Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Duurste boek ter wereld Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Duurste boek ter wereld
blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2010-09-10 - 01:01:19

nu.nl

Duurste boek ter wereld wordt geveild

AMSTERDAM – Het Londense veilinghuis Sotheby’s veilt in december een selectie bijzondere boeken en manuscripten. Onder meer Birds of America van John James Audubon, het duurste boek ter wereld, gaat onder de hamer.


Birds of America is een vogelstudie en bevat schilderijen op ware grootte die Audobon (1785 – 1851) schilderde op een reis door Amerika.

De geschatte waarde van het werk ligt tussen de vier en zes miljoen pond (4,8 tot 7,2 miljoen euro). Van het boek bestaan voor zover bekend slechts 119 exemplaren, 108 daarvan zijn in het bezit van musea en universiteiten.

Toch even in de boekenkast kijken.



digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2010-09-10 - 08:49:14

jammer,
ik heb wel vogelboeken,
maar dit exemplaar niet.
nou ja,
dan blijf ik maar van mijn eigen levende vogeltjes genieten.
ook leuk.laugh :D


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2010-09-10 - 09:29:20

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Is het nog niet gedigitaliseerd?

Een onbetekenend boek uit die tijd is overigens al snel een paar duizend waard, laat staan een verzameling schilderijen.
Lijkt me trouwens, heel interessant als er ook soorten geschilderd zijn die inmiddels zijn uitgestorven.

Inmiddels even op Google gekeken, Audubon blijkt een hele serie met die titel gemaakt te hebben, inclusief beschrijvingen van de soort en haar verspreiding. 1 deel is op Google in te zien:
http://books.google.com/books?id=pnIDAAAAYAAJ&dq=intitle%3Abirds%20intitle%3Aof%20intitle%3Aamerica%20inauthor%3AAudubon&pg=PP1#v=onepage&q&f=false


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2010-09-10 - 15:43:53

Hotel restaurant Van der Valk in de Bilt heeft een aantal reproduktie's hangen van Audubon.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-09-11 - 18:59:20

Ik ben wel van plan om de hele serie van handbook of the birds of the world te kopen. Maar die boeken zijn mij toch net iets te duur.:P


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2010-09-13 - 13:37:15

Dan vraag je ze toch aan je opa.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-09-13 - 14:56:14

flauw he?


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-09-13 - 19:28:40

theelepeltje, als u er problemen mee heeft dat ik van mijn opa (en de rest van de familie) hou, en dat ik dankzij mijn opa vreselijk veel heb geleerd over vogels dan heb ik graag dat u dat nu even duidelijk zegt en daarna nooit meer. Ik (en ik denk ook andere leden hier)zouden dat zeer fijn vinden.

alvast heel hartelijk bedankt, en ik hoop dat we daarna weer normaal en aardig met elkaar kunnen praten via dit forum?

Max

Ps. dit is allemaal niet boos bedoeld, laat dat duidelijk zijn.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede