Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pennantrosella laten vliegen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2010-08-30 - 19:22:30 send message to Daniel

misschien kan je op het forum op zoek gaan naar free flight wat in bepaalde aspecten vergelijkbaar is met het vliegen van roofvogels. En dat zou je verder kunnen helpen, plus het is niet verboden.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-08-31 - 14:31:15 send message to Rik

quote
zelfs strafbaar om zomaar vogels vrij te laten


Daar moet je je niet voor laten leiden hoor. In Nederland is zo'n beetje alles strafbaar.

Het is ook verboden om in het bos te plassen. wink ;)


pakietje
Website Member
Posts :39

Website Member
2010-08-31 - 14:58:02 send message to pakietje

ZEG HOE ZIT DAT EIGENLIJK MET DIE (IK MEEN) HALSBAND OF ALEXANDER PARKIETEN DIE IN HET VONDELPARK EEN COLONIE GEVORMD HEBBEN? DIE IS TOCH OOK ONTSTAAN NA HET ONTSNAPPEN(OF LOSLATEN) VAN DE VOGELS? OF BEN IK HEEL ERG FOUT GEINFORMEERD.


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2010-08-31 - 15:40:02 send message to Exofauna

Dat klopt inderdaad pakietje,
Die halsbanden zijn een aantal jaren geleden losgelaten/ontsnapt en tegenwoordig kan je ze regelmatig zien in de grote steden.

Dat valt me trouwens ook op, veel losgelaten en ontsnapte kromsnavels blijven wel in of in de buurt van grote steden.

Het is inderdaad geen excuus om uitheemse vogels los te laten omdat de natuur in Nederland toch al verstoord is, want dan maak je het alleen maar erger.

Ik was ook helemaal niet van plan om vogels echt los te laten maar gewoon een beetje te laten vliegen,(Free-Flight)en ze vervolgens gewoon weer in hun kooi of speeltuin te zetten.

Het idee van de tuin overdekken vond ik zoiezo wel goed, maar helaas woon ik niet op mijzelf en mijn ouders zullen zoiets niet goed vinden.

Vriendelijk groet Robin!


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-08-31 - 20:02:51 send message to Ubernoob

Exofauna,

Ik ben ook al een tijd bezig met informatie vergaren over het onderwerp free flight. En dit heb ik tot nu toe geleerd:

-Ja je kan sommige kromsnavels leren vrij vliegen.
-Dit kost heel veel tijd en training. Het moet een way of life worden is me gezegd. Dus elke dag er mee bezig zijn.
-Alleen een vertrouwensband is onvoldoende. Je moet je vogel daadwerkelijk africhten.
- Lang niet alle kromsnavels zijn geschikt. Door mensen die er mee bezig zijn worden ara's aangeraden omdat ze groot, opvallend en luidruchtig zijn.
-Aan het vliegen met kromsnavels zijn bepaalde risico's verbonden. Je vogel loopt buiten veel en veel en veel meer risico als in zijn voliere.

Ik adviseer je om eens op deze site te kijken. De artikelen hier geven een goede basiskennis denk ik.

http://wingsatliberty.com/articles/flightarticles.html

Ik ben het zelf ooit nog wel van plan maar of het me ook daadwerkelijk gaat lukken is nog maar zeer de vraag.



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-09-01 - 09:24:19 send message to mijnkaketoes.nl

Robin

Heb je het idee ook daadwerkelijk uitgevoerd?

Henk


pakietje
Website Member
Posts :39

Website Member
2010-09-01 - 13:15:31 send message to pakietje

robin ik vind het wel fijn dat je er aan denk om vogels te laten vliegen zodat ze ook gewoon vogel kunne zijn. ik ben er zo op tegen om vogels in een kooi te houden,vooral de broedvogels die vaak in erbarmelijk kleine kooien gehouden worden en alleen maar jongen mogen produceren.of papegaaien in kleine kooien "ze praten zo leuk"maar nee uithalen niet want hij heeft een keer gebeten! wordt ik heel erg woest van.ben een keer bij een fokker geweest die had een giga grote vlucht met ara's geweldig!!!!!!


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2010-09-01 - 17:08:43 send message to Exofauna

Nee, ik heb het nog niet geprobeerd, daarvoor heb ik meer informatie nodig.
Daarom ben ik dit topic begonnenhappy :).

En pakietje,
Ik ben het helemaal met je eens.
Vogels hebben de ruimte nodig, en daarom probeer ik mijn vogels zo veel mogelijk ruimte en soortgenoten te geven.
Helaas woon ik nog niet op mezelf en heb ik maar een paar vierkante meter om mijn hobby uit te oefenen.
Daarom wil ik in ieder geval met mijn papagaaiachtigen proberen ze op een verantwoorde manier eruit te halen.

Vriendelijke groet Robin!




Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-09-01 - 21:21:26 send message to Ubernoob

Ik ben bang dat je hier op vogelarena vrijwel niemand gaat vinden die je meer kan vertellen over free flight met papegaaiachtigen. Over vliegen met roofvogels is meer ervaring aanwezig denk ik.

Wil je meer informatie over free flight dan zal je toch echt de link moeten volgen die ik je gaf. En join de free flight list op yahoo daar kan je ook een hoop van leren.

Er zijn wereldwijd echt niet zoveel mensen die papegaaien leren vrij vliegen hoor. Dierenparken uitgezonderd misschien 200 ofzo...



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede