Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > mogen er vogels in gevoerd worden vanui cameroen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : mogen er vogels in gevoerd worden vanui cameroen?
lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2010-09-18 - 19:17:13 send message to lorikwekerij

hallo ik vond op mp een advertentie van iemand die 2 tamme grijzen aanbood voor 150 euro per vogel
ik heb hem gecontacteerd en het bleek dat deze vogels in cameroen verblijven en deze mensen gaven aan dat de vogels niet in de klimaat konden leven daar in cameroen
en dat ze daarom de vogels wilden verkopen en dat diegene die de vogels zou kopen alleen de vlucht zouden moeten betalen
het berichtje die ik van hun kreeg luid als volgt


Hallo
Ik ben blij dat je gecontacteerd over vogels. Ze zijn nog steeds beschikbaar en klaar om te gaan naar hun huis wist. De vogels zijn onderzocht door de dierenarts, en ze zijn vrijgesteld van elke griep of ziekte en hebben we de gedocumenteerde resultaten artsen. Ik verhuisde naar de westkust van Victoria in Kameroen, met mijn familie voor emigratie seminar voor de bescherming van de rechten van kinderen, die zal duren voor twee jaar, zodat we onze vogels hadden met ons. Toen we hier aankwamen, gingen we naar een dierenarts dokter en hij vertelde ons dat de snelle klimaatveranderingen hier in Victoria is te warm en niet goed en bevorderlijk is voor de gezondheid van de vogels als ze blijven om hier te blijven.
De dierenarts raadde ons aan om te zoeken naar een goede thuis, een aantal waar anders, dus we hebben besloten om te zoeken naar een goed tehuis in Nederland, omdat het klimaat daar goed is voor de vogels.
Bij het nemen van de beslissing om onze baby's te geven, zijn we op zoek naar een zorgzame persoon, die de tijd heeft om na en zorg er voor dit kostbare vogels.
De vogels zijn ongeveer 4 jaar oud en zou de perfecte partner voor u zijn. Ze hebben een grote persoonlijkheid en een goed temperament met kinderen en andere huisdieren.
Zij zullen samen komen met hun dierenarts records en andere gezondheidsproblemen document en met veel speelgoed te spelen.
Voeding is geen reden tot bezorgdheid, zoals we zullen een hand boek te hebben zodat u weet in de voedselbehoefte en weten hoe de zorg voor hun andere behoeften. We zullen ook wat voedsel pakket, zodat je ziet wat ze zijn geweest voeden. Wij willen niet dat de vogels om te eindigen in een dierenwinkel schuilplaats of verdwalen. Als u geďnteresseerd bent in de vogels, email me, dus dat zou ik alle andere contacten te stoppen.
Als u nog vragen, zal ik open en eerlijk antwoord.
Wij zijn niet de verkoop van de vogels, maar we zullen blij zijn als u betaalt alleen voor het vervoer van de vogels.
We hebben een aantal vragen voor jou als je het niet erg vindt:
Heeft u een plaats waar de vogels kunnen verblijven uit de kooi?
Heb je kinderen thuis? Bent u een vogel kweker? Wilt u zowel vogels nemen of slechts een? Kun je Engels spreken?
Wij verwachten uw e-mail binnenkort.
Pastor Diom Randy

ik had hun een berichtje terug gestuurt met de antwoorden op hun vragen en kreeg vanmorgen een berichtje van hun terug met de volgende tekst


Hallo
Het is leuk om te lezen van u eens te meer. Ik heb zojuist gelezen door uw e-mail met mijn vrouw.
Wij willen dat u weet dat het een moeilijke beslissing voor ons te maken is, uit te geven deze vogels, omdat we hem kochten ze erg duur, en ook onze kinderen zijn erg verdrietig dat de vogels ons zal verlaten.
Wij zijn niet de verkoop van de vogels, maar zullen waarderen, als je betaalt alleen voor het vervoer vergoeding van elke vogel, waarvan 150 € per vogel.
Daarom willen wij u beloven dat u gaat zeer goed te nemen
verzorging van de vogels, en stuur die naar ons foto's vaak, zodat we ook weten hoe de vogels aan het doen zijn.

De vlucht uit Kameroen naar uw land is slechts ongeveer 4 uur, en als
regelen we een ochtend vlucht voor de vogels, dan krijg je hen door
's Middags op uw luchthaven.


We zullen de volgende informatie nodig van u, die we zullen gebruiken om de vlucht te doen regelingen voor de vogels:

Uw volledige naam:
Stad / staat / postcode:
Telefoon nummer:
De dichtsbijzijnde luchthaven naar uw huis:

als we deze informatie, dan zullen we de vlucht regelingen, en dan zullen we de volledige vluchtgegevens e-mail naar u, zodat u precies weet wanneer de vogels zullen uw dichtstbijzijnde luchthaven te bereiken. Wanneer u gaat naar het vliegveld op te pikken van de vogels, zal je nodig hebt om mee te nemen uw paspoort of rijbewijs, zodat u zelf kunt bepalen en de vogels zal worden overhandigd aan jou.
Accepteer groet van mijn vrouw en kinderen.

nu is mijn vraag mag er wel vogels uit kameroen deze kant op komen?
de vogels zijn overgens niet geringt
en ik weet niet of dit op een of andere manier een poging tot oplichting is (daar kom ik dan snel genoeg achter als deze mensen geld vooruit vragen dan kan het zo zijn)

mvg willem


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-09-18 - 19:22:32 send message to Ruben31

tjonge tjonge,dit is toch overduidelijk??
Zwendel!!


Ronny123
Website Member
Posts :42

Website Member
2010-09-18 - 20:30:17 send message to Ronny123

Als je hier in trapt hoor je echt in een boom:
Onbegeleide vogels opsturen mag niet
Er zijn geen directe vluchten vanuit Cameroen naar Nederland
Verzenden als al mogelijk kost minimal 700 euro (exclusief inklaringskosten)
CITES aanvragen
enz enz enz
Toch trappen er nog dagelijks mensen in soortgelijke verhalen over jonge hondjes.....


ronbrum
Website Member
Posts :152

Website Member
2010-09-18 - 21:16:25 send message to ronbrum

En het lijkt ook wel of in de 2e brief ineens het niveau van de zinnen achteruit gaat.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-09-18 - 22:25:07 send message to Ton Koek

quote
deze mensen gaven aan dat de vogels niet in de klimaat konden leven daar in cameroen

Deze is ook leuk, te warm zeker? happy :)


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2010-09-18 - 23:25:23 send message to Peggy

pas geleden werd hier al gewaarschuwd dat er weer gasten bezig waren met oplichtingen.
het zijn heel vaak al Afrikanen, maar als je er nu nog in geloof.....


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2010-09-19 - 12:11:14 send message to meyer

Willem schrijft.
quote
hallo ik vond op mp een advertentie van iemand die 2 tamme grijzen aanbood voor 150 euro per vogel


Waar het hier volgens mij eerder om gaat is dat Willem op een koopje uit is.shocked 8O
150 euro voor een Grijze, dan moet er toch gelijk een belletje gaan rinkelen.
Dit is vragen om moeilijkheden niet aan beginnen.

Groeten Meyerwink ;)



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-09-19 - 17:30:10 send message to Karel

Niet meer reageren Willem! Het gaat hier om oplichterij.

NB: Absoluut nooit je adres e.d. doorgeven!!!


Rowol
Website Member
Posts :21

Website Member
2010-09-19 - 20:59:29 send message to Rowol

ze zijn inderdaad erg actief momenteel op MP, niet alleen voor vogels, ik had een camera op MP staan ik werd vervolgens gemaild door een vrouw uit belgie, de camera moest opgestuurd naar Cameroen, voor een familielid daar.
toen ik vertelde dat ze eerst geld moest overmaken kreeg ik een bericht dat ze het geld bij de bank had vastgezet, als ik het had opgestuurd kon ik d.m.v. de track en trace code mijn geld krijgen via een bank uit Cameroen, en van deze "bank" ontvang ik nog steeds mailtjes dat ik mijn gegevens moet doorgeven, ga hier dus absoluut niet op in!


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2010-09-19 - 21:01:30 send message to lorikwekerij

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

hallo meyer de advertentie stond op mp op een woonplaats hier in de buurt en omdat we wel een tamme grijze in huis willen hebben heb ik gereageerd op deze advertentie
toen ik een mailtje terug kreeg dat de vogels in kameroen verbleven begon ik te twijfelen (ivm import verbod)
en daarom heb ik deze vraag gesteld ik ben verder niet meer op hun in gegaan
en heb een jonge grijze bij iemand hier bij mij in de buurt besproken
maar omdat er in de advertentie stond te koop 2 grijze roodstaarten ener boven €150 heb ik deze mensen een mailtje gestuurt met de vraag of deze prijs wel klopte want ik weet m de drommel wel wat men moet neer telen voor een handtamme grijze


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2010-09-19 - 22:44:34 send message to Peggy

gelukkig maar.
helaas blijft je steeds verhalen horen dat mensen opgelicht zijn.
en jij loopt dan al wel langer mee, maar je moet er toch niet aan denken.
ze worden steeds brutaler, en ze gaan vooral op de emotie van anderen af.
maar in ieder geval... er kunnen niet genoeg waarschuwingen komen van deze stel ellendelingenwink ;)


goudparkiet
Website Member
Posts :100

Website Member
2010-09-20 - 11:44:56 send message to goudparkiet

ze zijn inderdaad erg actief momenteel op MP, niet alleen voor vogels, ik had een camera op MP staan ik werd vervolgens gemaild door een vrouw uit belgie, de camera moest opgestuurd naar Cameroen, voor een familielid daar.
toen ik vertelde dat ze eerst geld moest overmaken kreeg ik een bericht dat ze het geld bij de bank had vastgezet, als ik het had opgestuurd kon ik d.m.v. de track en trace code mijn geld krijgen via een bank uit Cameroen, en van deze "bank" ontvang ik nog steeds mailtjes dat ik mijn gegevens moet doorgeven, ga hier dus absoluut niet op in!



Geef hiervoor de gegevens van de belasting dienst of de zakkenvullers van justitie ( CJIB )


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-09-20 - 13:47:58 send message to arjandaf

val net binnen in dit topic maar idd haakte al af bij de zin TE WARM KLIMAAT ????? !!!! ahahahhahaa de naam CONGO grijze roodstaart ( euhm lag dat neit in centraal afrika ook lkkr warm

gr arjan


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-09-20 - 17:17:21 send message to Max.Weijers

maar om nog even op uw vraag terug te komen. naar mijn weten kunnen er wel vogels geimporteerd worden buiten europa (als ze maar uit gevangenschap komen). en volgens mij wordt het inporteer van en naar australië erg moeilijk of zelfs onmogelijk? Maar dat weet ik niet zeker.

Max


chassy
Website Member
Posts :118

Website Member
2010-09-21 - 11:06:45 send message to chassy

het beste wat je kan doen als je deze advertenties ziet staan, gewoon misbruik melden via de site zelf. Als iedereen dit zal doen zal het aantal oplichters wel beginnen verminderen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede