Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > mijn ara's gaan niet terug om te eten? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : mijn ara's gaan niet terug om te eten?
caliber
Website Member
Posts :120

Website Member
2010-08-23 - 09:29:13 send message to caliber

Mischien ben ik wel te zenuwachtig en moet ik wat meer geduld hebben maar het volgende:

vrijdag heb ik een mooi koppeltje blauw gele ara's opgehaald en in het nachthok geplaatst die dag hebben ze al wat gegeten, zaterdag heb ik het luik naar buiten los gemaakt van de buiten voliere van 15 x 4 mtr
Die dag zijn ze niet naar buiten geweest maar veilig binnen gebleven en goed gegeten.
zondag ochtend al vroeg hoorde ik ze buiten mooi aan het gaas.
Maar die dag zijn ze niet meer naar binnen gegaan om te eten en gisteren hebben we ook veel regen gehad en zijn ze gewoon buiten gebleven.
ze zullen toch nog wel de weg naar binnen weten??
ze blijven echt op een paar mtr zitten en de rest van de voliere komen ze helemaal niet.
zijn wel gezond en levendig maar ik maak me toch wat zorgen.
Dit heb ik met al mijn papegaaien nog niet meegemaakt.
Moet ik iets ondernemen of even afwachten?


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2010-08-23 - 09:55:54 send message to Galah46

Hoi, in dergelijke voliere moeten de vogels toch eerst wat wennen, ook moeten ze wennen aan hun nieuwe omgeving. Het komt heus wel goed, maar blijf toch de eerste dagen waakzaam. Kunt bvb in het begin een voerpot dichtbij de ingang van het nachthok plaatsen, wel binnenzijde. Zo kunnen ze dit zien, als de honger te hoog wordt zullen ze zeker naar binnengaan.
Of het nu regent of niet, zij maken hun keuze waar ze blijven. Waarschijnlijk zullen wel genoten hebben van de neerdenderende regen gisteren, goeie douche.
Ikzelf heb ook de voerbakken in het zicht gezet in het binnenhok , zodat ze zien waar hun voer staat van buitenaf. Zeker als er nieuwe vogels bijkomen, na hooguit een paar dagen vinden ze hun weg zelf. Heb wel geen ara's meer zitten, maar parkieten, waaronder valkparkieten, grasjes,roodruggen en pennant in een voliere van +- 30m op 3m in 1 vlucht, gaat goed. Mijn kweekkoppels zijn wel geplaatst in aparte vluchten.
Ara's kunnen wel degelijk tot 2 dagen zonder voer of weinig, maak je daar niet druk om, als de nood hoog is, zoeken ze wel waar het te vinden valt.wink ;)
mvg Albrecht


caliber
Website Member
Posts :120

Website Member
2010-08-23 - 10:38:32 send message to caliber

dank voor je reactie.
ik heb nu een extra zitstok aangebracht zodat ze zo naar het nacht hok kunnen en heb 2 walnoten gelegd bij het invliegluik. Helaas kunnen ze de noten niet zien liggen want ze zitten naast de nachthok en niet er recht voor.

Moet wel zeggen dat ze er vandaag een stuk beter in de veren zitten dan gister, bij de vorige eigenaar zaten ze alleen binnen en de vogels hadden een fikse bui wel nodig.



jeeg
Website Member
Posts :73

Website Member
2010-08-23 - 12:36:16 send message to jeeg

hallo zo tehoren zijn de ara's geen grote voliere gewend.dus het is allemaal heel erg nieuw.ik heb een koppel grijze gehad die pas na 3 volle dagen gingen eten.als ze honger krijgen dan gaan ze echt wel op zoek.dat ze op 1 plek blijven zitten is niet erg.komt echt omdat ze niet zo'n mooi groot verblijf gewend zijn.even geduld het komt echt wel goed.er gaat een wereld voor ze open.gr en plaats is een foto van die mooie beesjes in de voliere.gr jeeg


caliber
Website Member
Posts :120

Website Member
2010-08-23 - 12:47:09 send message to caliber

dat denk ik ook dat het erg nieuw en groot is.
Hun vorige verblijf was kleiner als nu het nachthok is.
nachthok is nu 4x2 mtr en de voliere is 15 x 4 mtr
hun vorige verblijf was alleen binnen hok van 2,5 x 2,5

de regen vinden ze fantastisch ze komen goed in de veren te zitten, waarschijnlijk hebben ze dit nog niet meegemaakt.


maar je blijft oppassen natuurlijk, blijf het nu in de gaten houden. hopenlijk gaan ze vandaag wat eten.


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2010-08-23 - 13:53:46 send message to Galah46

Jah, als ze van een hokje komen van 2.5 x 2.5 en dan plots in een zee van ruimte, weten ze natuurlijk niet wat ze voorhebben. Zullen ook mettertijd ook wel hun vleugels gebruiken, zal prachtig worden om hen samen te zien vliegen. Maar voor alles moet je wat geduld uitoefenen. Kunt ze mss ook eens een stuk appel aanbieden, maar dan op 2 ver afgelegen plaatsen, leren hun hok kennen intussentijd. Niet teveel zitstokken plaatsen dat ze verplicht worden hun vleugels te gebruiken. Zullen het wel leren zo.
mvg Albrecht


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2010-08-23 - 13:57:03 send message to johanblok

Ik heb ook al met diverse papegaaien meegemaakt dat ze het binnenhok niet ingaan: ze zitten liever buiten in weer en wind. Bij vogels die dit niet gewend zijn is dat wel wat oppassen geblazen en zou je kunnen overwegen om ze eerst een week op te sluiten in het binnenhok.
Een andere strategie is om het voer aan de buitenkant van het invliegluik te plaatsen en daar vlakbij in de buitenvoliere een stok te plaatsen. Ze zullen daar dan toch zeker wel gaan eten.
Na enkele dagen, kun je de voerbakken net achter het invliegluik aan de binnenkant bevestigen.
Mijn meyerpapegaaien hebben zo geleerd om in ieder geval in het binnenhok te eten. Verder zijn ze niet uit de buitenvoliere (5m) weg te slaan.


caliber
Website Member
Posts :120

Website Member
2010-08-23 - 15:03:39 send message to caliber

ik heb ook al zitten denken om ze weer te vangen en in het nachthok te zetten maar dat is mijn laatste middel, veel stress waar ik niet op aan het wachten.

Ik wacht eerst vandaag en morgen af en vanavond kan ik idd wel een stukje appel boven in het gaas duwen zodat ze ze gaan verplaatsen richting het nachthok en in het doorvliegluik liggen een aantal noten eenmaal daar gaan ze ook naar binnen (komen ze ook uit)
ik denk als ze eenmaal aan het verkennen zijn dat ook overal durven te komen.
Ik hoop dat het een kwestie van tijd is.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2010-08-23 - 19:49:24 send message to digipeet58

probeer een gierstkorrel in het invlieggat te leggen.
half binnen en half buiten.en plaats het voer in het binnenhok er vlak achter.
als ze van de gierst gaan snoepen zien ze het voer vanzelf en dan zullen ze wel naar binnen gaan.
anders eten ze wel als je het niet ziet.
veel geduld en succes.wink ;)


caliber
Website Member
Posts :120

Website Member
2010-08-23 - 23:54:58 send message to caliber

goed nieuws

nadat ik richting het nachthok wat appel stukjes door het gaas had geprikt waar ze toch wel fanatiek op af kwamen
moesten ze over de zitstok richting het nachthok

na de appel ging de man richting nachthok en pakte de walnoot van de invliegluik en peuzelde die lekker op en ook de pop volgende naar hem toe waarna ze samen naar binnen zijn gegaan en zeker 2 uur binnen zijn gebleven.
ik heb ze lekker met rust gelaten maar verwacht morgen een paar lege voerbakken

ik ben erg blij en opgelucht en verwacht dat het nu helemaal goed komt.

bedankt voor de goede reacties. happy :)


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2010-08-24 - 12:13:19 send message to digipeet58

heel goed nieuws.
veel plezier en succes nog.wink ;)


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2010-08-24 - 14:34:23 send message to oli4

altijd goed om te horen dat het goed gaat met de vogelshappy :)

ben wel eens benieuwd naar een fotootje van die prachtige voliere van jourazz :p


caliber
Website Member
Posts :120

Website Member
2010-08-24 - 15:42:36 send message to caliber

op speciaal verzoek:

[/url][/img]


caliber
Website Member
Posts :120

Website Member
2010-08-24 - 15:48:29 send message to caliber

plaatje wil nog niet echt lukken.

ik zet de link tussen de haakjes maar de site toont de foto nog niet.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-08-24 - 15:54:23 send message to Daniel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-08-24 - 16:04:56 send message to Karel

Mooie grote kooi! Zo zien we ze graag.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 123 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede