Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pennantrosella laten vliegen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Pennantrosella laten vliegen
Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2010-08-29 - 16:48:19 send message to Exofauna

Ik heb het hier al eens eerder voorgesteld om vogels buiten los te laten vliegen.
En sorry voor de mensen die al met afgrijzen mijn vorige bericht hebben gelezen, maar ik krijg het idee toch niet mijn hoofd uit.

Ik zou graag willen weten of er iets mogelijk is met de pennantrosella omdat ik het zulke mooie vogels vind.
Het zijn in de natuur in ieder geval geen vogels die net als bijvoorbeeld valkparkieten enorme afstanden vliegen opzoek naar voedsel en water.
En ze zullen (denk ik) ook niet zo snel worden lastiggevallen door katten ofzo i.v.m. hun formaat en agressieve gedrag.

Het zou me dan leuk lijken om een stuk van de tuin voor ze in te richten waar ik een grote kooi als schuilplaats maak met daarnaast allemaal klimtakken en een voederplaats.

Maar voor ik te hard van stapel ga lopen wil ik eerst wel eens weten wat jullie ervan vinden?

Zou dit mogelijk zijn als je ze eerst kortwiekt en dan lanzaam maar zeker laat wennen aan dit leven?

Vriendelijke groet Robin!


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2010-08-29 - 18:10:36 send message to Niltava

Ik heb een beter idee, verhuis naar Australië


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2010-08-29 - 18:32:58 send message to Exofauna

Tja, zou ik best willen maar is helaas niet mogelijklaugh :D.
Maar goed het gaat helaas met de pennanten toch niet door want mijn moeder wil niet een vogel van dat formaat los hebben zitten in de achtertuinwink ;).

Vriendelijke groet Robin!


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2010-08-29 - 18:33:32 send message to petro

een pennant is echt wel een prooi voor een kat.
wat dacht je van wilde katten,en dan heb je natuurlijk nog de bekende roofvogels.
als je ze gaat wieken dan kunnen ze helmaal niet vluchten.
dus zet dit idee gewoon uit je hoofd.
en pennanten kunnen ook grote afstanden afleggen,vooral als ze zich niet veilig voelen.


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-08-29 - 18:37:11 send message to freddy321

waarom neem je geen kippen


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-08-29 - 18:43:29 send message to arjandaf

gewoon proberen : lukt het is het goed
lukt het niet . PECH maar dan ben je wel van het idee af

gr arjan


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-08-29 - 19:48:42 send message to Daniel

@Arjandaf


maar het blijft gewoon verboden.


Geert-Best
Website Member
Posts :199

Website Member
2010-08-29 - 20:15:17 send message to Geert-Best

Gewoon een paar duiven aanschaffen happy :)

Groetjes uit Best razz :p


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-08-29 - 20:39:11 send message to Daniel

Voor mensen die geinteresseerd zijn in wat er in het verleden is geprobeert kan ik de Encyclopedie voor de vogelliefhebben van Rutgers (publicatie 1968) aanraden. Is nog regelmatig bij tweede-hands boekwinkels te vinden In de inleiding van het parkieten stuk staan ervaringen met los vliegende parkieten vermeld.

Verder raad ik je af om het te proberen. Niet alleen om het welzijn van je vogels. Ook omdat dit munitie kan zijn tegen de onze hobby (bedreiging voor inheemse fauna door invasieve soorten, zie halsbanden, muisparkieten) en als je dan vogels los gaat laten vliegen zien mogelijke andere partijen dat als een mogelijke introductie van een nieuwe soort (wat het ook zou kunnen zijn).


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-08-29 - 23:06:17 send message to Ton Koek

Mijn katten lusten best een pennantje of twee.

Wat een dwaas idee, probeer het anders eerst eens met muizen.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-08-29 - 23:08:22 send message to whitebulldog

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
gewoon proberen : lukt het is het goed
lukt het niet . PECH maar dan ben je wel van het idee af

gr arjan




Beetje jammer Arjan, want je weet zelf net zo goed als ik dat het NIET gaat lukken, en dus zonder van zo'n mooie vogel.( levend wezen)

en voor de starter van het onderwerp ( EXOFAUNA), is het eigenlijk vragen naar de bekende weg, er is hier al eerder antwoord op gegeven, maar met alle respect het zou een janboel worden als iedereen aan al z'n (verkeerde)gedachtens uitvoer gaat geven.
Probeer het uit je hoofd te zetten, of ga duiven (zoals gezegd) o.id houden waar het wél een eerlijke kans van slagen heeft.
Koop van mijn part een opgezet exemplaar en plaats die in je tuin, en denk er dan bij dat ie leeft en vliegt weet ik niet wat, maar ga geen vogel een strijd laten leveren die ie toch niet wint.
Voor jou bespaard het een teleurstelling, voor de faunaliefhebbers een hoop ergenis ( ivm inheemse soorten etc), en voor de vogel bespaart het heel veel leed.
happy :)sad :(laugh :Dwink ;)razz :pangryshocked 8O


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2010-08-29 - 23:20:47 send message to Galah46

Gewoon uit je hoofd zetten, het gaat je toch niet lukken.
Wel moet ik nu wel iets zeggen, enkele weken geleden is bij mij een blauwe pennantpop ontsnapt, door mijn fout. Ze heeft 3 volle weken hier in de buurt rondgevlogen, iedere dag iets verder, maar kwam telkens terug naar haar voliere. Op het roepen van haar man kwam ze altijd op terug. Was wel heel mooi om haar zo in de boom te zien zitten, en ettelijke keren in het gebuurte rond te vliegen, of hier in de tuin. Maar kon ze zelf nog zonder succes vangen. tot op zekere morgen de kleinkinderen van de gebuur kwamen aangebeld om mijn pop terug te geven, hadden ze kunnen vangen bij hun voliere.happy :)
Ikke blij natuurlijk, gelijk een ijsje gekocht voor hen, zij ook blij.wink ;)
Is niet de eerste keer dat bij mij een vogel ontsnapt, maar was wel de eerste keer dat ze bleef, alle vorige zijn gewoon verdwenen na enkele minnuten of uren, nooit meer terug gezien.
Reden te meer om dit uit je hoofd te zetten, of je moet daarvoor duiven houden, dit gaat zeker lukken.
mvg


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-08-30 - 12:03:29 send message to arjandaf

mijn reactie was redelijk sarcastisch bedoeld : ik weet ook dat het niet gaat en een doodszonde is ( zelfs strafbaar ) om zomaar vogels vrij te laten . maar dit onderwerp is al meerdere malen aangekaart ook door exofauna ( laat ze los en het word ex fauna want je houd noppes over ..

gr arjan


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2010-08-30 - 15:36:02 send message to Exofauna

Wie heeft het hier over vrijlaten?
Ik was echt niet van plan om al direct de eerste dag die vogels eruit te laten.
En wie goed heeft gelezen heeft kunnen zien dat dat het al niet doorgaat.
Maar als we het er toch over hebben zou ik dan wel eens willen weten waarom jullie er zo tegen zijn, als op ditzelfde forum al meerdere berichten staan over mensen die hun vogels laten vliegen.
En ik heb ook eens verhalen gehoord dat iemand een koppel ara´s rond zijn huis heeft vliegen, en weer iemand anders laat zijn zonparkieten losvliegen in de kweekperiode.
Dus ik wil zeker eens een keer uitzoeken hoe dit mogelijk is.
En wat fauna vervalsing betreft: De mens heeft de natuur in nederland toch al flink verstoord.
Niet dat je het daarom erger moet maken maar als duiven en roofvogels wel de vleugels mogen spreiden, (ook uitheemse soorten) waarom zou een inteligent dier als een kromsnavel dat niet kunnen/mogen?
Wat de straatkatten betreft:
Die zijn zo laf als wat.
Ik heb hier destijds een koppel lori's van de blauwe bergen gehouden die ook wel eens los in de tuin zaten (in een speeltuintje)
En de katten waren echt bang voor die schreeuwende vogels.
Roofvogels heb ik ook nooit problemen mee gehad want we zitten hier bijna zo beschut als maar kan in een klein stadstuintje op een pleintje met een grote boom en zelf ook nog een wat kleinere eucalyptus.
Dus dat zal niet gebeuren.
Maar goed, dan zou ik in ieder geval willen weten wat voor vogels er eventueel mogelijk zouden zijn voor zoiets.
Het moet in ieder geval niet heel hard schreeuwen maar ook geen kip of of duif, dus wel een kromsnavel.

Zo dat is eruit, en nu hoop ik toch nog wel een paar positievere reacties.
Dus mocht je iets weten van free-flight ofzo dan hoor ik het graag.

Vriendelijke groet Robin!wink ;)




petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2010-08-30 - 16:11:14 send message to petro

je kunt ook je gehele tuin overdekken met gaas,zijn ze ook los maar ook weer beschut.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-08-30 - 19:21:25 send message to Daniel

quote
De mens heeft de natuur in nederland toch al flink verstoord.


Dit is natuurlijk geen excuus

quote
maar als duiven en roofvogels wel de vleugels mogen spreiden, (ook uitheemse soorten) waarom zou een inteligent dier als een kromsnavel dat niet kunnen/mogen?


En duiven verschillen nogal van parkietachtigen qua gewoontes en de wijze waarop roofvogels losvliegen is toch wel wat anders dan de plannen die je beschrijft.

En ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met onze reacties, maar deze zijn goed bedoeld en alleen maar om te voorkomen dat je iets doet dat verboden is en wat je vogels gaat kosten.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede