Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kamervoliere, Bezetting Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Kamervoliere, Bezetting
EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2010-07-14 - 18:14:58 send message to EdensB

Na een tijdje vissen te hebben gehouden heb ik toch besloten om weer naar vogels over te gaan, nu ben ik van plan om een kamervoliere te nemen van in elk geval 120x60x180 (hoop er 150x60x200 van te maken als het past) en ben benieuwd hoeveel vogels ik hierin zou kunnen houden (zit dan te denken aan de volgende soorten (niet allemaal in een voliere natuurlijk laugh :Dmaar of 1 soort of 2 die bij elkaar kunen)

Bandvink
Japanse Meeuw
Zilverbekje
Gouldamadine
BinsenAstride
Sint Helena Fazantje


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2010-07-14 - 18:37:48 send message to AlmeerseParkiet

wil je er ook mee gaan kweken?


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2010-07-14 - 18:57:59 send message to EdensB

Het gaat meer om wat leuke vogeltjes in huis te hebben, als er jongen komen is dat natuurlijk extra leuk maar het is niet de hoofdzaak.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-07-14 - 23:07:44 send message to Ton Koek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

3 koppeltjes zou wel gaan denk ik, zeker als je niet alleen de grootste (bandvinken, goulds) neemt.

Royaal volddoende zitplekken (takken bv) en een of liever nog twee zijdes dicht, dan hebben ze ook een rustig plekje.
Succes met kiezen.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2010-07-15 - 07:27:20 send message to EdensB

Ah bedankt....nog een soort die ik wel leuk vind is de CatharinaParkiet, aangezien dit geen vliegers maar klimmers zijn zouden hier toch ook wel 3 koppels van in kunnen eventueel?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-07-15 - 09:54:12 send message to Ton Koek

Eh... dat kan misschien wel, maar die zijn wel een heel stuk groter. Ik zou het zelf niet doen, zeker als ze broeds worden, kunnen ze elkaar niet even ontwijken.
T'is maar een mening...


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2010-07-15 - 14:23:42 send message to EdensB

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heh jammer die leken me nu net zo leuk, dan maar even kijken of ik voor Bandvink, Gould of Zilverbekje ga, ze hebben allemaal wel iets namelijk.

ps zou in zo'n kamervoliere ook een koppel dwergkwartels kunnen of hebben die dan te weinig ruimte (ik kan iets wel leuk vinden maar de dieren gaan voor bij mij)


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2010-07-15 - 16:35:29 send message to AlmeerseParkiet

die Catharina parkiet kan je wel 1 koppeltje in doen is mijn mening


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2010-07-15 - 17:03:31 send message to EdensB

Okey...niew idee wink ;)
Zou 2 koppels Catharina's kunnen (met veel vogels word meestalmeer aangeraden dan 2 koppels omdat ze gaan vechten maar aangezien Catharinas over t algemeen vrij rustig zijn), zou dan bv 1x jongen willen en dan een koppeltje eigenkeek aanhouden en dan gewoon alleen de 6 vogels in de voliere met eventuele verdere kweek in losse broedkooien?


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2010-07-15 - 19:49:40 send message to AlmeerseParkiet

nee joh, het beste is 1 koppeltje , maar 2 koppeltjes zou misschien net erin passen met 2 nestblokken maar niet meer. Als je 1 koppeltje neemt kun je ook nog jonkies ruilen he met andere kwekers voor nieuw bloed.

PS. heb je aan grasparkieten gedacht? Die zijn ook niet zo groot en die paren als konijnen. De dierenwinkels bij mij kopen ze op voor 5 euro en verkopen ze voor 15.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2010-07-15 - 19:56:30 send message to EdensB

Die heb ik vroeger gehad en het lawaai word met grasjes net iest teveel voor in de woonkamer....zouden Forpussen wellicht kunnnen? zijn nog weer kleiner dan Grasjes..maar weet niet of die wel samen kunnen met meerder koppels en of ze niet teveel herrie maken.


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2010-07-15 - 20:05:52 send message to AlmeerseParkiet

Ik zou je dan eigenlijk de bourke parkiet willen aanraden die hoor je (bijna) niet


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2010-07-15 - 20:11:19 send message to EdensB

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk dat Forpus (kleinste van de kromsnavels, nou ja op blauwkroontjes na misschien) en Catharina (vliegen niet veel en zijn vrij vredelieven) qua grootte en vliegbehoefte meer geschikt zijn voor een voliere als die ik van plan ben, Bourke zijn geloof ik ook wat meer fanatieke vliegers.

ps.. Catharinas zijn toch net zo groot als grasjes? alleen wat dikker voor zover ik heb kunnen zijn bij de plaatselijke dierenwinkel..en zijn meer klimmers dan vliegers


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-07-15 - 20:21:09 send message to freddy321

ik zou geen 2 koppel catharinas aanraden als je er mee wil kweken in een kamervoliere ik had 2 koppels in een groote voliere en heb ze apart moeten zetten toen ze broeds werden zoon ruzie hadden ze.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2010-07-16 - 15:06:41 send message to EdensB

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Welke vogels vinden jullie aqua gedrag leuker nieuwsgierig, speels, geluid meer of minder zangerig, interactie met buitenwereld, bouw van nest (zoals zebravinken die constant aan het slepen en bouwen zijn) ect Zit nog steeds in twijfel tussen Bandvink-Zilverbekje-Gouldamadine, voornamelijk Bandvink-Zilverbekje


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2010-07-16 - 22:07:11 send message to digipeet58

heb geen ervaring met bandvinken;
wel met zilverbekjes:
leuke, sociale, vredelievende, levenslustige
vogeltjes, waarvan de man een leuk, bescheiden liedje laat horen.
succes met je keuze.
P.S. ik vind het makkelijke vogeltjes om mee te kweken.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 237 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede