Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wormmiddel voor grote parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wormmiddel voor grote parkieten
rjroering
Oud Lid
Posts :21

Oud Lid
2004-08-13 - 22:58:41

Hallo allemaal,

Ik vraag mij nog steeds af hoe je het beste je parkieten kunt beschermen tegen wormen. De een zegt "het is beter om ze stuk voor stuk te pakken en te druppelen", de ander zegt "gewoon panacur aan het water toevoegen en klaar is kees". Nu wil ik graag van de ervaren kwekers horen wat volgens hen de beste methode's zijn.

Bovendien zou ik dan ook graag willen weten waar men dan betreffende wormmiddel kan kopen. Zelf woon ik in de omgeving van Apeldoorn (Gelderland).

Alvast allemaal heel hartelijk bedankt.

Groeten,

Rico


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2004-08-13 - 23:51:06

Hallo medevogelliefhebber,

Als je ontwormt met Panacur zul je dit niet in het drinkwater moeten doen Panacur zakt n.l. uit naar de bodem, je kunt het wel eventueel via het zachtvoer/eivoer geven, Ripercol kun je eventueel wel via het drinkwater geven.
Om zeker te zijn of je vogels de juiste hoeveelheid ontwormingsmiddel binnenkrijgen kun je ze toch het beste met de kropnaald of pipet ontwormen(een week later nogmaals herhalen). Daar komt nog bij dat vooral de Australische parkieten de neiging hebben als ze de wat bittere smaak van het ontwormingsmiddel proeven ze minder water tot zich nemen.

Veel sukses met je vogelhobby.

Met vriendelijke groeten,

Kees de jongh


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-08-14 - 09:22:56

inderdaad kun je het beste grote parkieten in de bek het wormmiddel toevoegen.
Je kunt hiervoor gebruiken panacur of overitol.
Parkieten zijn niet echte drinkers en kunnen soms wel 2 of 3 dagen zonder water.
dus als je het wormmiddel toevoegd aan het drinkwater is er bijna of geen effect


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-08-14 - 21:54:01

Ik heb goede ervarigen met ovorotol. Per parkiet rechtstreeks in de bek druppelen. Indien niet te verkrijgen via je dierenarts moet je me maar even een berichtje sturen.
groeten Gert jan


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-04-17 - 10:47:00

hallo,
het beste is om het middel rechtstreeks in de bek te spuiten , zo ben je er zeker van dat elke vogels het gehad heeft.
mvg nick


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2006-04-17 - 11:25:40

Hoi Gertjan,

ik zou toch maar eens op je flese met ontwormmiddel kijken wat de t.h.t. is. Overotol is allang uit de handel genomen (Dr. Tol heeft zijn praktijk overgedaan aan collega's, en de merknamen met Tol (Overotol)mogen niet meer gebruikt worden)
Het middel heet nu overopet.

(ik geef het trouwens rechtstreeks in de bek van de vogel en na een week herhaal ik dat voor de zekerheid)

groetjes Adriaan


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-04-17 - 11:32:09

Hallo Adriaan,

Kijk even naar de datum van dit topic, dit is één van de vele oude topics welke door Nick naar boven gehaald is.
Jammer dat nu de nieuwe topics naar onder gedrukt worden.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede