Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Noodgedwongen handopfok Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Noodgedwongen handopfok
Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2010-06-15 - 10:16:50 send message to Kilian

Beste,

Sinds zaterdag heb ik 4 verstoten swiftjongen zitten die ik met de hand bij voer. Ik heb dit tot nu toe gedaan met lorinectar. Nu zijn 3 van de 4 zover dat ze langzaam aan zelfstandig van het eivoer beginnen te eten. De 4de en tevens jongste is nog niet zo ver en zal ik ook nog wel even door moeten blijven voeren.

Nu ben ik wat betreft handopfok een enorme leek. Heb dit nog niet eerder gedaan en dit ben ik ook niet van plan buiten noodsituaties om.

Nu heb ik het een en ander wel gelezen over handopfok maar heb nog wel een vraagje. Er word namelijk overal geschreven dat de krop leeg moet zijn om kropverzuring te voorkomen. Alleen hoe zie/merk ik dat de krop ook echt daadwerkelijk helemaal leeg is bij een vogel die dus al flink bevederd is?

Andere tips zijn natuurlijk ook gewenst!

Gr
kilian


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2010-06-15 - 10:46:36 send message to blg

Zet een bakje met hand warme lorinectar bij de swiften en druk ze er met de snavel in doe dit een aantal keren per dag, wel telkens verse lorinectar, en voor je het weet eten ze geheel zelfstandig.
Ik heb dit ook bij lories gedaan zelfs als ze alleen nog maar pennen hadden gaat het goed.


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2010-06-15 - 10:58:12 send message to Kilian

Bedankt voor het snelle antwoord.

Nu vraag ik me dan alleen af hoe ga ik ze dan straks richting zaad zetten? Gewoon zodra ze beginnen te vliegen en op stok zitten terug bij de ouders plaatsen zodat ze hier eventueel het een en ander aan manier van leren of hoe moet ik dit zien?


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2010-06-18 - 13:47:54 send message to sylvain

Hallo Kilian,

Ik zou ze zeker niet terug bij de ouders plaatsen , maar gewoon zaad bijzetten . ze gaan zelf op ontdekking en beginnen stelselmatig te eten.

Mvg Sylvain



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede