Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vogels vangen uit hangkooien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogels vangen uit hangkooien
afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2010-07-31 - 13:26:52 send message to afican parrot

liefhebbers,

geregel komt ik foto's tegen van kwekers die hun vogel houden in hangkooien. Nu vraag ik mij af hoe je nu vogels moet vangen in zo'n kooien. Kan mij voorstellen dat een lang vangnet niet zo handig is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of weten he men dit doet?

mvg Carl.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-07-31 - 18:20:21 send message to dooren

Valt in de praktijk toch wel mee, een lang vangnet werkt goed mits niet te veel takken etc in de kooi aanwezig zijn.

Kortom ruimte is nodig met een lang vangnet.
Gert


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2010-08-01 - 10:05:17 send message to yaro

in wat kleinere kooien vangt het makkelijk met een oud tennisrek waar een net in is gemaakt bevalt prima


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2010-08-01 - 13:22:35 send message to afican parrot

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

@ dooren: dan toch. Het leek mij enorm onhandig en erg stessig voor de kwekers als voor de vogels. Ik dacht eerder aan iets zoals molineti onlangs voorstelde in een ander topic. Een soort van gaasmuur die je halverwege de kooi kan laten zakken zodat de kooi van bv 5m verkleind word naar 2 m en dat je dan beter bij de vogels kan.
Hoe zijn de ervaringen bij het uitvliegen van de jongen in zo'n kooien?

@ yaro: kleine kooien zijn geen probleem maar de hangkooien die ik bedoel zijn enkele meters lang en worden vaak gebruikt in Zuid-Afrika en in Amerika. Ook in Australie worden ze vaak gebruikt vooral voor lories. Vermoedelijk hygienische aspecten spelen rol denk ik. Scrol eens naar beneden op http://www.parrotbreeding.com.au/category/facilities/ en daar zie je wat ik bedoel.

mvg Carl.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-08-01 - 13:54:16 send message to Karel

Je lokt/jaagt ze het nachthok in en sluit vervolgens het schuifje. Vervolgens kun je ze simpel vanuit de schuur uit het nachthok vangen.

En als je geen nachthok met schuifje hebt? Dan heb je een onhandig hok gebouwd en moet je dat veranderen.wink ;)happy :)


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2010-08-01 - 14:52:56 send message to afican parrot

@ karel: voor de duidelijkheid, ik heb geen zo'n kooien en zal ze ook niet bouwen. Het was gewoon een vraag die al een tijdje in mijn hoofd speelt omdat het langs de ene kant mijn heel makkelijk in onderhoud lijkt maar langs de andere kant erg moeilijk om vogels hier uit te vangen. Je hebt het over een nachthok en dit zou idd de beste oplossing zijn maar in warme streken zie ik meestal geen nachthok, enkel een overkapping.



oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2010-08-01 - 14:54:08 send message to oli4

erg mooie ruimten voor die vogels, maar lijkt buiten het feit dat het hygienisch is, toch onpraktisch, wat met zitstokken die vervangen moeten worden, of dode of zieke vogels, of iets anders dergelijk??



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede