Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Papegaaien of parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Papegaaien of parkieten
Stefan1990
Website Member
Posts :83

Website Member
2010-07-22 - 16:40:02 send message to Stefan1990

Hallo,
Ik zou erg graag een parkiet of kleine papegaai hebben om handtam te maken maar mijn ouders willen geen vogels meer in huis (we hebben al een grasparkiet gehad die telkens schreeuwde als we tv kijken :/ dus die zit nu in de voliere buiten) ik zou dus een soort willen weten die niet veel schreeuwt maar toch handtam te maken is. Overlaatst zag ik in de winkel een tamme parelparkiet die ik erg lief en mooi vond, deze maakte geen lawaai maar op internet vond ik dat deze toch wel krijsen. Heeft er iemand ideëen?
Maar ik vrees dat elke papegaaiachtige wel lawaai maakt. (liefst ook niet te dure soorten aangezien ik nog studeer)


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2010-07-22 - 16:41:27 send message to Daniel

Heb je al wel eens aan een valkparkiet gedacht.


Stefan1990
Website Member
Posts :83

Website Member
2010-07-22 - 17:49:26 send message to Stefan1990

ja, maar ik dacht dat die wel vrij veel lawaai maken en ik heb graag iets kleurrijks wink ;)
Ben net naar de winkel geweest en daar zeggen ze dat een pyrrhura vrij stil is, toen ik erbij stond maakten ze wel wat geluid maar absoluut niet storend. Ik vind deze echt lief maar daar zal ik mijn ouders nog van moeten overtuigen sad :(.
Ik las trouwens ook dat deze buiten in een voliere kunnen, maar ik heb al 2 grasparkieten en ik weet niet of pyrrhura's en grasparkieten samengaan.


Honsbeek
Website Member
Posts :88

Website Member
2010-07-22 - 18:35:05 send message to Honsbeek

Mijn mening is dat je het beste kan zoeken naar een Bonte Boertje (Senegal Papagaai). Daar heb je mogelijk meer plezier mee en het is een allemans vriend. Dat is onze ervaring tenminste

Peter


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2010-07-22 - 19:25:05 send message to Peggy

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

nee, geen Pyrrhura's bij Grasparkieten zetten.
ik heb hier de Australische parkieten (princes of Wales en valkparkieten + 1 grasje) apart zitten van de Pyrrhura,s.
los gaat het allemaal wel, maar dan moeten ze binnen al een poosje onder begeleiding aan elkaar hebben kunnen wennen.
Pyrrhura,s kunnen echt gemeen zijn.
ik heb er 7, dussss wink ;)
succes met je keuze.


prumme
Website Member
Posts :6

Website Member
2010-07-23 - 11:20:19 send message to prumme

ik zou gaan voor een kakariki zijn zeer rustige parkietachtige en maken zeker geen vervelend lawaai en kun je ook best heel tam houden


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-07-23 - 13:31:31 send message to freddy321

je kan ook een mooie roodrug tam maken die maken een mooi geluid of een catharina die hoor je helemaal niet.


Stefan1990
Website Member
Posts :83

Website Member
2010-07-27 - 11:48:10 send message to Stefan1990

bedankt voor de reacties allemaal, maar het ziet er niet naar uit dat ik er eentje mag kopen van mijn ouders sad :(
ik zal moeten wachten tot ik alleen ga wonen denk ik
toch bedankt voor de info allemaal, ik heb toch weer wat geleerd voor als ik er toch eentje koop ^^

Groetjes
Stefan



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede