Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > muisvrij Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : muisvrij
v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2010-07-16 - 16:51:44 send message to v.dijck

hoe hebben jullie muis vrije nachthokken kunnen creëren voor papegaaien, alle tips zijn welkom.
groeten gerd


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-07-16 - 17:20:36 send message to arjandaf

als eerste schoonmaken . prio 1 de rest je voer goed afsluiten . gaten en kieren afdichten . betonvloer in de verblijven en volieres . buiten de schuren vallen enz


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2010-07-16 - 20:40:04 send message to medaar

muizen: zo doen
meng bloemsuiker en gips. zet dat in een ondiep bordje.en in een ander bord water. zal rip zijn met je muizen
gr uit oedelem medaar.


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2010-07-16 - 20:52:04 send message to v.dijck

schoonmaken is het probleem niet, maar het is net alsof die krengen altijd wel iets te eten weten te vinden, is er iemand die ervaring heeft met kisten als nachthok of iets dergelijks.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2010-07-16 - 21:16:16 send message to P.Rooth

Hallo v Dijck

Muizen vangen zult u ongetwijfeld niet bedoelen .

Zoekt u eens eens in zoek in forum staat voor een weekend leesvoer in

Succes

Paul


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-07-16 - 21:31:48 send message to Rogert

Ik denk dat muisvrij niet gaat lukken. Dan zul je je ruimtes wel zo vrij van gaatjes moeten maken dat er ook geen verse lucht meer binnen komt. Met papegaaien heb je waarschijnlijk ook gaas waar ze doorheen kunnen.

Een goed bestrijdingsplan is het meest effectief. In het najaar beginnen, dan de muizenplaag reduceren tot een minimum en met koude dagen de grootste slag slaan.

Voerbakken s'nachts weghalen, klemmen en gif plaatsen en zelf jagen als je ze ziet lopen.

Het is een klus, maar als je het goed aan pakt zul je na een jaar duidelijk resultaat merken.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2010-07-17 - 12:26:45 send message to Antonia

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Muisvrij ..... denk het niet nee.
Ik ben hier in huis al een jaar bezig.
Heb er al 100 gevangen met lijmmatjes, gif en alles, maar die krengen fokken sneller dan dat ik ze kan vangen. Ik peur van de week gevonden gaatjes dicht en die bij de verwarmingsbuizen ..... zie ik ze dezelfde avond toch weer in de woonkamer.
angryangry angry


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-07-17 - 14:37:37 send message to Ton Koek

In plaats van pur-schuim kun je ook speciale kit gebruiken, speciaal met gif voor muizen er in.


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2010-07-17 - 15:36:52 send message to v.dijck

wat voor kit is dat dan? hebben jullie je nachthokken allemaal tot op de grond of is dat niet nodig. ik heb het nu wel maar zit eraan te denken omdat te veranderen.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-07-17 - 16:05:46 send message to Rogert

Muizen lopen ook tegen muren op en weten in een hoek ook behendig omhoog te klimmen. Dus daar je geld aan besteden is zonde. Daarbij moeten je vogels ook weer wennen aan een nieuw verblijf.

Wat eventueel kan werken is om je onderste deel van het gaas met trespa of plexiglas af te zetten. Hier kunnen ze moeilijk tegenaan klimmen. Maar kieren geven de muizen weer een houvast.

Wat betreft de kit heb ik ook iets vergelijkbaars. Dat is kit die niet hard wordt maar heel plakkerig is. Deze vul je in een gat en als de muis er doorheen wilt knagen krijgt hij deze kit in zijn mond. Dit blijft plakken waardoor hij niet meer kan eten en verhongerd.
Het werkt wel maar muizen vinden al snel weer een ander gat waardoor ze de kit links laten liggen.
Het lijkt ook wel of ze elkaar kunnen leren dat ze er niet van moeten eten, want het is even leuk maar daarna merk ik niet meer dat het werkt. In de loop van de tijd is deze kit uitgedroogd maar nog wel plakkerig. Je kan het daarna niet weer fatsoenlijk verwijderen en opnieuw aanbrengen.

De lijmplanken werken wel heel goed. Maar plaats deze telkens op een andere plek en het liefst op een urinespoor. (urinesporen nooit schoon maken, deze zijn ideaal om je vallen op te plaatsen en dit zijn ook de looproutes van de muizen). Het nadeel van de lijmplanken is dat je vaak nog levende muizen aantreft die je moet killen. Dus niet geschikt voor mensen die dat niet durven. Als ik een muis gevangen heb dan snijd ik dat deel met een heel scherp stanleymes weg en het overige deel is zeker nog te gebruiken.

Wat ook kan werken is een emmer in de grond graven met een gat in de deksel waar een muis doorheen kan. Emmer zo diep ingraven dat de deksel even hoog is als het maaiveld. Laagje water (10 cm) er in en op de zijwanden pindakaas of iets plakken. De muizen laten zich door het gat vallen en verdrinken.


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2010-07-17 - 16:19:17 send message to v.dijck

dus eigenlijk muisvrij krijg je het nooit? maar ik ga nu hangkooien maken van betonmultiplex en deze betegelen maar niet meer tot op de grond maar een meter boven de grond is ook makkelijker lijkt mij met schoonmaken, heeft iemand hier ervaring mee?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede