Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Verwarmde nestkasten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Verwarmde nestkasten
Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2004-08-10 - 18:35:50 send message to Tenzi

Heeft iemand enige ervaring met en/of suggesties over verwarmde nestkasten (bijv. voor hoodedparkieten).

Ik ken het systeem met warmhoudplaatjes, maar vind het risico op oververhitting wel wat groot.


psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2004-08-10 - 19:38:17 send message to psittacula

in principe kan je nestkasten verwarmen met verwarmingsplaatjes maar dan moet je boven op die plaatjes wel een schaaltje met water plaatsen omdat anders de eiëren uitdrogen ,
of je kan ook enkele keren per dag de eiëren bevochtigen om het uitdrogen tegen te gaan


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2004-08-10 - 20:25:14 send message to KeesdeJongh

Hallo Tenzy,
Ik gebruik voor mijn ,,vroege''vogels ook verwarmingsplaatjes, aan de onderzijde van het nestblok schroef ik 2 latjes en daaronder schroef ik weer een houten plaatje, er ontstaat dan een dubele bodem waar je een plaatje tussen kunt schuiven, let er wel op dat er enige ruimte is tussen de bodem en het verwarmingsplaatje, zodoende kan de eventuele overtollige warmte weg.
Als verwarmingsplaatje gebruik ik plaatjes die de duivenmelkers gebruiken om het water van de badschalen niet te laten bevriezen, deze worden niet meer dan lauwwarm, dit is net voldoende om de ergste koude uit het nestblok te houden.
Er zijn ook liefhebbers die dit soort plaatjes aan de zijkant van het blok bevestigen, dan kunnen de jongen kiezen of ze warm willen liggen of niet.
De verwarmingsplaatjes zet ik nooit aan wanneer er eieren zijn i.v.m. oververhitting en uitdroging van de eieren, en dit is volgens mij ook niet nodig.
Je kunt beter als de pop nog niet zit de eieren vervangen door kunsteieren en als de pop echt gaat zitten deze weer terug leggen.
Het verwarmingsplaatje zet ik pas aan als de jongen een dag of acht oud zijn, dan gaat de pop n.l. steeds vaker van het nest en dan heb je deze plaatjes pas echt nodig.
Pas er wel op dat je vogels niet bij de bedrading kunnen, bij kortsluiting kan er brand ontstaan.

Veel sukses.

Met vriendelijke groeten,

Kees de Jongh



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede