Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > welke vogels bij grasparkieten en kakarikis?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : welke vogels bij grasparkieten en kakarikis??
svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2010-07-19 - 12:11:50 send message to svg123

Hallo,

Ik heb nu in 1 voliere 3 koppels grasparkieten en 2 kakarikimannen. Ik doe 1 koppel grasparkieten weg. Ik zou er graag andere vogels bij willen doen, maar welke??

-Ze moeten niet heel duur zijn, ik wil eigenlijk niet meer uitgeven dan 60 of 70 euro voor 1 koppel.
-Ze moeten niet hele harde herrie maken, want dat vinden de buren niet zo fijn.
-Ze moeten ook de voliere heel laten, dus niet dat ze al het hout kapot bijten.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-07-19 - 15:49:40 send message to Ton Koek

Ik zou bij grasparkieten niets anders houden, ze worden erg vaak agressief in de broedtijd.

Maar, velen hebben er valkparkieten bij, als de ruimte echt groot is, zou dat goed kunnen gaan.
Hoe groot is de voličre?


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2010-07-19 - 16:27:48 send message to svg123

De voliere is ongeveer 2 x 2 x 2 meter, er staat ook een foto van mijn voliere op mijn site. Ik heb dan 2 koppels grasparkieten en 2 kakariki mannen. De kakarikis zijn niet agressief bij mij. Maar valkparkieten kunnen behoorlijk hard bijten als je hem verkeerd vastpakt, bijt hij dan niet het hout van het hok kapot, het is wel geďmpregneerd hout, scheelt dat of niet?


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2010-07-19 - 17:50:34 send message to Mp vd Sande

Hallo

Een valkparkiet is zkr geen sloper.
En die vogels kunnen uitstekend bij grasparkieten.
Mijn pa heeft een koppel valkparkieten bij zn grasparkieten zitten en zonder problemen.

groeten Martijn


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2010-07-20 - 10:18:21 send message to Galah46

Bij mij zitten valkparkieten en grasjes ook samen, gaat goed. Voliere is/was wel 5 op 3m. Een maand geleden grote uitbreiding gemaakt naar 30 op 3m, meer dan plaats genoeg nu.(alleen een groter probleem later om er enkele uit te vangen razz :p )


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2010-07-20 - 10:48:54 send message to svg123

oke, grote voliere inderdaad. ik moest pas bij iemand alle zebravinken uit de voliere vangen, die heeft ook een hele grote voliere. Ik had in het midden een stuk plastic vastgemaakt met tyrips aan het gaas, dan heb je dus 2 stukken, dat gaat veel makkelijker, probeer maar eens.

maar maken valkparkieten geen herrie, want ik de afstand van de buren tot de voliere is aan 1 kant ongeveer 4 meter en aan de andere kant staat het 0.5 meter van de schutting af.


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2010-07-20 - 16:54:39 send message to Mp vd Sande

Je hoeft he eigen niet bang te maken over het geluid van een valkparkiet.
Want het geluid van een valkparkiet is meer fluiten en roepen dan schreeuwen.

Groeten Martijn


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2010-07-20 - 17:18:47 send message to svg123

maar is dat fluiten en roepen heel hard zodat de buren er last van hebben?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-07-20 - 18:08:07 send message to Ton Koek

Dat is lastig te zeggen vooraf, ze kůnnen hard fluiten. De een vindt dat leuk, de ander vindt het overlast.


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2010-07-20 - 19:30:45 send message to svg123

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

oke dat snap ik, maar is het een geluid dat veel mensen wel geluidsoverlast vinden?


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2010-07-20 - 23:16:52 send message to Peggy

het kan ook zo zijn dat ze erg reageren op andere vogels in de buurt,en dan kunnen ze inderdaad gaan schreeuwen.

hoe lang het kan duren voordat ze aan de nieuwe geluiden gewend zijn zou ik niet weten, maar als je buren heb die er misschien niet zo blij mee zijn, is het wel een punt om over na te denken.

ik hoop natuurlijk niet dat het gebeurd, maar het kan wel.

succes ermee.


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2010-07-20 - 23:31:19 send message to AlmeerseParkiet

Hallo ik heb ook grasparkieten en valkparkieten samen zitten. Ik woon in een rijtjeshuis en me buren klagen niet hoor.


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2010-07-21 - 10:17:34 send message to svg123

oke, ik had even gekeken op jou site (van AlmeerseParkiet). Leuke vogels, ik ben ook van plan om een aantal zebravinkjes te verkopen en dan een koppeltje Bourke's bij te zetten.


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2010-07-21 - 22:23:42 send message to svg123

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik las net over de valkparkiet iets wat ik niet wist. Namelijk dit:

Valkparkieten zijn van nature erg gemakkelijk van aard. In gevangenschap kunnen ze bijvoorbeeld gehuisvest worden in een voličre met tropische vogels. Huisvesting met andere kromsnavels is af te raden omdat ze zich over het algemeen gemakkelijk laten afbluffen en de kans op broedsucces daardoor zal verminderen.
BRON:
http://www.vogelproblemen.nl/Valkparkiet.html

Ik zie juist vaker op vogelarena en ook ergens anders dat mensen valkparkieten vaak bij de grasparkieten en soms ook kakarikis hebben.


Honsbeek
Website Member
Posts :88

Website Member
2010-07-21 - 22:44:45 send message to Honsbeek

Wij hadden 2 koppels Valkparkieten en onlangs 1 koppel verkocht want die hadden toch een hele aparte "sound" van fluiten zo 's morgens rond 05.15 uur.
De buren horen we niet klagen (we wonen ook in een rijtjeshuis) maar we vonden het maar beter om maar met een koppel Valken door te gaan. Het is zeker rustiger nu en we hebben nu een Swiftparkiet man erbij gezet en nog op zoek naar een pop. De Swift heeft een sierlijk en fijn fluitend geluid, zeker niet irritant en begint met fluiten pas na 08.00 uur. Verder hebben we nog 3 koppels grasparkieten en daarvan nog zo'n 10 jongen die allen verkocht zijn. Deze worden voor eind juli opgehaald.

Al met al, Grasparkieten, een koppel valken en een koppel Swiften geeft geen problemen en ze accepteren elkaar.

Peter


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2010-07-21 - 22:50:12 send message to svg123

oke, kan deze combinatie ook; 2 kakarikimannen (beide niet agressief), 3 koppels grasparkieten en 1 koppel valken? Misschien ga ik wel 1 kakarikiman inruilen voor een pop, dus dan heb ik daar ook 1 koppel van.

Maar ik zat net op wat sites informatie te zoeken over valkparkieten, en ik lees op veel sites dat de mannetjes wel veel lawaai kunnen maken. Ik heb op dit forum al vragen gesteld over het geluid, maar die zeiden dat het niet zo erg was. Maar ik wil echt niet dat ze hard gaan schreeuwen, want daar zijn de buren niet blij mee, en ik zelf ook miet.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 224 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede