Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > trogonidae Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : trogonidae
Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-09-06 - 20:22:50

Hallo

Ik ben op zoek naar alle informatie over trogons, het liefst wil ik graag weten welke trogons en quetzals in gevangenschap zijn en waar mee gekweekt word.
ik ben al een aantal jaar bezig met het zoeken naar foto's van alle soorten vogels. Ik heb van alle ongeveer 800 soorten en ondersoorten van de kromsnavels al foto's, ook heb ik er zeer veel van duiven, fazanten en hoornvogels. van de trogons heb ik al een hoop foto's, maar ik mis nog wat ondersoorten. het jammere is dat ik niet net zoals bij de kromsnavels precies weet welke soorten en ondersoorten er hiervan bestaan.

dus heeft u meer informatie voor mij of weet u waar ik informatie kan vinden? dan zal ik zeer blij zijn.

Hetzelfde geld trouwens ook voor de paradijs vogels dat ik daar informatie over zoek.

Alvast heel erg bedankt.

Max


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2010-09-06 - 20:53:00

In Europa vindt je in dierentuinen de volgende soorten:

Trogon melanurus ( Villars les Dombes)
Apalharpactes reinwardtii (Zurich)
Pharomachrus antisianus (Amazon World Zoo Park)
Pharomachrus auriceps (Villars les Dombes, Walsrode, Zurich and Barcelona)
Harpactes erythrocephalus (Zurich)
Apalharpactes mackloti (Walsrode)
Trogon viridis (Stuttgard, Walsrode, Wuppertal, Zurich)


en dan zijn er nog een aantal soorten die buiten Europa gehouden worden. Van beide Pharomachrus soorten worden alleen enkelingen gehouden door de betreffende parken dus daar zal weinig mee gekweekt worden.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-09-07 - 15:11:09

Heel erg bedankt voor dit lijstje. en als er nog iemand wat info heeft dan is dat zeker welkom.

ik zal mijn foto's nog eens na kijken want volgens mij heb ik dit jaar zeker wel een stuk of 3 4 soorten trogons gefotografeerd in walsrode en dan tel ik die goudkop quetzal nog niet mee.

maar in ieder geval heel erg bedankt.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-09-07 - 15:21:23

Ik heb trouwens ook alleen nog in walsrode en in Wupertal paradijsvogels gezien. in walsrode hebben ze 3 soorten achter de schermen en met een koppel wordt gekweekt en een koppel krijgt op het moment medicijnen. Dit heb ik na gevraagd aan een verzorger daar, ik kreeg echter niet te weten welke soorten.
en in Wupertal had ik alleen een pop van de konings paradijsvogel gezien.

misschien weet een van jullie meer over paradijsvogels (en trogons natuurlijk) in gevangenschap.

Max


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-09-07 - 15:39:03

Ik heb het na gekeken en deze soort Apalharpactes reinwardtii heb ik ook in walsrode gezien.

de grote paradijsvogel heb ik het laats in 2007 gefotografeerd in walsrode.

max


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2010-09-07 - 19:28:56

Wuppertal heeft geen koningsparadijsvogels meer.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2010-09-07 - 20:16:56

Al Wabra kweekt met ze.
http://awwp.alwabra.com/


Stefan Verhoeven
Website Member
Posts :77

Website Member
2010-09-07 - 23:09:52

Al Wabra heeft ze inderdaad en kweekt met verschillende soorten succesvol. Vooral de koningsparadijsvogel hebben ze er zeer (te) veel van gekweekt. Verder zit er nog 1 met de hand grootgebrachte bastaard man (kleine x grote), knettergek dat beest. Verder zitten er raszuivere grote, kleine, twelve-wire en nog enkele andere soorten. De oude curator van de vogels van Al-Wabra (onder zijn leiding zijn de eerste paradijsvogels daar gekweekt) is enkele jaren geleden naar Walsrode gekomen en heeft zijn kennis en contacten daar ook benut (weet alleen niet of hij daar nu nog werkt).


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-09-07 - 23:19:25

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ze hebben aardig wat aparts daar, ik zag o.a. een groep(!) Spix-ara's op de foto.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2010-09-08 - 07:52:12

Al wabra = spix

8 jongen daar dit jaar groot


Stefan Verhoeven
Website Member
Posts :77

Website Member
2010-09-08 - 13:29:29

Ze hebben heel veel leuks in Qatar zitten. Inderdaad de spix'en, maar vergeet ook niet de lear's ara's, verder nog wat blauwkelen, couloni en hyacinthen. Aan papegaaiachtigen verder nog pesquet's, koppel helmkakatoes, koppel kea's, enkele koppels zwarte kakatoes en goudparkieten. Tevens de paradijsvogels, maar ook bower birds, maraboes, pelikanen, zadelbekooievaars. En dan vergeten we nog waar ze eigenlijk mee zijn begonnen, de gazelle en antilope soorten. O.a. de Beira antilope en de phillips dikdik zijn uniek in gevangenschap. Verder heeft hij ook nog een kas staan met bijzondere planten (o.a. drie bassins met victoriawaterlelies..).


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-09-08 - 14:22:13

Ik denk dat ik zoiets ga maken, lijkt me een leuke hobby. wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2010-09-08 - 18:43:09

Ik wist niet dat jij zo rijk was wink :)

Maar goed die man doet veel goeds


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-09-10 - 20:33:43

Ik heb ondertussen al van 43 soorten en ondersoorten foto's gevonden (van paradijsvogels) echter ben ik nog altijd op zoek naar de beschrijvingen van de ondersoorten van de koningsparadijsvogel, want ik denk dat ik zeker van 3 à 4 ondersoorten foto's heb.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 245 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede