Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > muis parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


louisa29
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-08-15 - 14:38:37

ik vind het zelf ook leuk al die verschillende meningen en ervaringen.
maar ook erg verwarend.
mischien kan ik ze gewoon bij de andere vogels in doed en dan er gewoon bij blijven en kijken hoe het gaat. of ze in een ander hok zeten en deze weer in de voliere zodat ze aan elkaar wennen


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2004-08-15 - 18:15:42

het NOP is de papegaai opvang in Veldhoven.
Daar zitten meerdere koppel muisparkieten.
Daar zit bij, ff zo uit het hoofd:
Rosella's ,meerdere soorten aratinga's, pyrrhura's, halsbanden, lori's, glansspreeuwen, valkparkieten, dit is een vlucht van +/- 20x35 meter
Henk


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2004-08-15 - 18:46:29

Louisa, laat ons weten hoe het gaat, want ik ben nu heel nieuwsgierig geworden. Misschien dat ik gewoon pech heb gehad met mijn vogels


louisa29
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-08-15 - 19:27:37

bij het papagaaien dorp ga ik zeker een keer kijken dat lijkt me echt fantasties om te zien.
en ik hoop vrijdag de voliere weer hellemaal klaar te hebben en dan doe ik zater dag er alles in en blijf er gewoon bij zitten en dan kijk ik hoe het gaat en hoe het afloopt zal ik op dit forum zetten


louisa29
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-08-21 - 19:39:46

wel vanmorgen was de grote dag ik had ze bij elkaar gedaan in hun nieuwe verblijf en was er bij gaan zitten.
naa twee uur was er nog nks aan de haqnd ze zaten mooi met elkaar op een stok te kijken of te eten uit verschillende bakken.
tot dat ik naar binnen ging .
ik was goed een kwartier binnen toen ik een bult kabaal hoor de in het hok en tegen de tijd dat ik er was waren er al twee valken zonder staart.
en ja ik hebb de muisparkieten er direct uit gehaalt en zal het ook nooit weer proberen ik kijk wel uit.
dus voor een ieder die het wil proberen DOE HET NIET.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-21 - 19:51:39

Heb ik even een paar vragen.

1. Hoe groot is de volière waar de dieren in waren gezet?
2. Zijn alle dieren er tegelijkertijd ingezet?
3. Waar heb je de vogels nu gelaten?

Erwin


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-08-22 - 08:49:22

Het is vaak zo (niet altijd) dat vogels een ander gedrag vertonen zolang je zichtbaar in de buurt bent. Echter observeer je ze van een afstand of positie zonder dat je ze in de gaten hebben, dan laten ze wel hun ware gedrag zien. Het komt ook vaak voor bij vogels die een beetje ziek of niet goed zijn. Ben je in de buurt dan lijkt het niks aan de hand. Van een afstand echter laten ze dan wel hun gebrek zien. Gelukkig hebben de valkparkieten het overleeft en was je thuis om in te grijpen.
Groet Gert.


louisa29
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-08-22 - 14:49:24

de voliere was heel groot, ik heb nu een deel in de voliere gemaakt waar ze met zijn tweeen in kunnen zitten ze kunnen elkaar wel zien en horen maar elkaar niks aan doen. ik heb ze er allemaal tegelijk in gedaan .
dit had al extra gedaan zodat er nog niemand een eigen teretorium had. maar het heeft niet mogen baten


sjonwering
Website Member
Posts :2

Website Member
2008-12-30 - 23:43:37

hoi ik heb een vlucht van 1.5 x1.5 x 2.20 hoog
kunnem daar een paar koppels muisparkieten in
ik heb gehoord dat ze hele mooie nesten bouwen wie weet waar ik dat kan vinden op een site of zo kan ik mij zelf eerst in verdiepen voor ik wat aanschaft ik hoor het wel alvast bedankt voor u reaktie gr sjon


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-12-31 - 06:38:43

quote
kunnem daar een paar koppels muisparkieten in


hooguit 1 koppel!
ze maken idd mooie nesten hier in de omgeving vliegt een hele kolonie los en ze hebben echt giga bouwwerken in de bomen gemaakt erg mooi om te zien.
maar volgens mij broeden ze in de voliere ook in een nestkast als ik het goed heb zou dan wel wat losse takjes erbij verstrekken om het nestblok aan te kleden.

gr.daniel


sjonwering
Website Member
Posts :2

Website Member
2008-12-31 - 11:05:30

hoi daniel
bedank voor je reaktie jammer dat er maar 1 koppel in kan
zitten die muisparkieten gewoon in het wild waar jij het over had lijk me een gaaf gezicht gr sjon



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede