewel ik er wel een beetje moedeloos van word.


rvdmolen
Website Member
Posts :73

Website Member
2010-09-23 - 16:08:58 send message to rvdmolen

Andre van Duin heeft of had gelijk we gaan door tot het gaatje
en we blijven maar lachen
roelof


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-09-23 - 16:57:36 send message to denegon

ik ben het met henk eens

quote
Goed spul verkoopt zich vanzelf weer



groetjes egon


swa van dessel
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-09-23 - 22:19:07 send message to swa van dessel

dat hebben wij ook mee gemaakt maar je kent die mensen nu en ze kunnen dat 1 maal doen meer geen 2 maal gelukkig zijn niet alle mensen zo dat zijn een paar uitzonderingen


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-09-24 - 11:21:17 send message to arjandaf

makkelijk terug te pakken door de tekst wegens niet nakomen van afspraken door ( evt verwijzing naar die ander ) weer in de verkoop aangeboden.reservering opheffen en klaar



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-09-24 - 12:04:06 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Is inderdaad typisch.

Onbegrijpelijk dat mensen niet het fatsoen hebben om gewoon even af te bellen.

Nog typischer is dat deze mensen soms ook nog het lef hebben om bij een nieuwe 'aanbieding' gewoon weer contact op te nemen.

Mijn tip:

Kijk niet alleen naar het hoogste bod maar ook:
- naar het e-mail adres;
- of behalve een bod ook ook een mail achter het bod wordt aangestuurd;
- of er hoofdletters en punten worden gebruikt;
- de toon van de mail;
- of de e-mail ook een naam, adres of telefoonnummer bevat;
- of de persoon ook zelf vogels aanbiedt op internet.

En dan nog kun je voor verrassingen komen te staan. Ik heb ook nog steeds de koffie staan voor mensen die hun afspraken niet zijn nagekomen. sad :(



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede