Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eend vrij om de vboerderij? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eend vrij om de vboerderij?
frederieke
Website Member
Posts :2

Website Member
2010-08-14 - 15:46:23 send message to frederieke

Wie heeft ervaring met het houden van eenden? Ik woon op een boederij met een heleboel dieren. Alleen de paarden hebben hun eigen afgebakende terrein (op stal of in de wei) maar de andere dieren: honden, kippen en schapen lopen hier allemaal los om het erf (ca. 1,5 ha: weiland, bos, erf om het huis). Geen van de dieren loopt ooit weg. Mijn enige wens is nog een paartje eenden erbij. Binnenkort hoop ik een paartje eenden Van Vorst op te kunnen halen. Kan iemand me vertellen of ik ze, na een tijdje opsluiten bij de vijver, ook gewoon los kan laten lopen om het erf? Of gaan ze zeker weglopen, ook als ik ze laat kortwieken? Het liefst hou ik de dieren in vrijheid! Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor je antwoord!


X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2010-08-14 - 23:44:38 send message to X_anita_X

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2010-08-15 - 08:20:26 send message to oli4

zoals je het omschrijft heb je daar een hele mooie ruimte waar de eenden zich naar hartelust kunnen uitleven zo in de natuur. De eend van vorst is zeker geen wegloper, en zal ook niet snel gaan vliegen eens hij weet dat hij veilig kan broeden en eten weet te vinden. Een vijver is altijd wel leuk voor deze dieren. Is trouwens een hele mooie soort ookwink ;)


frederieke
Website Member
Posts :2

Website Member
2010-08-15 - 13:41:31 send message to frederieke

Hallo Olivier, heel erg dank voor je reactie! Ik ben erg blij wat je schrijft over eend van vorst en nu denk ik wel zeker dat ze hier heel goed passen en gelukkig zullen zijn. Behalve het bos en weiland staan er overal op en om het erf veel struiken en bomen en er is een vijvertje en er loopt een beekje langs het bos en weiland. (Dat is aan begin en einde van mijn grond afgezet, dus daaruit kunnen ze niet wegzwemmen). Nu maar hopen dat de familie Lambrechts (de kwekers van de eenden) straks echt een paartje voor me heeft. Ik verheug me heel erg op mijn ritje naar Belgie als ik ze mag komen halen. Nogmaals dank voor je antwoord!!! Groetjes, Frederieke



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 92 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede