Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > andere vogel laten wennen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : andere vogel laten wennen
Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-09-05 - 21:47:17 send message to Ruben31

Hallo.

Ik heb al 13 jaar een pyrrhura,nu heb ik gisteren een pyrrhura erbij gekocht om er voor te zorgen dat ze wat aan elkaar hebben,maar ze bijten en jagen elkaar op.
Vooral de nieuwe vogel is de mijne de baas en mijn vogel zit de hele tijd in zn nestkast als hij de aangekochte pyrrhura ziet,eten doet hij dan sporadich.

Iemand een idee hoe ik ze het beste aan elkaar kan laten wennen,mijn pyrrhura is een man en de nieuwe een pop.

mvg


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2010-09-05 - 21:53:20 send message to Antonia

Een vogel die al 13 jaar alleen is weet vaak niet om te gaan met andere vogels, lijkt me logisch.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-09-05 - 22:00:09 send message to Ruben31

ik was onwetend.

tips?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2010-09-05 - 22:28:12 send message to Antonia

Voor je pop een ander jonger mannetje zoeken ?
De vogel van 13 is tam neem ik aan ? Dan gewoon leuke dingen met hem blijven doen.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-09-05 - 22:55:34 send message to whitebulldog

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

zou proberen, een extra kooi te regelen, de vogels apart gehuisvest naast elkaar zetten, en zo aan elkaar laten wennen.
Eventueel de pyrrhurra's om de beurt loslaten ( indien daartoe mogelijkheid is) om te kijken of ze elkaar opzoeken op de kooi, en als dat goed blijkt te gaan , voorzichtig nog eens proberen.
Even geduld hebben, en afwachten, ook zou ik proberen als je ze weer bij elkaar zet even het broedblok weg te laten, zodat ze elkaar niet gaan "ontwijken".Uiteraard wel bij blijven in het begin zodat er niet extreem gevochten gaat worden.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-09-06 - 15:21:48 send message to Ruben31

Er is het een en ander verandert,ik heb idd een tweede kleine kooi erbij gekocht en mijn pas gekochte pyrrhura erin gedaan en bovenop de grote kooi gezet.Als mijn pyrrhura dan los is kunnen ze zo goed wennen.

Mijn pyrrhura gaat bovenop de nieuweling zn kooi zitten en pingt met de tralies,gisteren plakten ze samen tegen 1 wand van de kooi en waren ze aan het vechten/kibbelen.Zoland de nieuwe in de kooi zin is de mijne niet bang en ik merk daqt ie dan dominant gedrag vertoont zoals bovenop de kooi zitten.

Ben benieuwd.

De nieuwe pyrrhura kan ik niet terug doen want dan word ie afgemaakt,heeft namelijk een vergroeiing in zn rug zodat de staart wat na beneden staat.Ik heb deze vogel als het ware gered,omdat ie niet verkocht werd.tis een erg lief beest en doet een beetje zielig aan.

mvg



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede